نقدم اليوم احداث رواية جريمة عشق 3 الحلقة السادسة من روايات مريم نصار . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، والتى نالت اعجاباً شديداً بين القراء سواء واتباد أو فيس بوك . نرحب بكم فى موقع مجنونة عشاق روايات موقعنا ، هنا سوف تجد كل رواياتك : روايات رومانسية ، روايات رومانسية مصرية ، قصص عشق ، قصص قصيرة ، قصص حب ، روايات pdf ، روايات واتباد ، قصص رعب ، روايات رومانسية كوميدية .
جريمة عشق 3 الحلقة 6
تعد رواية جريمه عشق 3 واحدة من اجمل روايات رومانسية والتى نالت شهرة كبيرة على صفحتنا على الفيس بوك وعلى الموقع وهى من روايات مريم نصار ، نتمنى لكم قراءة ممتعة ، كما يمكنكم تنزيل رواية جريمة عشق pdf كاملة من خلال موقعنا .
يمكنكم قراءة احداث رواية جريمة عشق كاملة بقلم مريم نصار من خلال موقعكم مجنونة رواية من خلال اللينك السابق ....
رواية عشق الفهد الفصل 6
٣ ج٢
رواية جريمة عشق٣
(عشق الفهد)
بسم الله نبدأ
مراد : اخد شاور . ولبس . وراح جمب فريحه الل نايمه على ضهرها . وحاسه أن بطنها شاده عليها . ايه يافريحه . لسه تعبانه . اخدك على المستشفى .
فريحه : اتعدلت . وحطت راسها في حضنه . لأ . خدني بس انت فى حضنك كدا . وانا هبقى تمام .
مراد : ابتسم . بحب . تعالى وسندها . وحط راسها على صدره. وضمها بحب كبير . ها . آدم كدا اتظبط هههههههههههه.
فريحه : ضحكت . بس قالت لا قلبى انا الل اتظبط يامرادى . واتنهدت . مراد . وحياتى عندك متقفلش فونك تانى . ولو هتقفلو قبلها كلمنى وعرفنى . انا امبارح كنت هموت من قلقى عليك .
مراد : مسد على شعرها . حبيبتي اسف . امبارح كان يوم طويل ومرعب . واتخنقت .وقفلت الفون لما روحت المكتب . وسافرنا . واحنا راجعين فتحته وكلمتك على طول . سامحيني . يا ام آدم . هههههههههههه
فريحه : مسمحاك يامرادى . بس انت بتضحك على ايه
مراد : تخيلى كدا . آدم . لما يعرف انى هسمى آدم . ولما يكبر شويه وانا اشتمه . هههههههههههه . خلصنا من معاكستى في مريوم هندخل على شتيمة آدم . دا احنا داخلين على ايام سوسا .
فريحه : هههه . ماما مريم مش هتسمحلك تشتمه . وانا كمان . ولو سمحت متشتمش دومي حبيبي . اااااه . اعاااااا . اييه يامووراد
مراد : لسعها على قفاها . دومي مين يابت المستخبى انتى . اتعدلى علشان متغباش عليكي .
فريحه : رفعت راسها . اله مش ابنى يامورادي وبدلعه . وبعدين . ما انت بتدلع مريم نونو . وبتقولها مريوم . انا متكلمتش .
مراد : بمكر .. لا اتكلمى يافريحه . اتكلمى . ايه عندك اعتراض ولا حاجه !؟
فريحه : لا خالص والله . انت الل اعترضت على دلعى لا بنى .
مراد : بت مفيش دومي دى . وايه دومي دى كمان . ابنى راجل مايتقالوش دومي .
فريحه : صح يامراد . هي ماما مريم . بتدلع بابا آدم !؟ اكيد ولا ايه !؟
مراد : كشر عينيه وبص لقدام . اممممم صدقى مكتشفناش الموضوع ده ! بس مسيرى هعرف . اسم دلع المقدم.سابقا . ورجل الأعمال حاليا .. آدم العدوي ايه . هههههههههههه . يلهوى امي بتدلع ابويا .
فريحه : وفيها ايه !؟ بابا آدم جينتل مان اوى وماما مريم . كيوت وقموره .
مراد : يابت هلعب فى وش امك البخت . اتلمى بقى .
فريحه : اعاااااا . بتضربنى ياموووراد .
مراد : يادي الليله السوسا . جايه تدلعى عليا . وانتى تعبانه . اعقلى ها .
فريحه ،: ضمته بحب .. بحبك يا مرادي .
مراد : ضمها بشوق كبير . وانا بموت فيكي يا فريحتى .
الباب خبط . مراد قام فتح .
زينب : مراد بيه . آدم بيه وصل تحت . وفهد بيه . والدكتور محمد . وكلهم وصلو تحت فى انتظارك انت والدكتوره ست فريحه .
مراد : ماشى يا زينب . انا نازل . زينب نزلت .
مراد : يلا ياحبيبتى وبيساعدها تقوم تلبس الحجاب وقال يلا. علشان فى تحفيل كتير على فهد . تعالى انا هصورو في الخباثه علشان افرجه على نفسه وهو بيحكي هههههههههههه.
فريحه : والله ما انا فاهمه حاجه منك .
مراد : علشان بهيمه. ياروحي .
فريحه : بصتله بشرز .
مراد : بس بدوب فيكى .
فريحه : نزلت راسها بخجل وابتمست.
مراد : انا قولت هبله محدش صدقنى . وهزر معاها . ونزلو .
آدم قاعد جمب مريم . والنفسيه عند الكل اتحسنت شويه . وخصوصاً البنات لان رودي قايمه بالواجب وهزرت كتير معاهم .
طارق قاعد وجمبه رنا . وزين قاعد بيهزر مع ريتال الل حست ببلاها مش ده زين الل كانت متعفرت . لكن ابتسمت وفرحت أن زينها حبيبها بيضحك .
محمد قاعد جمب نور . وكان مبسوط لما شاف نور بتضحك . وبتهزر ..
فارس قاعد رودي . وبيطغط على شفايفه غيظ . ويقوم يجيبها من جمب ابوه ويقعدها جمبه. لانها هي وطارق مكيس ضحك للكل .
فهد : جه متأخر شويه . وسلم عليهم وبيدور على طريقه لكن مش موجوده . وقعد جمب آدم لانه شاورله يقعد جمبه. وفهد متوتر من المواجهه .
بعد شويه . مراد نازل مع فريحه وشايل مريم نونو ونازلين يضحكو . وقعدو جمب بعض ومراد بيخطط أنه يصور فهد . وبيبصله ويبتسم بخبث . وفهد شاف نظرة شماته في عيون مراد . وفهد كشر عينيه وبيحزرو .
فهد نفسه يسأل حد على رينو . وبتفكير . بص لمريم . وتوتر لاول مره يعيش المشاعر دى . احم . مريم . رينو فين ..لا لا . قصدى . هي كويسه دلوقتي .
الكل كاتم الضحكه .
مريم : فهمت . وحبت تلعب با أعصابه . كانت بتقول عايزه تخرج شويه .
فهد : بنرفزه . نعممم !!؟ تخرج فين .هي لسه تعبانه . وبعدين استحاله اخليها تخرج لوحد......وكح وبص للكل . والبنات حطا ايديها على خدها . ومراد مشغل الفيديو من غير ما فهد ياخد باله .والابتسامه على وش الكل . وفهد . مبقاش فهد . كان كتكوت مبلول .
فهد : اتحرج . وحب يصلح الموقف . احم . انا ..انا قصدى يعنى . انها تعبانه وا .. ومش عارف يتكلم .
مراد : وه والكل ضحك هههههههههههه
فهد : كان عايز يحدف مراد بأي حاجه . ومتغاظ.
مريم : ههههه وكملت بخبث. عارفه ياحبيبي . انت عايز يقول أن رينو مينفعش تخرج فى الظروف دي صح يافهد .
فهد : ايووه . ايوه صح . انا قصدى كدا فعلا احم ...
مريم : رينو طلعت فوق ونازله ياحبيبى ..
فهد : اتنفس بأريحيه انها هتنزل .
وآدم : شاف الل جاى خير . لكن بيبص على طارق الل قاعد متغاظ من ابنه وكتم الضحكه .
فريحه : على فكره يامراد .مينفعش تصور اخويا فهد كدا . انا هاقولو .
مراد : طيب قومى كدا قوليلو علشان اولدك وانتى قاعده.
فريحه : شهقت . بصوت عالى . ايييه يامراد .
الكل انتبه واتخض . فى ايه يافريحه.
مراد : اتغاظ من غبائها . لكن ابتسم بخبث . وعيونه على فهد وبيصورو .. وقال . ابدا كنت بقولها بت يافريحه لو شوفتى خنفسه هتعملى بيها اييييه . هههههههههههه
فهد : صك على اسنانه . وكاتم غيظه . وبيستحلفله . وبعتله اشاره . انه هيفلقه نصين .
