رواية جريمة عشق 3 الحلقة الثامنة ( عشق الفهد ) روايات مريم نصار

   نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق 3 الحلقة الثامنة  من روايات مريم نصار  . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، والتى نالت اعجاباً شديداً بين القراء سواء واتباد أو فيس بوك  . نرحب بكم فى موقع مجنونة  عشاق روايات موقعنا ، هنا سوف تجد كل رواياتك : روايات رومانسية ، روايات رومانسية مصرية ، قصص عشق ، قصص قصيرة ، قصص حب ، روايات pdf ، روايات واتباد ، قصص رعب ، روايات رومانسية كوميدية .


رواية جريمة عشق 3 الحلقة الثامنة ( عشق الفهد ) بقلم مريم نصار

جريمة عشق 3 الحلقة 8


تعد رواية جريمه عشق 3  واحدة من اجمل روايات رومانسية  والتى نالت شهرة كبيرة على صفحتنا على الفيس بوك وعلى الموقع وهى من روايات مريم نصار  ، نتمنى لكم قراءة ممتعة ، كما يمكنكم تنزيل رواية جريمة عشق pdf كاملة  من خلال موقعنا .

يمكنكم قراءة احداث رواية جريمة عشق كاملة بقلم مريم نصار من خلال موقعكم مجنونة رواية من خلال اللينك السابق ....



رواية عشق الفهد الفصل 8


٤ ج٢
رواية جريمة عشق٣
( عشق الفهد)
بسم الله نبدأ

رينو : اتوترت . انا كنت هزعل لو متلصتش . وفجاءه حد شدها من ايدها . واتخضت وشهقت . فهد !!!
فهد . من الساعه ٥ موجود في المطار . ومراقب كل حاجه . واول ماشافها قعدت هي ونور . اتصل عليها . ولما قالها روحي عند الحمامات . هو كان ماشى وراها . وقبل ماتوصل . شدها من أيدها . ولفها ليه . وايديها خبطت في صدره .
. وشافته وفتحت عينيها على الاخر . فا..ههد . انت هنا .
فهد : اتخضيتى ليه . المفروض تتعودى على كدا . وبعدين انا هنا . وشاور على قلبها .
رينو : قلبها دق . وكمان بيرقص أن فهد جه علشانها . ونزلت ايديها بتوتر وبعدت خطوه .
فهد : وحشتنى يارينو .
رينو : غمضت عيونها بتوتر . انت جيت امتى .
فهد : سرحان فى عيونها . انا هنا من بدرى . رينو . انا عايزك تخلى بالك من نفسك. وكمان متخرجيش من غرفة الفندق غير لما نور ومحمد يكونو معاكى . رينو علشان خاطرى متقلقنيش عليكى .
رينو : بحب . متقلقش يافهد . وكلها يومين يعنى واكون هنا . احم انت هتكلمنى وانا هناك .
فهد : انتى بتسالى . واتنهد . والله معايزك تسافرى . لكن أنى اشوفك مبسوطه دى عندى بالدنيا . وقعدو يتكلمو اكتر من نص ساعه . ونور اتصلت عليها . ورينو قالتها انها جايه . وقفلت . احم . طيب يافهد . انا همشى . لان ابيه محمد بيقول فاضل ربع ساعه ونتحرك على الطياره .
فهد : عارفه . نفسي اعمل حاجه . لكن خايف ادفع تمنها ٤ سنين كمان . وقبل ماتفهمى غلط . كنت هعملها من جبينك .
رينو : نزلت راسها في الأرض ووشها احمر جدا . وهزت راسها بالرفض .
فهد : بغيره . رينو . جمالك مش ناقص وشك يبقى احمر كدا . انا مش عايز حد يعاكسك . والل يعاكسك بس انا فهمتك تعملى معاه ايه تمام .
رينو : بتوتر . احم . تمام يافهد متقلقش . انا همشى بقى .
فهد : انا مش همشي غير لما الطياره تتحرك .
رينو : هزت راسها . خلى بالك من نفسك يا فهد.
فهد : نفسي بين ايديكى . خلى بالك منك . ونفسه يضمها في حضنه . لكن الناس وكمان رينو هترفض . يلا يارينو علشان تلحقى . واربطي الحزام كويس . واسمعى السلاح معاكى . !؟
رينو : قلبها بيدق . بحب من قلق فهد عليها. ايوه يا فهد . ومتقلقش . كل حاجه هتبقى تمام . وبصت فى عينيه . لا اله إلا الله يافهد .
فهد : اتنهد . سيدنا محمد رسول الله . يارينو .

وبعد شويه . فهد متحركش غير لما الطياره اختفت . واتنهد بزعل . ورجع على شقته وقلبه مشغول عليها . وساب الفون جمبه . لانه نبه عليها اول ماتوصل . تتصل عليه تطمنه .

اول يوم عدي على خير ورينو وصلت واتصلت على آدم ومريم وطمنتهم . واتصلت على الفهد وطمنته . وكل شويه ينبه عليها انها متكونش لوحدها .

تانى يوم الضهر .
فهد : اذيك ياست الكل
رنا : الحمد لله ياحبيبي تعالى اقعد . انت عندك شغل النهارده .
فهد : لأ .
رنا : طيب كويس قضي معايا اليوم بقى .
فهد : هشوف كدا . لكن انا جيت دلوقتي علشان بابا اتصل عليا . لأنه نسي شيك عميل فى الخزنه . وطلب منى انى اخدو وارحلو على الشركه .
رنا : ماشى ياحبيبي . ادخل المكتب وشوف انت عايز ايه .
فهد : اخد الشيك وخرج ..

فى ألمانيا .
نور : رينو . رينوووووو.
رينو : اييييه يانور . بتزعقى ليه .
نور : بزعق ليه . ايه يابنتى كل السرحان ده . الناس الل الفندق كله كان شويه وهيطلعو ينادو معايا . انا بنادي عليكى من بدرى . وانتى سرحانه وكمان مكشره . فى ايه بقى !؟
رينو : نفخت بديق . مفيش حاجه . المهم ابيه محمد رجع من المؤتمر ولا لسه . !؟
نور : قعدت جنبها ومبسوطه . ايووه رجع . والمؤتمر كانو مبسوطين من كفاءة محمد اوى . انا فرحانه اوووى .
رينو : ربنا معاه . ابيه محمد يستاهل كل خير. وبتبص في الفون كل شويه . ومخنوقه .
نور : طيب بالمناسبه دى محمد عازمنا على العشا كلنا . انا هاقوم البس . وانتى البسى اوكي .
رينو : مابلاش انا . اخرجو انتو . وانا هفضل هنا . وممكن انام .
نور : نعم يختى . تنامى دلوقتي . احنا لسه الساعه ٨ بليل . هتنامي من دلوقتي . وبعدين انتى امبارح كنتى مبسوطه . وخرجنا واتفسحنا . واشتريتى طقم جميل . وكمان اتصوورنا كتير . وكنا كلنا مبسوطين . ورجعنا نمنا . انا وانتى وتمارا هنا . ومحمد وتيم نام في الغرفة الل جمبنا . وسهرنا انا وانتى ونضحك ونهزر زي زمان . وانتى كنتى متحمسه . ودلوقتي مكشره اوى ممكن اعرف السبب .ومتخبيش عليا !؟
رينو : ايه يانور كل الهجوم ده . انا كويسه صدقينى .
نور : طيب قومي البسي . وساعتها هعرف انك كويسه ولا لأ ..
رينو : اتنهدت بزعل . حاضر هاقوم البس .
نور : ايوه كدا . قومي قومي . علشان نخلى محمد يصرف المصارى هههه فرصتى بقى . البسي واستنينا تحت . ونور وقامت تلبس .