مراد : غمزله . وبعتله اشاره . الخنفسه وحشتنى اوى . وضحك .
فهد : خلاص . جاب آخره . من برود مراد .
رينو : لما عرفت فهد جاى فى الطريق . طلعت لبست فستان رقيق . وحجاب . وخارجه من الأوضه لكن زعلت لان الساعه ضاعت . وهي كانت بتحبها اوى . لانها مميزه بالنسباليها . ونزلت على السلم . وكل درجة سلم قلبها هيطلع من مكانه . فهد قاعد هناك اهو . وشافت فهد لابس طقم جميل جدا . وخفف دقنه بطريقه هي بتحبها . ولابس ساعه جميله . وعيونه عليها . واتعلقت عيونهم ببعض . والبنات اخدت بالها .
رودي : شافتهم متنحين . وخافت ل آدم ياخد باله . وقالت بصوت عالى . صلو على رسول الله . وفهد انتبه . ورينو انتبهت ونزلت
الكل . تنح منها . لكن قالو صل الله عليه وسلم.
فارس : مسح وشه بايديه . ونفخ بيأس . والله يارودي ما لاقي معاكي حل .انتى بتكبرى ولا بتصغرى عايز افهم هتعقلى امتى .
رودي : علت صوتها . بهزار . لا اله إلا الله . لا اله إلا الله . ايه يافارس . انا قولت اخد كام حسنه ياجدع . اذكر الله فى قلبك ياراجل .
الكل ضحك عليهم . وفارس صك على اسنانه . لا اله إلا الله يارووودي . وحاااضر لينا بيت يجمعنا .
رودي : همست فى ودنه . لسه شقى زى ما انت . وغمزتله .
فارس : بص لفوق . وشاور بايدو انا مش معترض . اناااا مش معترض. لكن الصبر . الصبر .
رودي : همست . وحشتنى يافروسه .
فارس : احم . وانتى كمان يارودي بس لو تعقلى .
رودى ؛ تؤ بعد الشر يابرنس الليالي .
.رنا : بنفاذ صبر من جوزها ورودي . وحطت ايديها على راسها . كان كفايه عليا طااارق وبس يااااارب . وضحكو عليها .
رودي : اله !! ليه يارنوش بس . حد يكره النعمه.
رنا : معلش يارودي ياحبيبتي . انا ست مقتدره ومفتريه . وبرفص النعمه . معلش استحملينى.
رودي : بعتتلها بوسه على الهوا . عليا النعمه انتى جامده . هههههه والكل ضحك عليها
والجو بقى مرح للكل .
رينو قعدت . على كرسي قصاد الفهد بالظبط .
. زينب . جابت ضيافه للكل .
آدم : ها يا فهد . مش هتقولنا . بقى الل حصل وعرفت ازاى . وحوار الصعيد ده . انا اول مره . اتوه كدا .
مراد : بمكر . لا ياحج بعد الشر عليك . فهد هيحكيلك كوووول حاجه . انا كمان متحمس . ها قول يا بطل . قوول . واشجينا .
فهد : كان هاين عليه يولع في مراد . وشاف أن مراد . بيهز ثقته في نفسه . لكن فهد . ما انت عارف كل حاجه يا .. يامرادى .
مراد : كشر عينيه . وبخبث . بص ل فريحه . هو بيقول ياخنفسه .
فريحه : خنفسه !؟ خنفسة ايه يامراد !؟
فهد : صك على اسنانه وعملت صوت . وآدم فهم ان مراد بيوتر فهد . وآدم قال بتحذير لمراد . لا فى رصاصه مستخبيه . ومحدش فهم غير طارق وفهد .ومراد
فهد : كتم الضحكه . ومراد : بلع ريقه وسكت لانه اعترف قدام ابوه وهو متنرفز . وشتم فهد . وفهد فهم وغمز ل مراد وقاله احسن .
آدم : ها يا فهد . جاهز . ولا تحب ندخل المكتب .
فهد : اخد نفس عميق . وغمض عينيه . وافتكر اعتراف رينو .(بحبك يافهد ) فتح عينيه بسرعه . واتحمس . وبص فى عيون معشوقته . وابتسم وقال . لا . انا هحكي كل حاجه هنا .
آدم : تمام . احكيلنا بقى كل حاجه وفهمنى ..
فهد : مبصش لحد غير معشوقته . الل كل ما يبص فى عيونها يتحمس وهيحكى بقلب جامد . لكن بيسرق النظرات . وبدء يحكى . لكن زى ما حكي ل مراد بالظبط . ..
فهد حكى . وقال انا عرفت مكان رينو من ال GPS الل انا زرعته ليها فى الساعه . وميدالية المفاتيح بتاعتها ..
الكل تنح بصدمه وعيونهم مفتوحه على الآخر.
وآدم : اتعدل واتصدم .
ورينو : فتحت عينيها على الآخر . بدهشه وحطت ايديها على بقها .
وطارق : بص ل رنا . ورنا بصت ل طارق . وكل اتنين بيبصو لبعض باستغراب . ومحمد ونور مدهوشين . وزين الل تنح هو وريتال . وفارس . ورودي . تنحت ببلاها . مريم مغمضه عينيها ومش مصدقه لكن يتدعى لفهد . لانه لولا فكرة ال GPS الله اعلم كان ايه الل حصل .
فهد : كمل . انا من فتره لما كانت رينو ناجحه وانا ببارك ليها في الفون .سالتها سؤال بحسن نيه . لو في حد بيدايقها !؟ قالت ايوه في واحد دايقني في الجامعه وانا بحكم شغلي حطيت احتمال في عقلي الاسوء . وتخيلت الاسوء .. ولما كنا بنشتري هدايا جات في دماغي فكره .اني اجيب هديه ل رينو وازرع فيها جي بي اس . وجبت ليها الساعه ومراد جاب الميداليه . وانا زرعت فيهم الاتنين . ولما رجعنا انا قدمت الهديه ل رينو بحجة انها نجحت . وقولت لنفسي حاجه لزوم الامان مش اكتر . وبعد كده قولت لو لبست الساعه خير وبركه . ولو ملبستهاش هتبقى الميداليه معاها . وامبارح وانا قاعد تتبعت الجي بي اس عن طريق التاب . وشفت المكان متغير الميداليه في مكان على الطريق الصحراوي والساعه مكانها كان في بني سويف وكان طريق سفر للصعيد . انا ساعتها ما فكرتش لبست بسرعه ونزلت
. ولما شوفت الجي بي اس . متوزع . واحد على طريق بنى سويف . والتانى جمبنا هنا . قولت انا هروح للاقرب .وهتصل علي مراد يروح ورا الساعه . لكن فوني مكنش معايه . والدقيقة كانت بتفرق . ورحت . ولقيت أربع حراسه . وسمعت واحد .قال أن هشام المنصوري جوه واتصدمت .
.وسمعت صوت صرخه رينو . وبردو فهد محكاش ولا قال أن الكلب ده قطع الفستان وحجاب رينو . لكن اكتفى أنه قال دخلت . وهشام كان موجود معاها . ونسيت كل حاجه حواليا . ومحستش انا بعمل ايه . وخلاص كنت هدبحه . لكن جه واحد جارد . وكان عايز ياخد رينو ومثبتها بالسلاح . وكمان هو السبب في أن الكلب هشام يهرب . بس كويس اهو مات . . وبعدها الواد ده . قال ل رينو انه هيقتنلى قدام عينيها .
..واتنهد . وبعدها ضربته بالسلاح . ورينو اغمى عليها واخدتها على اقرب مستشفى . وكان فستانها متبهدل وما كانش ينفع ترجع بيه على البيت . شوفت ممرضه سنها كبير وبعتها وجابت الاسدال وما كانش معايا التليفون . وكنت عايز اتصل عليكم والممرضه قالت معايا تليفون لو عايز تتصل واخدته منها وطلعت علشان اتصل عليكم لكن انتو كنتو جيتو . وبعد ما مراد مشي انا رحتله على المكتب وفهمته كل حاجه ..
وانا سألته عرفو أن رينو اتخطفت ازاى !؟ وهو حكالي عن الل شافه في كاميرات المراقبه وان الست اخدت رينو في العربيه والسواق خدرها ..
وبكده انا ربطت الاحداث . وقولت بس يبقى الست طمعت في الساعه واخدتها بعد ما اخدت رينو . وهما دلوقت سافرو . على بنى سويف . وتتبعت التاب قبل ما اطلع ل مراد المكتب . وشوفت انهم وصلو اسوان وحكيت ل مراد على الساعه . وقولتله يلا بينا هنطلع على اسوان .
.ونزلنا انا وهو وفولنا عربيتي بالبنزين واتحركنا . وجبنه شويه اكل وشويه حاجات لزوم السفر . لان الطريق طويل .