رينو : قامت بزعل . لان فهد كلمها امبارح . مرتين بعد ما هيا طمنته . وانهردا طول اليوم متصلش عليها . وهي اتصلت عليه . وكنسل عليها ومردش . وكلمت مريم . قالتها أن مراد وفهد معندهمش شغل انهردا . وقالت جواها يمكن نايم. واتصلت تانى كنسل وبعدها قفل فونه . وقعدت طول الوقت زعلانه وسرحانه . ولبست . ونزلت . وكان محمد ونور لسه منزلوش . وبتكلم نفسها. يعنى فهد الل كان زعلان انى مسافره . دلوقتى ميتكلمش معايه . وهو قالى امبارح هكلمك الصبح . واهو الليل جه ومكلمنيش . واتنهدت . ومدايقه . ووصلت مكان الانتظار . وقاعده سرحانه .
= رينو .
رينو : اتخيلت صوته و اتنهدت وسكتت .
= : رينوو
رينو : حد نده عليها . وقامت بتلف . والإضاءة اتحولت ل اضاءه رومانسيه . وشهقت . وقالت بصوت عالى . فاااهد.
فهد : قرب منها . قلب الفهد .
رينو : ضحكت بدموع . وحطت أيديها على بقها . ومش مصدقه . فهد قدامها . فهد راحلها على ألمانيا . وحست انها بتتخيل .
فهد : قرب منها . وطلع ايدو من ورا ضهره . وماسك بوكيه ورد تحفه . ونزل على ركبه . تتجوزينى .
رينو : تنحت وفتحت عينيها على الاخر . وفتحت بوقها . وحاسه انها فى حالة صدمه .
فهد : لاري حبيبتى تتجوزينى !؟
رينو : قلبها دق .و بدءت تستوعب . ان الل قدامها ده فعلا فهد . ايوه هو فهد . دى ريحة برفانه . ده صوته . ده شكله . ايوه هو فهد .
فهد : انا مستعد افضل كدا لبكره . بس مش مستعد انك متلبسيش خاتم الخطوبه . دلوقتي .
. فجاءه محمد ونور والموجودين في الفندق . الكل سقف . طبعا نور ومحمد عندهم علم من بدرى .
رينو : رفعت راسها . وشافت الناس . بتسقف . ودموعها نازله ومش مصدقه . ومش عارفه تعمل ايه وبتقول لنفسها هو فهد قال تتجوزيني .
فهد : لارين . رينو . لاري . موافقه تتجوزي فهد . رجلى نملت ابوس ايدك يلا بقى .
رينو : ضحكت بدموع . وهزت راسها بالموافقه . وقلبها بيدق بسرعه كبيره جدا.
فهد : قام .وقلبه دقاته عدت معدلها الطبيعي . وفتح علبه قطيفه . وكان فيها خاتم ودبله . وقالها تسمحى . ايدك .
رينو : برعشه ودموع . مدت أيدها . وايدها التانيه على بوقها . ومش مصدقه .
فهد : مسك ايدها ولبسها الخاتم . وقالها اتفضلى الدبله .
رينو : بلعت ريقها بتوتر . ومسكت الدبله برعشه . وحاولت تلبسها لفهد ولبستها ليه .
والكل بيسقف . ونور فرحانه جدا ودموعها نزلت من الفرحه وبتصور اللحظه دى علشان تبعتها للعيله.
فهد : من غير مقدمات . شال رينو ولف بيها مبررروك عليا حبيبتى وروحي .
رينو : لحد دلوقتي مش مستوعبه . ومعندهاش اى رد فعل على تصرفات الفهد
فهد : نزلها . ومسك أيدها وباسها . ومن عشقه ليها قرب باسها من جبينها . مبروك يارينو .
رينو : بصت فى عينيه . فهد .
فهد : روح قلب فهد يارينو .
رينو : انا مش مصدقه يافهد .
فهد : انا الل مش مصدق نفسي والله ما مصدق.

محمد ونور قربو منهم . محمد حضن فهد وبارك ليه . ونور حضنت رينو بفرحه كبيره . وناس اجانب جت تبارك ليهم . لكن فهد منع اى راجل اجنبى يسلم على رينو . وبعد فتره من الاستيعاب .ورينو خلاص صدقت انها اتخطبت للفهد . وفهد اتنهد بسعاده . وطلب من محمد انه هياخد رينو ويخرجو شويه .
محمد وافق . بعد موافقة آدم . لكن هي ساعة واحده وبس .ورينو كلمت العيله بدموع والكل بيبارك ليها . وقد ايه الكل كان مبسوط علشان اخيرا اكتر ٢ اتعذبو بالحب هيرتاح قلبهم .

ومحمد اخد نور والولاد وخرجو ..وفهد اخد رينو وخرجو .
رينو : فهد انا مش مصدقه. طيب ازاى . وحصل امتى .وبابى وافق ازاى . واتقدمتلى فين . ومامي .. طيب ابيه مراد. وأبيه زين . طيب ابيه محمد ونور كانو عارفين ومن امتى . وانت ازاى مقولتليش . انا عايزه اعرف كل حاجه .لو سمحت فهمنى .
فهد : ابلعى ريقك ياحبيبتى واهدى . تعالى اقعدى . وانا هقولك كل حاجه عايزه تعرفيها.
بصي ياستى . انا لما انتى اعترفتى بحبك وانك اخيرا حنيتى عليا بعد كل السنين دى. كنت هموت واخطبك . وقررت انى اول مرجع من الصعيد . هتقدملك في نفس اليوم . لكن لما شوفت ايدك مجروحه . وكمان الايد الل هتلبسي فيها الخاتم كانت مجروحه اكتر . انا قولت استحاله هتلبسى الخاتم وانتى فيكى خدش واحد . علشان كدا كل يوم أسألك على ايدك . ولما خفت تماما . انتى طلعتيلي في موضوع السفر ده . وقررت انك اول ماترجعى هتقدم من غير راجعه . لكن لما غبتى عنى يوم واحد انا كنت هتجنن . وجت صدفة القدر . ان طارق انهردا ينسا شيك مهم لعميل عندهم فى الشركه الأم . واخدته وروحت سلمته ل طارق . وطقت فى دماغى . وقولت ل طارق آدم فين . قالي فى المكتب . قولتله طيب . انا رايح اطلب منه رينو للجواز . طارق قام وتنح هههههههه . وقالى يااابن الكاااالب . اخيرا نطقت . اتاريه عارف المهم . قولتله انا رايح . وقالى روح وانا هحصلك متقلقش . هتتجوزها . يعنى هتتجوزها . ودخلت عند آدم . وسبحان الله . متعرفيش جبت الشجاعه دى منين خلاص هموت واشوفك . سلمت عليه . وقولتله انا هقولك على كل حاجه جوايا . وارجوك متفهمش غلط . وحكتله كل حاجه . بس مش كل حاجه اوى يعنى ههههههه . لكن قولتله قد ايه بتحرمك وبقدرك . وانك غاليه قوي عندى . وانى بحبك من زمان جدا . وانى مبستحملش اى حد يبص لطرف توبك . وقولتله طالب رينو للجواز . واتمنى من حضرتك توافق .
ابوكى : مش سهل بردو . فضل ساكت وباصصلى وانا خلاص جبت جاز . ووترنى وقولت هيرفض . وحسيت انى قولت حاجه غلط . وخلانى أعيد كلامى بالترتيب من تانى فى دماغى . ولقيت طارق دخل انقذنى الهي يستره هههههههه . وقال ها يا آدم اتفقتو على كتب الكتاب امتى !؟ ولا لسه .
وابوكي ساكت . وقال ناخد رأي رينو الاول وارد عليك. وانا اتسرعت . وقولتله هي موافقه . وجملت الكلام وقولتله انا سألت رينو علشان متقدمش واترفض . وانك قولتى لو بابى وافق انتى معندكيش مانع . ههههه وطبعا اكيد مدخلتش على آدم العدوي . بس انا قولت بقى عليا وعلى اعدائى . هتجوزها يعنى هتجوزها .وطارق . قاله ماتنجز بقى ووافق انت بتحب تلعب باعصابنا . ومش ده فهد حبيبك ولا ايه . آدم بصله بمكر . اه طبعا فهد حبيبى . واتنهد وقال . موافق . وانا قلبى كان بيرقص . وكنت عايز اقوم ابوس ابوكى هههههه لكن انا مرتبط . واتفقنا على كل حاجه . وفهمت طارق انى عايز الخطوبه وكتب الكتاب يوم الخميس الل جاى الل هو تانى يوم رجوعك من السفر. والفرح بعد شهر . وطارق اقنعه بعد معاناه وخناقات من طارق . ههههه طارق قاله لو موافقتش انا هجوزهم من وراك وهجبلك مصطفى عزيز يقفلك ههههه. وآدم كان بيعاند مع طارق . وبعد كدا آدم وافق . بصي مقولكيش ساعتها احساسي كان ايه . وقومت حضنت آدم . ووصانى عليكى . لكن هو ميعرفش انك موجوده فى قلبى وحطك بين رموشى وقافل عليكى . وجت فى دماغي فكره . وقولتله . انا عايز افرح رينو . بما أن حضرتك موافق وكتب الكتاب كمان يومين . انا هروح المانيا صد. رد . ألبسها الخاتم . وأرجع هههههههه . آدم تنح . ورفض فى الأول . وقال. صد رد !؟