.مراد ساق في الاول واحنا رايحين . وانا حسيت بشويه ارهاق ونمت . ومراد ساق وتتبع الساعه . وقبل ما نوصل مراد صحاني وقالي قوم وصلنا الصعيد .. قولتله الصعيد !!؟ قالي ايوه الساعه في الصعيد والمكان قريب ونزلنا . ومشينا شويه وكان في اوضه صغيره على طرف الطريق . ولقينا مكان الساعه في نفس الاوضه . كسرنا الباب ودخلنا لقينا سيد وعواطف في الاوضه . وكان سيد بيشرب خمره وحاجات تانيه ممنوعات . وكان سكران خالص و مش فايق لاي حاجه . ومحبناش نضربه وهو سكران لازم يكون فايق .. وعواطف مراد مسكها من شعرها وهددها بالقتل لو معترفتش . وكتفناهم وربطنا هم وحطناهم في العربيه . ومراد اخد منها شنطتها ولقينا . فيها مبلغ كبير وتليفون وفتحتلنا التليفون تحت التهديد . ولقينا في فيديوهات وتسجيلات بالصوت عن الاتفاقيات بينها وبين ناس تانيه عن خطف بنات واطفال
وركبنا . انا ومراد ورجعنا تاني ومراد نام طول الطريق وانا سوقت العربيه . ولما وصلنا انا صحيت مراد وقلتله هنطلع بيهم المخزن ولا فين . قالي لا اطلع الاول على فيلا العدوي اغير هدومي ونرجع تاني .. وبس ..
.. فهد محبش يقول كل حاجه واحتفظ بخصوصيته مع معشوقته وكمان الفستان واعتراف الحب اللي رد روحه فيه مين تاني . وفهد كان بيحكي كل حاجه وشايف نظرات الدهشه على معشوقته الصغيره . ودموعها نازله من الفرحه وكل شويه تعمل رياكشن معين خوف . فرح وضحك . وزعل . وتكشيره .. والكل طبعا كان بيسمع ومش مصدق ان كل ده حصل وان لولا ربنا ثم فهد فكر في حكايه الجي بي اس . كانو هيوصلو ل رينو متاخرين .
.مريم بتسمع ودموعها نازله بفرحه ان فهد موجود في حياه بنتها ..
وادم بيسمع و مدهوش من فكرة الجي بي أس . وانها . سبب انقاذ حياه بنته .
. وطارق . كان مبسوط .وحاسس بالفخر بابنه وان ابنه يرفع الراس ..
. ورنا مبسوطه جدا . ودعت أن فهد يلين ويطلب رينو للجواز ..
.والبنات كلهم مصدومين بفرحه .
.والشباب كلهم كانوا مبسوطين واتنهدو باريحيه .
.زين كان مبسوط جدا وقال لنفسه فهد عمل معانا جميل عمرنا ما هنقدر نسده .
ومراد . كان بيسمع كأنه بيسمع لاول مره . وشكر فهد بقلبه . وشكر ربنا . لان عنده صاحب واخ زي فهد . وبيتمناه فعلا يكون زوج لاخته ..
. محمد كان مبسوط جدا من الفهد الل على طول غضبان وانه اخيرا دماغه اشتغلت وابتسم .
ورينو كانت مبسوطه من اهتمام فهد أنه وصل للدرجه دى . وكشرت بزعل لان الساعه كدا ضاعت . وقلبها دق . لما حافظ على الخصوصيه الل بينهم . ودعت للفهد بقلبها .
فهد : سكت . وبص ليهم . وشاف كل واحد بملامح معينه .
آدم : قام وقف .وفهد وقف لأن آدم جمبه .
آدم : بص لفهد نظره طوويله . فيها كل كلمات الامتنان والشكر . وحضن فهد بقوة اب فرحان لسلامة بنته من الخطر . وفهد ابتسم وحضن آدم . .
.آدم خرج فهد من حضنه .. وعيون آدم بتلمع بدموع ... دموع اب كان خايف وهيموت على بنته..
آدم : بص ل فهد وقاله انا مش عارف اشكرك ازاي ولا عارف اتكلم ... لان فعلا مش لاقي كلام اقوله ليك انت انقذت رينو بنتي .. انت ما تعرفش رينو دي ايه في حياتي... كل واحد من ولادي ليه معزه في قلبي .... لدرجه اني مش عارف انا بحب مين اكتر من التاني ... لكن رينو دي اخر العنقود . ونوتيلت البيت .رينو دى بهجة البيت يافهد .
رينو . دي انا عشت معاها طفوله جميله .. وبص ل فهد وبتمنالها حد يخاف عليها ويحميها ..وحط ايده على كتف فهد .. شكرا بجد يا فهد وربنا يحميك . وجميلك ده في رقبتى . انت طمنت بنتى من خوف كبير.
آدم : نفسه يقوله ... ان هو الل بيتمناه لبنته لانه بيخاف عليها ويحميها .. لكن كبرياءه كأب مانعه من انه يطلب طلب زي ده من فهد ...
فهد : احم متشكرنيش ياعمى . انا معملتش غير واجبى . وياريت كمان متزعلش منى انى معرفتش اتصل عليك ..
آدم : لا ياحبيبى . انا مبسوط بيك مش زعلان منك .
مريم : قامت . وشكرت فهد بعيونها الل مليانه دموع . وفهد مسح دموعها . وضمها ليه . بس .بس يامريومه انتى عيطتى كتير الفتره دى .
مريم . لو عشت عمرى كله اشكرك على الل عملته . انا مش هوفيك حقك يافهد . ويتمنى من ربنا أنه يستجيب دعواتى ليك فى كل صلاه . ربنا يسترك يافهد . ويفرحك ديما . زى ما فرحت قلبنا .
وبعد كدا . زين حضنه . وشكرو .بامتنان . وبعدها محمد و نور شكرته جدا . ورنا فرحانه جدا باابنها وضمته . وفارس كان مبسوط با اخوه . وفكرت الجي بي اس . عجبته . وبيفكر انه يعمل كدا مع رودي ويجيلها جي بي اس فى الساعه. وقال جواه علشان المجنونه بتاعتى ممكن عيل صغير يقولها تعالى اوديكى لبابا وهي متخلفه هتروح معاه .
فريحه : قامت منشكحه باخوها وحضنته . وباسته من خدو . وشكرته .
طارق : قرب من فهد . انا عارف انك عصبى وعارف انك متسرع وغبى وعيل أتم زى عمك
.بس الل متأكد منه انك راجل ويعتمد عليك بجد .
آدم : زي عمك . وكلهم ضحكوا . وطارق حضن ابنه بفخر .
مراد : قرب منه . وقال . بص انا ماليش فى التزويق . بس انت صاحب رجوله . وجميلك ده يصحبى في رقبتنا كلنا . وحضنه بحب .
فهد : حاضن مراد . وهمس في ودنه وحيات امى يامراد . لانتقم منك براحت راحتى .
مراد : بنفس الهمس . يبقى شكلك عايز الجوازه تتفشكل .
فهد : بغيظ . منك لله يامراد .
مراد : ببرود . ومنك يافهوده .
وكدا الكل شكر فهد . ولكن فاضل . اهم حد هو عايزه . وعيونه عليها .
زينب جت . آدم بيه . الغدا جاهز .
آدم : شكرا يازينب . واتحرك يلا يطارق يلا ياشباب . والحريم هتتغدى جوه .وادم والكل اتحرك لكن فهد حاول يأخر نفسه.
ومريم اخدت ضيوفها . ورينو قاعده مكانها .
فهد : قرب من رينو وشافته ووقفت مكانها .
فهد : اذيك يارينو .؟
رينو : بتوتر . ودقات قلب سريعه . كانها اول مره نتكلم معاه . احم . انا الحمدلله . وانت اذيك يافهد !؟
فهد : انا تمام . انتى كويسه !؟
رينو : احم . ايوه . كويسه .
فهد : ايديكى عاملين ايه دلوقتي !؟
رينو : كويسين عقمتهم . من شويه . احم فهد
فهد : عيون الفهد يارينو .
رينو : غمضت عيونها وحطت ايديها على قلبها . الل هيطلع من مكانه . وبلعت ريقها بتوتر. واتكلمت بصوت مبحوح . شو... شكرا .ع..على الل عملته علشانى .
فهد: بحب . انا لسه معملتش حاجه علشانك يا لاري .
رينو : فتحت عينيها وبتتنفس بصوت عالى شويه . وقلبها بيدق بسرعه كبيره . ومش عارفه تتكلم . وجسمها رجف .
فهد : حس بتوترها . وقالها اقعدى يارينو .
رينو : ما صدقت . وقعدت على الكرسي بسرعه . ويتنهج من ساعه ما قالها لاري ..
فهد : نزل على ركبه قدامها .
رينو : فتحت عينيها على الاخر . وحطت ايديها على بوقها .