وطارق الللله يسترو تانى . ههههه اتخانق مع آدم . وقاله انت واحد خنيق متفكها كدا وخلى العيال تفرح . وآدم ساكت . راح طارق متنرفز و اتصل على مراد وفتح الاسبيكر . وقاله خلينى اتكلم مع والدتك يبنى . ومريم ردت . وحكالها كل الل حصل . ومريم كالعاده من فرحتها دموعها نزلت ووجعت قلب ال آدم . وكلمت آدم . ومش عارف اقنعته ازاى . تأثيرها جامد . اه خالتى ومزه منا عارفها . هههههه وآدم وافق بعد محايلات من. طارق . واول مقال تمام .بصلى ونبه عليا وقال انت لو خرجت مع رينو هي ساعه واحده بس . انا بقى قولتله ساعه كتير جدا هي نص ساعه . وضحكو عليا . لانى من فرحتى مش عارف اعمل ايه . وقولتله انا رايح اشترى الخاتم . وسبتهم وخرجت ونسيت الفون ورجعت جبته ونزلت . ههههه ونسيت المفاتيح وطلعت تانى . ولقيت طارق وآدم بيحضنو بعض وفرحانين علشاناا . واخدت المفاتيح وضحكو عليا . واتصلت على مريم وشكرتها . ومريم قالتلى اخيرا يافهد اتحركت وكانت بتعيط . اله يعنى مريم كمان كانت عارفه . المهم . مراد اتصل وكان غيران عليكي . وفضل ينبه عليا ابعد كام متر وا وا وا . قولتله ريح نفسك . وطلعت بسرعة البرق حجزت على اول طياره . ورجعت اشتريت الخاتم والدبله . وطلعت على رنا . ولقيتها بتكلم مريم وبيباركو لبعض وقاعده بتعيط. . طارق قالها طبعا . وسلمت عليا . ورودي الرهيبه . فضلت تزغرط . وتسقف ههههههههه وتقولى أدى آخرة الجى بي اس . بت فقر . لكن نبهت على الكل أن محدش يقولك . وانا اتصلت على محمد . وقالى هيكون موجود امتى . وظبطلى الإضاءة فى الفندق . واشترالى بوكيه الورد لانى مكنتش هلحق . وطلعت على شقتى لبست وانتى رنيتى عليا وكنسلت عليكى . واخدت الخاتم والدبله . والشنطه . وطيران على المطار . ولقيت مراد وزين منتظرينى هناك . وقولت اوووف هيدايقنى بقى . لكن خلف توقعاتى . وباركولى . وقالو أنهم واثقين فيكى . وكمان انا . قولتلهم انا مش قوى هههههه .وانتى رنيتى عليا وكنسلت عليكى وقفلت الفون لانى كنت خلاص وركبت الطياره . وجيييت على احلى لاري فى حياتى . وكنت بعد الساعات . واخدت عنوان الفندق من محمد . وقولتله انا سألت السواق قالى نص ساعه وهكون عندك . ونور قالت انا هروح اخليها تلبس وتنزل تحت واحنا هنراقب من بعيد . وبس . الباقى عندك علم بيه . فهد كان بيحكى وكله سعاده وفرحه وحس انه حد تانى غير فهد العصبى . وكان طاير من الفرحه .
رينو : بتسمع . ومركزه على وش فهد وضحكته . وكمان مكنتش مصدقه أن معاها ولوحدهم وكمان فى ألمانيا . ولما سمعت أنه مرضيش انه يتقدملها علشان جرح ايديها . قالت جواها هعشقك ايه اكتر من كدا يافهد . واتنهدت . وبعدها ضحكت على طارق . وكمان آدم الل لعب با اعصاب فهد . وفرحت بالموافقه جدا . وكان قلبها بيرقص . واكتر حاجه كانت مفرحاها سعاده الفهد . واكتر حاجه قلبها مبسوط بيها . انها خلاص هتبقى ملك الفهد . لكن لما عرفت أن شهر واحد وتتجوز بدءت تتوتر .
فهد : رينو . حبيبتي انا فعلا مش مصدق .
رينو : ولا انا يافهد . انا حاسه انى بحلم .
فهد : بحب. اوعدك يارينو انى هقدملك السعاده ديما . وهعيش ليكى وبيكى .
رينو : وشها بقى احمر . واتكسفت . وفهد طلب عشا . واتعشو . وكان يوم جميل جدا بالنسباليهم . وبعد فتره رجعو على الفندق . وفهد قالها انه هيبات مع محمد وتيمو . وكمان قالها هنخرج كلنا بكره مع بعض . ووصل رينو لحد باب غرفتها . ونفسه يضمها لكن رفض لان رينو كانت متوتره جدا . وقالها ادخلى . وانا هدخل وهتصل عليكى كمان شويه . عندى كلام كتير عايز اقوله ليكى . ودخلت . وهو بعدها كلمها وكان عايز يفك توترها . ونجح . وتانى يوم . خرجو واتفسحو كلهم مع بعض . ورينو كانت عايزه تشترى هدايا لعيلتها بمساعدة فهد . ورحب جدا . واشترت هديه خاصه لفهد لكن من غير مايعرف وهتقدمهاله بعدين . وفهد اشترالها هدايا . وخباها لوقتها .
وبعدها رجعو على مصر . وكان بليل . والكل كان في استقبالهم . وكان يوم حافل . والكل بارك ل رينو والفهد . والكل كان مبسوط . وجه تانى يوم وقت كتب الكتاب .
رينو قاعده تحت مع كل العيله ومتوتره وحاسه انها هيغمى عليها . ودقات قلبها سريعه جدا جدا . وخصوصا لما سمعت العريس وصل ومعاه والمأذون . كانت هتموت . وحاسه ان كل حاجه جت بسرعه . وكمان شهر الفرح .
البنات كلهم حواليها . ومريم طبعا مفيش حد فرحات قدها . وكمان رنا كانت مبسوطه لابنها الل طلع عيون الكل . وطارق كان بيغيظ آدم لانه هياخد نوتيلت البيت على عيلة السيوفي .
فهد لابس بدله جميله جدا . وحاسس أنه اسعد واحد في العالم . وجاب المأذون . ودخل الفيلا وعيونه بتدور على طريقها . واول ماشافها وقف مكانه. ايه فى الجمال . والغيره هتموته لانها عروسه والكل هيبص عليها . وفاق على كلمة تعالى اقعد قدام المأذون يافهد . وعندو شعور غريب ومختلف. وقال هو انا بجد هتجوز رينو . حب عمري.وحط ايدو فى ايد آدم الل عيونه بتلمع وبيكابر لان خلاص اخر العنقود هتتجوز وكلها شهر يا آدم ونوتيلت البيت وقلبك هتبقى في بيتها .
فهد قاعد قدام المأذون مش على بعضه . وطارق يقوله اثبت بقى .واهدي كلها دقايق وهتبقى مراتك .
فهد : بلهفه كبيره . يلا ياعم الشيخ ابدء . والكل استغرب لهفة فهد بطريقه ملحوظه .
رينو : قاعده قلبها بيدق بقوه . ومغمضه عينيها . وبتحاول تنظم أنفاسها . ونور مسكا ايديها لانها حاسه بتوترها . اهدى يارينو . انا حاسه بيكى ياحبيبتى . لكن حاولى تعيشي السعاده صدقينى مفيش اجمل من الأوقات دى . بكره هتفتكريها وتقولى ياريتها تتكرر تانى . وعايزه اقولك ع حاجه !
رينو : فتحت عينيها ويتسمع اختها . حاجه ايه !؟
نور : احم . الفانوس الل قدمتهولك زمان . فى رمضان لو تفتكرى قولتلك أن محمد جابهولك . احم وبصتلها ومبتسمه مكنش من محمد . كان من فهد .
رينو : نزلت راسها في الأرض . بخجل . احم انا عارفه يانور .
نور : كشرت عينيها . هو قالك يابت .
رينو : لا لكن انا عارفه .
مراد : جه عليها وجايب الورق ومبتسم .. أمضى ياعروسه .
رينو : اتوترت . ومسكت القلم برعشه . وحاولت تمضى بصعوبه .
مراد : انتى شكلك مش عايزه تمضى . يبقى انتى مش موافقه على الجوازه دى . انا هروح افركشها .
رينو : بلهفه . لا لا يا ابيه همضى اهو . ومضت بسرعه . والكل ابتسم .
وبعدها فاقت على صوت المأذون . قال . بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير وبالرفاء والبنين . الف مبروك . ومحمد وزياد شهدو على العقد
سعاد وزينب بيزغرطو . والبيت اتملى بالفرحه .
فهد : قلبه بيدق من الفرحه ومش مصدق . وقام وحضن آدم . وبعدها طارق . وسلم على كل العيله . ومراد وزين . وبعدها رنا الل بتعيط من الفرحه . وحاول يهديها . لكن عيونه متركزه على معشوقته الصغيره اخيرا . وسلم على مريم . وبردو كانت بتعيط . وطمنها .
البنات كلها بتبارك ل رينو . بسعاده كبيره . ورينو مش مصدقه انها كدا اتجوزت من فهد .
مريم : راحت عندها وحضنتها ودموعها مش مبطله . ورينو كمان عيطت .
مريم : مبروك . مبروك يانور عيني . ألف مبروك .
رينو : الله يبارك في حضرتك يامامى . وارجوكي متعيطيش .
مريم : دى دموع السعاده ياحبيبتي . انتى متعرفيش انا مبسوطه قد ايه .
آدم : من وراهم ممكن بقى تسبوهالى شويه .