فهد : ممكن ايدك . ومسك ايدها وقالها سبيبها كدا ثوانى . وطلع الساعه ولبسها ل رينو . الل قلبها دق بسعاده كبيره جدا . وفهد قلبه هيطلع من مكانه لانه قريب من معشوقته الصغيره . ومسك كف أيدها . وباسه لاول مره في وعى من رينو . الل حست انها هيغمى عليها . وبعدها شدت ايديها برعشه . ووشها اتخطف . وفهد شافها كدا . قام . وقالها . الساعه دى كانت في شنتطها . ولو كانت لبستها انا مكنتش هجيبها . لكن الساعه دى مميزه بالنسبالى .
رينو : كانت اسعد واحده فى العالم . وفرحت جدااا انها شافت ساعة الفهد من تانى . وغمضت عيونها . شكرا يا فهد .
زينب جت عليهم . فهد بيه . مراد بيه والكل منتظرك على السفره .
فهد : هز راسه ليها . وبص ل رينو . قومي تعالى وعايزك تاكلى كويس .
رينو : قامت وحسه برجفه . قلبها بيرقص علشان فهد رجعلها الساعه . وبصتله بحب . بجد متشكره يافهد على كل حاجه عملتها علشانى .
فهد : ابتسم . منا قولتلك انا لسه معملتش حاجه علشانك يا .. يا لاري .
وكل واحد اتحرك فى اتجاه لكن دقات قلوبهم مسموعه وبصوت عالي ليهم . وكل واحد ماشى والسعاده على وشه .
--------------------بقلمى Mariem Nasar
تانى يوم الضهر .
فهد دخل جنيتة . فيلا العدوي . واتصل على مريم . وقالتلو يدخل . ودخل الليفنج
فهد : السلام عليكم يامريوم.
مريم : وعليك السلام ياحبيبى .
فهد : ايه دا . البيت هادي يعنى اومال فين الشباب . !؟
مريم : مفيش حد موجوده منهم . آدم وزين وريتال راحو على الشركه ..
ومراد . اخد فريحه ومريم نونو . معزومين عند رنا على الغدا . زى ما اتفقو امبارح قبل مايمشو .
ونور : محمد جابو تيمو هنا الصبح وراحو على المستشفى .
ورينو فوق بتلاعب تيم .
فهد : قلبه بيدق . ونفسه يشوفها . احم طيب ورينو عامله ايه دلوقت.؟
مريم : لااا الحمد لله . قاعدت العيله امبارح نسيتها شويه . وخصوصاً رودي بت فقر . انا بحبها اوي . وكملت بمكر . وبعد ما انتو مشيتو على طول طلعت على اوضتها . مقعدتش معانا .
فهد : نفسه يقولها نادي عليها . احم . إن شاء الله مع الوقت هتنسي .
تيم : نازل درجات السلم درجه درجه . وراح عند مريم وفهد واول ماشاف فهد .قال فهد حبيبى . وضحك وجري عليه.
فهد حط الشنطه جمبه وشاله على رجله . تيمو عم الناس كلها . وانت بكاش على فكره .
تيم : بيبص ل فهد ومش فاهم اوى . وقال . كاش على فكله وضحك .
مريم ضحكت . وقامت تشرب قهوه . ولا عصير .
فهد : لا يامريوم . انا ماشى .
مريم : ليه بس كده. ولا انت جاي ل مراد وبس .
فهد : لا والله ياحبيبتي . انا كنت بعمل مشوار كدا . وعديت عليكو . قولت اطمت على صحة رينو . واطلع على رنا علشان مستنيانى على الغدا .
مريم : انادي على رينو .
فهد : لا سيبيها براحتها . انا هبقى اجي بليل مع مراد .
مريم : طيب . نشرب قهوه مع بعض . البيت فاضى وانا مدايقه لوحدي . نشرب القهوه وروح زى ما انت عايز . وكمان انا هعملهالك بايديا . ها ديل حلو اهو .
فهد : لا ولا اروع من كده ديل خلاص نشرب القهوه ونتكل . ولا ايه باتيمو .
تيم : تيم حاول يقول قهوه ونتكل بس تقيله عليه وقال . فهد حبيبي وضحك .
مريم راحت تعمل القهوه .
فهد : اسمع ياتيمو . رينو فوق صح .
تيمو هز راسه اه لينو فوق .
فهد : طيب بص بقى خليك راجل كدا وصحصح معايا . امسك الشنطه دى . بتاعة رينو فاهم . قول ل رينو فهد جاب الشنطه دي . هاتقولها ايه !؟
تيم : فهد شنطه دي لينو .
فهد : مش مهم هي هتفهم . خد بقى الشنطه واطلع . وانت خد الشيكولاته دى .
تيم : لا وحشه .
فهد : طيب بص اطلع ل رينو . واديلها الشنطه وانا هشتريلك لعبه .
تيم : فرح واخد الشنطه . وطلع على السلم درجه درجه . وبيقول فهد شنطه دى لينو . فهد شنطه دى لينو . وطلع بيخبط افتحي لينو انا تيمو .
رينو : قاعده مخنوقه . لوحدها . تؤام زين عند هنا وأشرف . وزين هيجبهم وهو راجع . ومريم نونو مش موجوده . وتيم سابها ونزل . بس ابتسمت لما سمعته بيخبط . وقامت . طبعا متقدرش تستغنى عنى وفتحت . تعالى يسى تيمو .
تيمو جرى على السرير وحدف الشنطه . خدى لينو . فهد شنطه دي لينو .
رينو : مش فاهمه . واستغربت اسم فهد من تيمو . وكمان ايه شنطة الهدايا دي . وقعدت . وتيمو نازل . وقالتلو رايح فين .
تيم : لايح فهد . تيمو جيب لعبه . وجرى ونزل
رينو : بعدم فهم . فهد !!!؟ وفضولها خلاها تفتح الشنطه وطلعت منها علبه . وفتحت العلبه . وشهقت بفرررحه وحطت ايديها الاتنين علي بوقها وقالت . فهد .
اول ما فتحت العلبه . شافت كارت مكتوب عليه . لاري فى قلب الفهد .
وضحكت بسعاده . وشالت الكارت . وشافت الفون الهديه الل فهد جابه ليها هديه . وفرررحت جدااا . ومسكت الفون . وشافت كارت تحت منه . مكتوب عليه . بحبك يا رينو . بحبك اوى .
وبلعت ريقها . وكانت مبسوووطه اوى . ومسكت الفون . وشافت كارت ملزوق على الضهر . ومكتوب فيه . الفون جاهز على الاستعمال على طول . والشريحه اشتغلت . والبسوورد .( معشوقتى ) . ورقمى متسجل عندك .
رينو : وشها نور بسعاده . وكمان شافت فى الشنطه . مجموعه شوكليت كتيره . ومن ضمنه شوكليت ملزوق عليها ورده . وفرحت جدا جدا . وفتحت باسورد الفون وجربت . معشوقتى . وفتح معاها . وفعلا فهد مجهز الفون بالكامل .
وبعد ١٠ دقايق . وهي سرحانه وبتاكل شوكليت . فونها رن. واتحركت بسرعه . وقلبها بيدق . وكان . فهد . وردت بتوتر .الوو
فهد : شرب القهوه . وخرج بسرعه روكب العربيه واتصل على معشوقته الصغيره .
فهد : الو اذيك يارينو .
رينو : رجعت بضهرها على السرير . انا كويسه يا فهد انت كويس .؟
فهد : قاعد فى العربيه . ورجع ضهره على الكرسي . ايوه انا دلوقتي كويس .
رينو : فهد .
فهد : عيون الفهد.
رينو : قلبها بيدق . احم بجد مش عارفه اشكرك ازاي على الهديه الجميله دي . الفون تحفه جدا .
فهد : سيبك من الفون . اهم حاجه الشوكليت عجبك . اصل انا اخدت منها واحده لتيمو . رشوه يعني . بس قال وحشه . قولت بس رينو مش هتعجبها .
رينو : لا خالص . دى جميله جدا . تيمو بس مابيحبش الشوكليت .
فهد : امم . ايدك عامله ايه النهردا !؟
رينو : بتنهيدة حب . دوبت قلب الفهد . تمام . الجرح مش عميق اوى يعنى .
فهد : لو خدش صغير يارينو . بالنسبالى حاجه كبيره . انتى مش عارفه انتى عندي ايه !؟
رينو : ....... ومعرفتش ترد .وغيرت الموضوع . قولى صح يافهد . هو انت جبتلى الساعه بحجة نجاحى ولا الترقيه !؟.
فهد : هتفرق !؟ .
رينو : باندفاع . طبعا . تفرق . ترقيتك اهم .... وضغطت على شفايفها .