رينو : بدموع . بابى واترمت في حضنه . وآدم مش مستحمل وعايز يبكى خلاص . وضمها بحب . بنتى اخر العنقود . كبرت وبقت اجمل. عروسه . الف مبروك ياروحي . الف مبروك.
رينو : بتعيط . ومسخبيه في حضنه . ومبتردش .
آدم : طلعها من حضنه . ومسح دموعها . وحاول يطمنها . انتى مفكره بعد مااتجوزتي الواد فهد ده . هتبعدى عننا . لأ . اطمنى . انتى هتكوني موجوده معانا على طول . مين يقدر يبعد عنك ده انتى النوتيلا . وباسها من جبينها . وخلاص هيعيط. لكن بيكابر .
مراد : ممكن ياحج . وسلم على رينو . حبيبتي. حبيت قلب اخوكي . الف الف مبروك ياروحي.
رينو : مش بطله عياط . وفهد بيسلم على عيلة عزيز والموجودين لكن قلبه مع الل بتعيط .
رينو : بدموع الله يبارك فيك يا ابيه . وخرجت من حضنه . مراد باس أيدها وجبينها . حبيبتي زى القمر . ايه يابت الحلاوه دي .حتى وانتى معيطه . فرفشى كدا .
زين : وسع يامراد . تعالى فى حضن اخوكي . يقلبى وضمها لحضنه . مبروك يارينو . الف مبروك ياحبيبتى .
رينو : فى حضن زين . الله يبارك فيك يا ابيه زين . ربنا يخليكو ليا .
وكدا الكل بارك وسلم . فهد بيقرب من معشوقته . بضربات قلب مختلفه . من حبيبته لخطيبته ودلوقتي مراته . ووقف قدامها . وعيونه متعلقه بعينيها
رينو رفعت عيونها. وشافت الفهد وعيونها اتعلقت بعنيه . ونسيو كل الموجودين . وسرحو في عيون بعض . فهد قرب منها خطوه كمان . ولسه عيونهم متعلقه ببعض . ومسك ايديها الاتنين . وقرب وباس على جبينها بكل عشق . ورينو غمضت عيونها وقلبها بيدق . وباس على ايديها الاتنين . مبروك . مبروك يارينو .
رينو : بلعت ريقها.وردت عليه بصوت مبحوح . الله يبارك فيك يافهد .
فهد : رينو .
رينو : نعم يافهد .
فهد : انتى بقيتى مراتى .
رينو : ..... مردتش من التوتر .
فهد : حس بتوترها . احم انا جبتلك هديه . والهديه دي فيها حبي ليكى . وعشقى وروحي وكيانى . وغيرتى . ودمي . الهديه دي فيها كل انواع العشق يارينو . وياريت تقبليها بحب . ممكن .
رينو : هزت راسها ممكن .
فهد : غمضي عينيكى .
رينو : غمضت عيونها . والكل مترقب ياترى ايه الهديه الل فهد جابها . والل فيها عشقه ودمه وغيرته .
فهد : اتحرك .وشاور لفريحه . وقالها هاتى العلبه المتغلفه الل انا ادتهالك اول ما دخلت . وفريحه . جابتها . وفهد بيفك التغليفه من عليها رينو خليكي مغمضه .
رينو : متوتره . هفضل كتير كدا يافهد .
فهد : اسف ثوانى بس . وقال تعالى يامريم . ساعدينى .
مريم : جت وشافت الهديه . وفرحت جدا بزهول . والكل شاف الهديه . وكله بيهمس للتانى معقول . فى الل قال فهد ده مجنون . وفى الل فرح من عشق الفهد .
فهد : ومريم قربو من رينو .
رينو : مغمضه . ايه ده . مامى ايه ده .
مريم : بتضحك بدموع اوعي تفتحي خلاص خلصت اهو .
رينو : لا انا مش فاهمه حاجه .
فهد : فتحي يارينو .
رينو : فتحت . وكانت مستغربه ايه الهديه . وكمان مريم حطت ايه على وشها . ورينو اتفاجئت بزهول . نقاااب .!!
طبعا اكتر حد فرحان . آدم . واخواتها على عشق المجنون فهد . وكمان بيحافظ على ملكيته . وقادر يحميها . ومريم كانت اسعد ام فى اليوم ده .
فهد : قبل ما ترفضي هديتى . فكرى . انى قولتلك الهديه دى . فيها . غيرتى عليكى . ودمي . وعشقى . الهديه دى فيها قلب فهد يارينو .
رينو : مكنتش عارفه تعمل ايه . تفرح . ولا تقوله طيب ما اخدتش رأي ليه . ولا تعمل ايه . لكن لما شافت ترجي ف عيون فهد . وكمان سعاده بانها هتكون لفهد وبس . وجمالها هيكون لحبيبها وبس . وقالت لنفسها وهي البنت هتعوز ايه اكتر من كده . اتنهدت بسعاده . وقالت . دي اجمل هديه جالتى في حياتى يافهد . وربنا يقدرنى واكون قدها .