فهد : ابتسم . واتنهد . اطمنى انا جبتلك الساعه للترقيه . والسلسلة لنجاحك . وعايز اجيب الدنيا كلها واحطها بين ايديكى .
رينو : هتموت مكانها. وحست ان قلبها هيطلع من مكانه . ومردتش .
فهد : رينو !
رينو : نعم يا فهد .
فهد : وحشتينى .
ونقوووول بعد اسبوع -------------يتبع
--------------------بقلمى Mariem Nasar
رواية جريمة عشق٣
(عشق الفهد)
بسم الله نبدأ
مراد : اخد شاور . ولبس . وراح جمب فريحه الل نايمه على ضهرها . وحاسه أن بطنها شاده عليها . ايه يافريحه . لسه تعبانه . اخدك على المستشفى .
فريحه : اتعدلت . وحطت راسها في حضنه . لأ . خدني بس انت فى حضنك كدا . وانا هبقى تمام .
مراد : ابتسم . بحب . تعالى وسندها . وحط راسها على صدره. وضمها بحب كبير . ها . آدم كدا اتظبط هههههههههههه.
فريحه : ضحكت . بس قالت لا قلبى انا الل اتظبط يامرادى . واتنهدت . مراد . وحياتى عندك متقفلش فونك تانى . ولو هتقفلو قبلها كلمنى وعرفنى . انا امبارح كنت هموت من قلقى عليك .
مراد : مسد على شعرها . حبيبتي اسف . امبارح كان يوم طويل ومرعب . واتخنقت .وقفلت الفون لما روحت المكتب . وسافرنا . واحنا راجعين فتحته وكلمتك على طول . سامحيني . يا ام آدم . هههههههههههه
فريحه : مسمحاك يامرادى . بس انت بتضحك على ايه
مراد : تخيلى كدا . آدم . لما يعرف انى هسمى آدم . ولما يكبر شويه وانا اشتمه . هههههههههههه . خلصنا من معاكستى في مريوم هندخل على شتيمة آدم . دا احنا داخلين على ايام سوسا .
فريحه : هههه . ماما مريم مش هتسمحلك تشتمه . وانا كمان . ولو سمحت متشتمش دومي حبيبي . اااااه . اعاااااا . اييه يامووراد
مراد : لسعها على قفاها . دومي مين يابت المستخبى انتى . اتعدلى علشان متغباش عليكي .
فريحه : رفعت راسها . اله مش ابنى يامورادي وبدلعه . وبعدين . ما انت بتدلع مريم نونو . وبتقولها مريوم . انا متكلمتش .
مراد : بمكر .. لا اتكلمى يافريحه . اتكلمى . ايه عندك اعتراض ولا حاجه !؟
فريحه : لا خالص والله . انت الل اعترضت على دلعى لا بنى .
مراد : بت مفيش دومي دى . وايه دومي دى كمان . ابنى راجل مايتقالوش دومي .
فريحه : صح يامراد . هي ماما مريم . بتدلع بابا آدم !؟ اكيد ولا ايه !؟
مراد : كشر عينيه وبص لقدام . اممممم صدقى مكتشفناش الموضوع ده ! بس مسيرى هعرف . اسم دلع المقدم.سابقا . ورجل الأعمال حاليا .. آدم العدوي ايه . هههههههههههه . يلهوى امي بتدلع ابويا .
فريحه : وفيها ايه !؟ بابا آدم جينتل مان اوى وماما مريم . كيوت وقموره .
مراد : يابت هلعب فى وش امك البخت . اتلمى بقى .
فريحه : اعاااااا . بتضربنى ياموووراد .
مراد : يادي الليله السوسا . جايه تدلعى عليا . وانتى تعبانه . اعقلى ها .
فريحه ،: ضمته بحب .. بحبك يا مرادي .
مراد : ضمها بشوق كبير . وانا بموت فيكي يا فريحتى .
الباب خبط . مراد قام فتح .
زينب : مراد بيه . آدم بيه وصل تحت . وفهد بيه . والدكتور محمد . وكلهم وصلو تحت فى انتظارك انت والدكتوره ست فريحه .
مراد : ماشى يا زينب . انا نازل . زينب نزلت .
مراد : يلا ياحبيبتى وبيساعدها تقوم تلبس الحجاب وقال يلا. علشان فى تحفيل كتير على فهد . تعالى انا هصورو في الخباثه علشان افرجه على نفسه وهو بيحكي هههههههههههه.
فريحه : والله ما انا فاهمه حاجه منك .
مراد : علشان بهيمه. ياروحي .
فريحه : بصتله بشرز .
مراد : بس بدوب فيكى .
فريحه : نزلت راسها بخجل وابتمست.
مراد : انا قولت هبله محدش صدقنى . وهزر معاها . ونزلو .
آدم قاعد جمب مريم . والنفسيه عند الكل اتحسنت شويه . وخصوصاً البنات لان رودي قايمه بالواجب وهزرت كتير معاهم .
طارق قاعد وجمبه رنا . وزين قاعد بيهزر مع ريتال الل حست ببلاها مش ده زين الل كانت متعفرت . لكن ابتسمت وفرحت أن زينها حبيبها بيضحك .
محمد قاعد جمب نور . وكان مبسوط لما شاف نور بتضحك . وبتهزر ..
فارس قاعد رودي . وبيطغط على شفايفه غيظ . ويقوم يجيبها من جمب ابوه ويقعدها جمبه. لانها هي وطارق مكيس ضحك للكل .
فهد : جه متأخر شويه . وسلم عليهم وبيدور على طريقه لكن مش موجوده . وقعد جمب آدم لانه شاورله يقعد جمبه. وفهد متوتر من المواجهه .
بعد شويه . مراد نازل مع فريحه وشايل مريم نونو ونازلين يضحكو . وقعدو جمب بعض ومراد بيخطط أنه يصور فهد . وبيبصله ويبتسم بخبث . وفهد شاف نظرة شماته في عيون مراد . وفهد كشر عينيه وبيحزرو .
فهد نفسه يسأل حد على رينو . وبتفكير . بص لمريم . وتوتر لاول مره يعيش المشاعر دى . احم . مريم . رينو فين ..لا لا . قصدى . هي كويسه دلوقتي .
الكل كاتم الضحكه .
مريم : فهمت . وحبت تلعب با أعصابه . كانت بتقول عايزه تخرج شويه .
فهد : بنرفزه . نعممم !!؟ تخرج فين .هي لسه تعبانه . وبعدين استحاله اخليها تخرج لوحد......وكح وبص للكل . والبنات حطا ايديها على خدها . ومراد مشغل الفيديو من غير ما فهد ياخد باله .والابتسامه على وش الكل . وفهد . مبقاش فهد . كان كتكوت مبلول .
فهد : اتحرج . وحب يصلح الموقف . احم . انا ..انا قصدى يعنى . انها تعبانه وا .. ومش عارف يتكلم .
مراد : وه والكل ضحك هههههههههههه
فهد : كان عايز يحدف مراد بأي حاجه . ومتغاظ.
مريم : ههههه وكملت بخبث. عارفه ياحبيبي . انت عايز يقول أن رينو مينفعش تخرج فى الظروف دي صح يافهد .
فهد : ايووه . ايوه صح . انا قصدى كدا فعلا احم ...
مريم : رينو طلعت فوق ونازله ياحبيبى ..
فهد : اتنفس بأريحيه انها هتنزل .
وآدم : شاف الل جاى خير . لكن بيبص على طارق الل قاعد متغاظ من ابنه وكتم الضحكه .
فريحه : على فكره يامراد .مينفعش تصور اخويا فهد كدا . انا هاقولو .
مراد : طيب قومى كدا قوليلو علشان اولدك وانتى قاعده.
فريحه : شهقت . بصوت عالى . ايييه يامراد .
الكل انتبه واتخض . فى ايه يافريحه.
مراد : اتغاظ من غبائها . لكن ابتسم بخبث . وعيونه على فهد وبيصورو .. وقال . ابدا كنت بقولها بت يافريحه لو شوفتى خنفسه هتعملى بيها اييييه . هههههههههههه
فهد : صك على اسنانه . وكاتم غيظه . وبيستحلفله . وبعتله اشاره . انه هيفلقه نصين .
مراد : غمزله . وبعتله اشاره . الخنفسه وحشتنى اوى . وضحك .
فهد : خلاص . جاب آخره . من برود مراد .
رينو : لما عرفت فهد جاى فى الطريق . طلعت لبست فستان رقيق . وحجاب . وخارجه من الأوضه لكن زعلت لان الساعه ضاعت . وهي كانت بتحبها اوى . لانها مميزه بالنسباليها . ونزلت على السلم . وكل درجة سلم قلبها هيطلع من مكانه . فهد قاعد هناك اهو . وشافت فهد لابس طقم جميل جدا . وخفف دقنه بطريقه هي بتحبها . ولابس ساعه جميله . وعيونه عليها . واتعلقت عيونهم ببعض . والبنات اخدت بالها .
رودي : شافتهم متنحين . وخافت ل آدم ياخد باله . وقالت بصوت عالى . صلو على رسول الله . وفهد انتبه . ورينو انتبهت ونزلت
الكل . تنح منها . لكن قالو صل الله عليه وسلم.
فارس : مسح وشه بايديه . ونفخ بيأس . والله يارودي ما لاقي معاكي حل .انتى بتكبرى ولا بتصغرى عايز افهم هتعقلى امتى .
رودي : علت صوتها . بهزار . لا اله إلا الله . لا اله إلا الله . ايه يافارس . انا قولت اخد كام حسنه ياجدع . اذكر الله فى قلبك ياراجل .
الكل ضحك عليهم . وفارس صك على اسنانه . لا اله إلا الله يارووودي . وحاااضر لينا بيت يجمعنا .
رودي : همست فى ودنه . لسه شقى زى ما انت . وغمزتله .
فارس : بص لفوق . وشاور بايدو انا مش معترض . اناااا مش معترض. لكن الصبر . الصبر .
رودي : همست . وحشتنى يافروسه .
فارس : احم . وانتى كمان يارودي بس لو تعقلى .
رودى ؛ تؤ بعد الشر يابرنس الليالي .
.رنا : بنفاذ صبر من جوزها ورودي . وحطت ايديها على راسها . كان كفايه عليا طااارق وبس يااااارب . وضحكو عليها .
رودي : اله !! ليه يارنوش بس . حد يكره النعمه.
رنا : معلش يارودي ياحبيبتي . انا ست مقتدره ومفتريه . وبرفص النعمه . معلش استحملينى.
رودي : بعتتلها بوسه على الهوا . عليا النعمه انتى جامده . هههههه والكل ضحك عليها
والجو بقى مرح للكل .
رينو قعدت . على كرسي قصاد الفهد بالظبط .
. زينب . جابت ضيافه للكل .
آدم : ها يا فهد . مش هتقولنا . بقى الل حصل وعرفت ازاى . وحوار الصعيد ده . انا اول مره . اتوه كدا .
مراد : بمكر . لا ياحج بعد الشر عليك . فهد هيحكيلك كوووول حاجه . انا كمان متحمس . ها قول يا بطل . قوول . واشجينا .
فهد : كان هاين عليه يولع في مراد . وشاف أن مراد . بيهز ثقته في نفسه . لكن فهد . ما انت عارف كل حاجه يا .. يامرادى .
مراد : كشر عينيه . وبخبث . بص ل فريحه . هو بيقول ياخنفسه .
فريحه : خنفسه !؟ خنفسة ايه يامراد !؟
فهد : صك على اسنانه وعملت صوت . وآدم فهم ان مراد بيوتر فهد . وآدم قال بتحذير لمراد . لا فى رصاصه مستخبيه . ومحدش فهم غير طارق وفهد .ومراد
فهد : كتم الضحكه . ومراد : بلع ريقه وسكت لانه اعترف قدام ابوه وهو متنرفز . وشتم فهد . وفهد فهم وغمز ل مراد وقاله احسن .
آدم : ها يا فهد . جاهز . ولا تحب ندخل المكتب .
فهد : اخد نفس عميق . وغمض عينيه . وافتكر اعتراف رينو .(بحبك يافهد ) فتح عينيه بسرعه . واتحمس . وبص فى عيون معشوقته . وابتسم وقال . لا . انا هحكي كل حاجه هنا .
آدم : تمام . احكيلنا بقى كل حاجه وفهمنى ..
فهد : مبصش لحد غير معشوقته . الل كل ما يبص فى عيونها يتحمس وهيحكى بقلب جامد . لكن بيسرق النظرات . وبدء يحكى . لكن زى ما حكي ل مراد بالظبط . ..
فهد حكى . وقال انا عرفت مكان رينو من ال GPS الل انا زرعته ليها فى الساعه . وميدالية المفاتيح بتاعتها ..
الكل تنح بصدمه وعيونهم مفتوحه على الآخر.
وآدم : اتعدل واتصدم .
ورينو : فتحت عينيها على الآخر . بدهشه وحطت ايديها على بقها .
وطارق : بص ل رنا . ورنا بصت ل طارق . وكل اتنين بيبصو لبعض باستغراب . ومحمد ونور مدهوشين . وزين الل تنح هو وريتال . وفارس . ورودي . تنحت ببلاها . مريم مغمضه عينيها ومش مصدقه لكن يتدعى لفهد . لانه لولا فكرة ال GPS الله اعلم كان ايه الل حصل .
فهد : كمل . انا من فتره لما كانت رينو ناجحه وانا ببارك ليها في الفون .سالتها سؤال بحسن نيه . لو في حد بيدايقها !؟ قالت ايوه في واحد دايقني في الجامعه وانا بحكم شغلي حطيت احتمال في عقلي الاسوء . وتخيلت الاسوء .. ولما كنا بنشتري هدايا جات في دماغي فكره .اني اجيب هديه ل رينو وازرع فيها جي بي اس . وجبت ليها الساعه ومراد جاب الميداليه . وانا زرعت فيهم الاتنين . ولما رجعنا انا قدمت الهديه ل رينو بحجة انها نجحت . وقولت لنفسي حاجه لزوم الامان مش اكتر . وبعد كده قولت لو لبست الساعه خير وبركه . ولو ملبستهاش هتبقى الميداليه معاها . وامبارح وانا قاعد تتبعت الجي بي اس عن طريق التاب . وشفت المكان متغير الميداليه في مكان على الطريق الصحراوي والساعه مكانها كان في بني سويف وكان طريق سفر للصعيد . انا ساعتها ما فكرتش لبست بسرعه ونزلت
. ولما شوفت الجي بي اس . متوزع . واحد على طريق بنى سويف . والتانى جمبنا هنا . قولت انا هروح للاقرب .وهتصل علي مراد يروح ورا الساعه . لكن فوني مكنش معايه . والدقيقة كانت بتفرق . ورحت . ولقيت أربع حراسه . وسمعت واحد .قال أن هشام المنصوري جوه واتصدمت .
.وسمعت صوت صرخه رينو . وبردو فهد محكاش ولا قال أن الكلب ده قطع الفستان وحجاب رينو . لكن اكتفى أنه قال دخلت . وهشام كان موجود معاها . ونسيت كل حاجه حواليا . ومحستش انا بعمل ايه . وخلاص كنت هدبحه . لكن جه واحد جارد . وكان عايز ياخد رينو ومثبتها بالسلاح . وكمان هو السبب في أن الكلب هشام يهرب . بس كويس اهو مات . . وبعدها الواد ده . قال ل رينو انه هيقتنلى قدام عينيها .
..واتنهد . وبعدها ضربته بالسلاح . ورينو اغمى عليها واخدتها على اقرب مستشفى . وكان فستانها متبهدل وما كانش ينفع ترجع بيه على البيت . شوفت ممرضه سنها كبير وبعتها وجابت الاسدال وما كانش معايا التليفون . وكنت عايز اتصل عليكم والممرضه قالت معايا تليفون لو عايز تتصل واخدته منها وطلعت علشان اتصل عليكم لكن انتو كنتو جيتو . وبعد ما مراد مشي انا رحتله على المكتب وفهمته كل حاجه ..
وانا سألته عرفو أن رينو اتخطفت ازاى !؟ وهو حكالي عن الل شافه في كاميرات المراقبه وان الست اخدت رينو في العربيه والسواق خدرها ..
وبكده انا ربطت الاحداث . وقولت بس يبقى الست طمعت في الساعه واخدتها بعد ما اخدت رينو . وهما دلوقت سافرو . على بنى سويف . وتتبعت التاب قبل ما اطلع ل مراد المكتب . وشوفت انهم وصلو اسوان وحكيت ل مراد على الساعه . وقولتله يلا بينا هنطلع على اسوان .
.ونزلنا انا وهو وفولنا عربيتي بالبنزين واتحركنا . وجبنه شويه اكل وشويه حاجات لزوم السفر . لان الطريق طويل .
.مراد ساق في الاول واحنا رايحين . وانا حسيت بشويه ارهاق ونمت . ومراد ساق وتتبع الساعه . وقبل ما نوصل مراد صحاني وقالي قوم وصلنا الصعيد .. قولتله الصعيد !!؟ قالي ايوه الساعه في الصعيد والمكان قريب ونزلنا . ومشينا شويه وكان في اوضه صغيره على طرف الطريق . ولقينا مكان الساعه في نفس الاوضه . كسرنا الباب ودخلنا لقينا سيد وعواطف في الاوضه . وكان سيد بيشرب خمره وحاجات تانيه ممنوعات . وكان سكران خالص و مش فايق لاي حاجه . ومحبناش نضربه وهو سكران لازم يكون فايق .. وعواطف مراد مسكها من شعرها وهددها بالقتل لو معترفتش . وكتفناهم وربطنا هم وحطناهم في العربيه . ومراد اخد منها شنطتها ولقينا . فيها مبلغ كبير وتليفون وفتحتلنا التليفون تحت التهديد . ولقينا في فيديوهات وتسجيلات بالصوت عن الاتفاقيات بينها وبين ناس تانيه عن خطف بنات واطفال
وركبنا . انا ومراد ورجعنا تاني ومراد نام طول الطريق وانا سوقت العربيه . ولما وصلنا انا صحيت مراد وقلتله هنطلع بيهم المخزن ولا فين . قالي لا اطلع الاول على فيلا العدوي اغير هدومي ونرجع تاني .. وبس ..