مريم : حضنت رينو . حبيبتي والله هتكوني اسعد واحده في الدنيا لانك هتكوني لجوزك وعيلتك وبس .
والكل كان فرحان بدهشه . ورجعو باركو تانى ل رينو على النقاب . وفهد على جنون غيرته بمعشوقته الصغيره . وكان اليوم ده بالنسبه لفهد مميز جدا . لان كدا خلاص . حبيبته محدش هيشوف جمالها غيرو هو وبس .
وعدي اليوم على خير .
وفاضل شهر بالظبط وفهد يتجوز معشوقته .
وبعدها بكام يوم . اخد رينو علشان يختارو الفستان . وفهد الل اختار وكان اختيارو عجب رينو . لكن اختلفوا على الجزمه . رينو عايزه جزمه كعب عالي جدا لانها قصيره بالنسبه لفهد . وفهد رفض وقالها مش هتمشى تطرقعى بالكعب العالى وانا جمبك . مش هينفع وبعد مناوشات ورينو زعلت لكن فهد برفض قاطع . وصالح رينو . بعد مناهده منه وحلفها بحياته وأنه بيغير عليها جدا . وعزمها على الغدا . فى مكان راقى . ولكن مرفعتش النقاب . واول مره فهد يا أكل رينو بايديه . وانهار من جواه . رينو من جواها كانت مبسوطه من غيرة الفهد . وانه حاول يصالحها كتير . واول ما اكلها بايديه . اتوترت ونسيت كل الزعل . وبعد الغدا . اخدها. واشترو كل مستلزمات رينو .
رينو ؛ طول الشهر متوتره . وخصوصاً بعد ما مريم فهمتها واجبات وحقوق الزوج والزوجه . وبتحاول تبعد عن فهد . لانها خايفه انه يقرب منها ويحضنها . وفهد متغاظ وهيتجنن منها. ويتتحجج انها بتنام بدرى . او بتكمل في الجهاز مع مريم . او كانت مصدعه وهكذا. وفهد كان مبسوط من خجلها وكسوفها . وكان بيبعتلها كل يوم الشوكليت بتاعتها مع تيمو . او فريحه . واستمر الوضع كدا بينهم شهر كامل . لحد يوم الفرح .
الصبح فهد راح على فيلا العدوي . واخد رينو على السنتر وطول الطريق . ماسك أيدها ويبوس عليها كل شويه .
رينو : متوتره . احم فهد.
فهد : عيونه. .
رينو : احم مش كنت لبست النقاب بعد الفرح .
فهد : اشمعنى يعنى. .
رينو : يعنى انت حجزت قاعة الفرح . وهتعمل فرح كبير . وانا منتقبه يعنى.
فهد : فهم قصدها . حبيبتي . انتى هتفرحي بصي . انا هقعد جمبك عادي جدا . وهغنيلك واكتر من مره . وهنرقص سلو انا وانتى . بس الفرق الوحيد الل مخلي قلبي مبسوط انك مش هتغنى يااااه . اخيرا . دانا كنت بولع في نفسي لما كنتى بتغنى . وبصلها صوتك ده ملك فهد وبس . وهتغنيلى انا وبس . وباس ايديها. ووترها اكتر بحبك اوى يارينو.
ورينو : منطقتش . واخدها على السنتر . وطلعها فوق بنفسه . ونبه أن مفيش راجل يدخل على رينو . وكمان الكاميرات . تتقفل فى وجود رينو وكان بيتكلم بلغة تهديد . وقرب من رينو وقالها انا هكلمك كل شويه اطمن عليكى .
ورينو ؛ كانت اسعد بنت فى العالم كله .
بنات العيله كلها راحت على السنتر . وبدؤ فى التجهيزات .
وعدي اليوم بسرعه وفى الل مبسوط زى الفهد ورينو . وفى الل زعلان زى آدم ومريم. على بعد نوتيلا البيت .
البنات كلها جهزت . وفى انتظار وصول الفهد

وكلهم مبسوطين لانها دى الفرحه المنتظره . -------------يتبع
--------------------بقلمى Mariem Nasar

موعد الحلقة الجديد الساعة ( 4 م ) يوميا ان شاء الله .

الى هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 3 الحلقة الثامنة ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق 3 الحلقة التاسعة  أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .

نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق 3 ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .
admin
admin
تعليقات