.. فهد محبش يقول كل حاجه واحتفظ بخصوصيته مع معشوقته وكمان الفستان واعتراف الحب اللي رد روحه فيه مين تاني . وفهد كان بيحكي كل حاجه وشايف نظرات الدهشه على معشوقته الصغيره . ودموعها نازله من الفرحه وكل شويه تعمل رياكشن معين خوف . فرح وضحك . وزعل . وتكشيره .. والكل طبعا كان بيسمع ومش مصدق ان كل ده حصل وان لولا ربنا ثم فهد فكر في حكايه الجي بي اس . كانو هيوصلو ل رينو متاخرين .
.مريم بتسمع ودموعها نازله بفرحه ان فهد موجود في حياه بنتها ..
وادم بيسمع و مدهوش من فكرة الجي بي أس . وانها . سبب انقاذ حياه بنته .
. وطارق . كان مبسوط .وحاسس بالفخر بابنه وان ابنه يرفع الراس ..
. ورنا مبسوطه جدا . ودعت أن فهد يلين ويطلب رينو للجواز ..
.والبنات كلهم مصدومين بفرحه .
.والشباب كلهم كانوا مبسوطين واتنهدو باريحيه .
.زين كان مبسوط جدا وقال لنفسه فهد عمل معانا جميل عمرنا ما هنقدر نسده .
ومراد . كان بيسمع كأنه بيسمع لاول مره . وشكر فهد بقلبه . وشكر ربنا . لان عنده صاحب واخ زي فهد . وبيتمناه فعلا يكون زوج لاخته ..
. محمد كان مبسوط جدا من الفهد الل على طول غضبان وانه اخيرا دماغه اشتغلت وابتسم .
ورينو كانت مبسوطه من اهتمام فهد أنه وصل للدرجه دى . وكشرت بزعل لان الساعه كدا ضاعت . وقلبها دق . لما حافظ على الخصوصيه الل بينهم . ودعت للفهد بقلبها .
فهد : سكت . وبص ليهم . وشاف كل واحد بملامح معينه .
آدم : قام وقف .وفهد وقف لأن آدم جمبه .
آدم : بص لفهد نظره طوويله . فيها كل كلمات الامتنان والشكر . وحضن فهد بقوة اب فرحان لسلامة بنته من الخطر . وفهد ابتسم وحضن آدم . .
.آدم خرج فهد من حضنه .. وعيون آدم بتلمع بدموع ... دموع اب كان خايف وهيموت على بنته..
آدم : بص ل فهد وقاله انا مش عارف اشكرك ازاي ولا عارف اتكلم ... لان فعلا مش لاقي كلام اقوله ليك انت انقذت رينو بنتي .. انت ما تعرفش رينو دي ايه في حياتي... كل واحد من ولادي ليه معزه في قلبي .... لدرجه اني مش عارف انا بحب مين اكتر من التاني ... لكن رينو دي اخر العنقود . ونوتيلت البيت .رينو دى بهجة البيت يافهد .
رينو . دي انا عشت معاها طفوله جميله .. وبص ل فهد وبتمنالها حد يخاف عليها ويحميها ..وحط ايده على كتف فهد .. شكرا بجد يا فهد وربنا يحميك . وجميلك ده في رقبتى . انت طمنت بنتى من خوف كبير.
آدم : نفسه يقوله ... ان هو الل بيتمناه لبنته لانه بيخاف عليها ويحميها .. لكن كبرياءه كأب مانعه من انه يطلب طلب زي ده من فهد ...
فهد : احم متشكرنيش ياعمى . انا معملتش غير واجبى . وياريت كمان متزعلش منى انى معرفتش اتصل عليك ..
آدم : لا ياحبيبى . انا مبسوط بيك مش زعلان منك .
مريم : قامت . وشكرت فهد بعيونها الل مليانه دموع . وفهد مسح دموعها . وضمها ليه . بس .بس يامريومه انتى عيطتى كتير الفتره دى .
مريم . لو عشت عمرى كله اشكرك على الل عملته . انا مش هوفيك حقك يافهد . ويتمنى من ربنا أنه يستجيب دعواتى ليك فى كل صلاه . ربنا يسترك يافهد . ويفرحك ديما . زى ما فرحت قلبنا .
وبعد كدا . زين حضنه . وشكرو .بامتنان . وبعدها محمد و نور شكرته جدا . ورنا فرحانه جدا باابنها وضمته . وفارس كان مبسوط با اخوه . وفكرت الجي بي اس . عجبته . وبيفكر انه يعمل كدا مع رودي ويجيلها جي بي اس فى الساعه. وقال جواه علشان المجنونه بتاعتى ممكن عيل صغير يقولها تعالى اوديكى لبابا وهي متخلفه هتروح معاه .
فريحه : قامت منشكحه باخوها وحضنته . وباسته من خدو . وشكرته .
طارق : قرب من فهد . انا عارف انك عصبى وعارف انك متسرع وغبى وعيل أتم زى عمك
.بس الل متأكد منه انك راجل ويعتمد عليك بجد .
آدم : زي عمك . وكلهم ضحكوا . وطارق حضن ابنه بفخر .
مراد : قرب منه . وقال . بص انا ماليش فى التزويق . بس انت صاحب رجوله . وجميلك ده يصحبى في رقبتنا كلنا . وحضنه بحب .
فهد : حاضن مراد . وهمس في ودنه وحيات امى يامراد . لانتقم منك براحت راحتى .
مراد : بنفس الهمس . يبقى شكلك عايز الجوازه تتفشكل .
فهد : بغيظ . منك لله يامراد .
مراد : ببرود . ومنك يافهوده .
وكدا الكل شكر فهد . ولكن فاضل . اهم حد هو عايزه . وعيونه عليها .
زينب جت . آدم بيه . الغدا جاهز .
آدم : شكرا يازينب . واتحرك يلا يطارق يلا ياشباب . والحريم هتتغدى جوه .وادم والكل اتحرك لكن فهد حاول يأخر نفسه.
ومريم اخدت ضيوفها . ورينو قاعده مكانها .
فهد : قرب من رينو وشافته ووقفت مكانها .
فهد : اذيك يارينو .؟
رينو : بتوتر . ودقات قلب سريعه . كانها اول مره نتكلم معاه . احم . انا الحمدلله . وانت اذيك يافهد !؟
فهد : انا تمام . انتى كويسه !؟
رينو : احم . ايوه . كويسه .
فهد : ايديكى عاملين ايه دلوقتي !؟
رينو : كويسين عقمتهم . من شويه . احم فهد
فهد : عيون الفهد يارينو .
رينو : غمضت عيونها وحطت ايديها على قلبها . الل هيطلع من مكانه . وبلعت ريقها بتوتر. واتكلمت بصوت مبحوح . شو... شكرا .ع..على الل عملته علشانى .
فهد: بحب . انا لسه معملتش حاجه علشانك يا لاري .
رينو : فتحت عينيها وبتتنفس بصوت عالى شويه . وقلبها بيدق بسرعه كبيره . ومش عارفه تتكلم . وجسمها رجف .
فهد : حس بتوترها . وقالها اقعدى يارينو .
رينو : ما صدقت . وقعدت على الكرسي بسرعه . ويتنهج من ساعه ما قالها لاري ..
فهد : نزل على ركبه قدامها .
رينو : فتحت عينيها على الاخر . وحطت ايديها على بوقها .
فهد : ممكن ايدك . ومسك ايدها وقالها سبيبها كدا ثوانى . وطلع الساعه ولبسها ل رينو . الل قلبها دق بسعاده كبيره جدا . وفهد قلبه هيطلع من مكانه لانه قريب من معشوقته الصغيره . ومسك كف أيدها . وباسه لاول مره في وعى من رينو . الل حست انها هيغمى عليها . وبعدها شدت ايديها برعشه . ووشها اتخطف . وفهد شافها كدا . قام . وقالها . الساعه دى كانت في شنتطها . ولو كانت لبستها انا مكنتش هجيبها . لكن الساعه دى مميزه بالنسبالى .
رينو : كانت اسعد واحده فى العالم . وفرحت جدااا انها شافت ساعة الفهد من تانى . وغمضت عيونها . شكرا يا فهد .
زينب جت عليهم . فهد بيه . مراد بيه والكل منتظرك على السفره .
فهد : هز راسه ليها . وبص ل رينو . قومي تعالى وعايزك تاكلى كويس .
رينو : قامت وحسه برجفه . قلبها بيرقص علشان فهد رجعلها الساعه . وبصتله بحب . بجد متشكره يافهد على كل حاجه عملتها علشانى .
فهد : ابتسم . منا قولتلك انا لسه معملتش حاجه علشانك يا .. يا لاري .
وكل واحد اتحرك فى اتجاه لكن دقات قلوبهم مسموعه وبصوت عالي ليهم . وكل واحد ماشى والسعاده على وشه .
--------------------بقلمى Mariem Nasar
تانى يوم الضهر .
فهد دخل جنيتة . فيلا العدوي . واتصل على مريم . وقالتلو يدخل . ودخل الليفنج
فهد : السلام عليكم يامريوم.
مريم : وعليك السلام ياحبيبى .
فهد : ايه دا . البيت هادي يعنى اومال فين الشباب . !؟
مريم : مفيش حد موجوده منهم . آدم وزين وريتال راحو على الشركه ..
ومراد . اخد فريحه ومريم نونو . معزومين عند رنا على الغدا . زى ما اتفقو امبارح قبل مايمشو .
ونور : محمد جابو تيمو هنا الصبح وراحو على المستشفى .
ورينو فوق بتلاعب تيم .
فهد : قلبه بيدق . ونفسه يشوفها . احم طيب ورينو عامله ايه دلوقت.؟
مريم : لااا الحمد لله . قاعدت العيله امبارح نسيتها شويه . وخصوصاً رودي بت فقر . انا بحبها اوي . وكملت بمكر . وبعد ما انتو مشيتو على طول طلعت على اوضتها . مقعدتش معانا .
فهد : نفسه يقولها نادي عليها . احم . إن شاء الله مع الوقت هتنسي .
تيم : نازل درجات السلم درجه درجه . وراح عند مريم وفهد واول ماشاف فهد .قال فهد حبيبى . وضحك وجري عليه.
فهد حط الشنطه جمبه وشاله على رجله . تيمو عم الناس كلها . وانت بكاش على فكره .
تيم : بيبص ل فهد ومش فاهم اوى . وقال . كاش على فكله وضحك .
مريم ضحكت . وقامت تشرب قهوه . ولا عصير .
فهد : لا يامريوم . انا ماشى .
مريم : ليه بس كده. ولا انت جاي ل مراد وبس .
فهد : لا والله ياحبيبتي . انا كنت بعمل مشوار كدا . وعديت عليكو . قولت اطمت على صحة رينو . واطلع على رنا علشان مستنيانى على الغدا .
مريم : انادي على رينو .
فهد : لا سيبيها براحتها . انا هبقى اجي بليل مع مراد .
مريم : طيب . نشرب قهوه مع بعض . البيت فاضى وانا مدايقه لوحدي . نشرب القهوه وروح زى ما انت عايز . وكمان انا هعملهالك بايديا . ها ديل حلو اهو .
فهد : لا ولا اروع من كده ديل خلاص نشرب القهوه ونتكل . ولا ايه باتيمو .
تيم : تيم حاول يقول قهوه ونتكل بس تقيله عليه وقال . فهد حبيبي وضحك .
مريم راحت تعمل القهوه .
فهد : اسمع ياتيمو . رينو فوق صح .
تيمو هز راسه اه لينو فوق .
فهد : طيب بص بقى خليك راجل كدا وصحصح معايا . امسك الشنطه دى . بتاعة رينو فاهم . قول ل رينو فهد جاب الشنطه دي . هاتقولها ايه !؟
تيم : فهد شنطه دي لينو .
فهد : مش مهم هي هتفهم . خد بقى الشنطه واطلع . وانت خد الشيكولاته دى .
تيم : لا وحشه .
فهد : طيب بص اطلع ل رينو . واديلها الشنطه وانا هشتريلك لعبه .
تيم : فرح واخد الشنطه . وطلع على السلم درجه درجه . وبيقول فهد شنطه دى لينو . فهد شنطه دى لينو . وطلع بيخبط افتحي لينو انا تيمو .
رينو : قاعده مخنوقه . لوحدها . تؤام زين عند هنا وأشرف . وزين هيجبهم وهو راجع . ومريم نونو مش موجوده . وتيم سابها ونزل . بس ابتسمت لما سمعته بيخبط . وقامت . طبعا متقدرش تستغنى عنى وفتحت . تعالى يسى تيمو .
تيمو جرى على السرير وحدف الشنطه . خدى لينو . فهد شنطه دي لينو .
رينو : مش فاهمه . واستغربت اسم فهد من تيمو . وكمان ايه شنطة الهدايا دي . وقعدت . وتيمو نازل . وقالتلو رايح فين .
تيم : لايح فهد . تيمو جيب لعبه . وجرى ونزل
رينو : بعدم فهم . فهد !!!؟ وفضولها خلاها تفتح الشنطه وطلعت منها علبه . وفتحت العلبه . وشهقت بفرررحه وحطت ايديها الاتنين علي بوقها وقالت . فهد .
اول ما فتحت العلبه . شافت كارت مكتوب عليه . لاري فى قلب الفهد .
وضحكت بسعاده . وشالت الكارت . وشافت الفون الهديه الل فهد جابه ليها هديه . وفرررحت جدااا . ومسكت الفون . وشافت كارت تحت منه . مكتوب عليه . بحبك يا رينو . بحبك اوى .
وبلعت ريقها . وكانت مبسوووطه اوى . ومسكت الفون . وشافت كارت ملزوق على الضهر . ومكتوب فيه . الفون جاهز على الاستعمال على طول . والشريحه اشتغلت . والبسوورد .( معشوقتى ) . ورقمى متسجل عندك .
رينو : وشها نور بسعاده . وكمان شافت فى الشنطه . مجموعه شوكليت كتيره . ومن ضمنه شوكليت ملزوق عليها ورده . وفرحت جدا جدا . وفتحت باسورد الفون وجربت . معشوقتى . وفتح معاها . وفعلا فهد مجهز الفون بالكامل .
وبعد ١٠ دقايق . وهي سرحانه وبتاكل شوكليت . فونها رن. واتحركت بسرعه . وقلبها بيدق . وكان . فهد . وردت بتوتر .الوو
فهد : شرب القهوه . وخرج بسرعه روكب العربيه واتصل على معشوقته الصغيره .
فهد : الو اذيك يارينو .
رينو : رجعت بضهرها على السرير . انا كويسه يا فهد انت كويس .؟
فهد : قاعد فى العربيه . ورجع ضهره على الكرسي . ايوه انا دلوقتي كويس .
رينو : فهد .
فهد : عيون الفهد.
رينو : قلبها بيدق . احم بجد مش عارفه اشكرك ازاي على الهديه الجميله دي . الفون تحفه جدا .
فهد : سيبك من الفون . اهم حاجه الشوكليت عجبك . اصل انا اخدت منها واحده لتيمو . رشوه يعني . بس قال وحشه . قولت بس رينو مش هتعجبها .
رينو : لا خالص . دى جميله جدا . تيمو بس مابيحبش الشوكليت .
فهد : امم . ايدك عامله ايه النهردا !؟
رينو : بتنهيدة حب . دوبت قلب الفهد . تمام . الجرح مش عميق اوى يعنى .
فهد : لو خدش صغير يارينو . بالنسبالى حاجه كبيره . انتى مش عارفه انتى عندي ايه !؟
رينو : ....... ومعرفتش ترد .وغيرت الموضوع . قولى صح يافهد . هو انت جبتلى الساعه بحجة نجاحى ولا الترقيه !؟.
فهد : هتفرق !؟ .
رينو : باندفاع . طبعا . تفرق . ترقيتك اهم .... وضغطت على شفايفها .
فهد : ابتسم . واتنهد . اطمنى انا جبتلك الساعه للترقيه . والسلسلة لنجاحك . وعايز اجيب الدنيا كلها واحطها بين ايديكى .
رينو : هتموت مكانها. وحست ان قلبها هيطلع من مكانه . ومردتش .
فهد : رينو !
رينو : نعم يا فهد .
فهد : وحشتينى .
ونقوووول بعد اسبوع -------------يتبع
--------------------بقلمى Mariem Nasar
الاكثر قراءة هذا الشهر :
موعد الحلقة الجديد الساعة ( 4 م ) يوميا ان شاء الله .
الى هنا تنتهى احداث رواية جريمة عشق 3 الحلقة السادسة ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية جريمة عشق 3 الحلقة السابعة أوقراءة المزيد من الروايات المكتملة فى قسم روايات كاملة .
نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية جريمة عشق 3 ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .