نقدم اليوم احداث رواية غرامى منتقبة البارت الثالث عشر من روايات نورهان احمد . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، والتى نالت اعجاباً شديداً بين القراء سواء واتباد أو فيس بوك . نرحب بكم فى موقع مجنونة عشاق روايات موقعنا ، هنا سوف تجد كل رواياتك : روايات رومانسية ، روايات رومانسية مصرية ، قصص عشق ، قصص قصيرة ، قصص حب ، روايات pdf ، روايات واتباد ، قصص رعب ، روايات رومانسية كوميدية .
غرامى منتقبة البارت 13
تعد رواية غرامى منتقبه واحدة من اجمل روايات رومانسية والتى نالت شهرة كبيرة على صفحتنا على الفيس بوك وعلى الموقع وهى من روايات نورهان احمد ، نتمنى لكم قراءة ممتعة ، كما يمكنكم تنزيل رواية غرامى منتقبة pdf كاملة من خلال موقعنا .
يمكنكم قراءة احداث رواية غرامى منتقبة كاملة بقلم نورهان احمد من خلال موقعكم مجنونة رواية من خلال اللينك السابق ....
روايه غرامى منتقبه الفصل الثالث عشر
غرامي منتقبة
نورهان احمد
الفصل الثالث عشر
نورهان احمد
الفصل الثالث عشر
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
صلوا على من بكى شوقا لرؤيتنا
كل سنة وانتم طيبين وفي احسن حال يا رب
عارفة ان البارت اتأخر بس انا عارفة انه عيد وانكم مش فاضيين وبصراحة البارت ده طويل أووي وعايز تركيز منكم لأن في تطور كبير في الأحداث انا نزلت ليكم نوفيلا تزوجت مسلما في الأيام ال مكنتش بنزل فيها غرامي منتقبة اتمنى تقروا النوفيلا وتقولولي رايكم وميعادنا بكرا بإذن اللله
_______&&_______&&________&&_
في شركة باسل
باسل:انا معايا أمر بقتل صهيب يا عدي
عدي وكأنه لجم لسانه عن النطق:انت بتقول ايه
باسل ببرود :زي ما سمعت
عدي بصدمه:انت رجعت للشغل ده تاني يا باسل مش كده؟؟
باسل وهو يضع راسه بين راحتي يده:كان لازم يا عدي كان لازم
عدي بعصبية:وايه ال خلاه لازم ياخي انت لي مش عايز تفهم اننا خايفين عليك حرام عليك انت ليه غاوي وجع قلب صهيب مش حمل انه ينكسر تاني يا باسل كفايه موت والده وال كان هيحصل لنادين صهيب على زي ما هو بيبان هادي كده الا انه اانا عارف ان بتبقاا فيه نار قايده ف قلبه صهيب كل همه في الدنيا يطمئن عليك انت ونادين وانتي جاي بكل بررود دلوقتي تقولي انك معاك أمر بقتله يا بجاحتك يا شيخ
باسل بصريخ:افهم ياخي أنا عملت كده علشانه لاني لو انا مكنتش وافقت اني ارجع للشغل ده كان زمان صهيب اتقتل من قبل انا منزل مصر اصلا البوص طلع أمر بقتله من فتره وبعتلي إيفان وانا في فرنسا اني لو الفهد ما وفقش انه يرجع يبقاا يتقتل لأن كل محاولاتهم لرجوعه فشلت وطبعا ملقوش
غيري ال اقدر ااثر عليه قولي كان قدامي ايه غير اني أوافق اني أقنعه يرجع والا كنت اسيبه يتقتل مهما حصل بيني وبين صهيب بس هيفضل اخويا فاهم يعني ايه اخويا
عدي وكأنه في حاله من الزهول هو يعلم بأن قرارات البوص تنفذ وان باسل محق ولكن لم يأت بمخيلته ابدا ان تصل لقتل صهيب
عدي بزهول:صهيب مستحيل يرجع وانت عارف كده كويس ان لما يقول كلمه مستحيل يرجع فيها
باسل بغضب:غصب عنه يرجع دول مابيهزروش
عدي بغضب:افهم صهيب محدش يقدر يخصبه على حاجه وانت عارف كده
باسل بخبث:بس لما يكون حد غالي عليه اوي هيروح منه اكيد هيوافق
عدي بعدم فهم:انت تقصد اي؟؟؟
قطع كلامهم دخول صهيب حيث فتح باب المكتب بطريقة تدل على شده غضبه ولكنه تفاجأ بوجود عدي
صهيب وهو يقف أمامهم بشموخه المعتاد:مزود ليه الحراسه على نادين يا باسل باشا
باسل بتردد:عادي يعني زيادة أمان اختي وخايف عليها
صهيب ببردو ونظرات جامدة:انت فاهم سؤالي كويس.... وبلهجه قوية... لي مزود الحراسه على نادين من ساعة ما وصلت مصر يا باسل
باسل فهو يعلم قوة ملاحظة صهيب:لنفس السبب ال انت خايف عليها منه يا صهيب
صهيب بصدمة:رجعت المافيا تاني يا باسل مش كده!!!! لي يابني آدم لي انت غبي مش بتفهم هتموت زي ال راحوا حرام عليك افهم بقاا دي سكة اخرتها الموت وانت عارف ان ال بيدخل وسطهم مينفعش يخرج غير بالموت وانت شوفت نهاية بابا لمجرد بس انه قالهم انه قرر يبعد عن الشغل ده
باسل بغضب:وانت نسيت حق بابا بكل سهولة يا صهيب مش كده!! وبعدت عنهم لمجرد انك فاهم كويس وعارف انهم مستحيل ياذوك لأنهم محتاجينك وسطهم وعايزينك معاهم وطبعا حضرتك صهيب باشا يعني الفهد دراع البوص اليمين ال ميقدرش يستغني عنه وال قالبين الدنيا علشان ترجع ليهم
صهيب ببرود وهو يضع يده في جيب بنطاله:مش بقولك غبي ومتهور وهتفضل طول عمرك كده يا باسل تقدر تقولي مبرر واحد يخليك ترجع الزفت ده
باسل وتكاد المدموع تجتمع في عينيه:انت يا صهيب خوفت عليك انا مليش غيرك انت ونادين... البوص طلع أمر بقتلك وياما انا ارجع واشتغل معاهم واقنعك ترجع تاني ياما هتتقتل كنت عايزاني اعمل ايه هاا كنت عايزني أتوجع تاني مش كفاية موت بابا وانا دلوقتي تاري معاهم بقاا اتنين قتل بابا وال كانوا عايزين يعملوه قي نادين وانا مستحيل انسى تار ابويا يا فهد زي مانت نسيت وكملت حياتك عادي
صهيب بابتسامه تهكميه:وانت مين قلك بقاا اني نسيت تار بابا انت عارفني كويس مسبش حقي ابدا بس انا هاخد حقي بالعقل علشان ماذيش أقرب الناس ليا بتهوري(كان يقصد باسل) ... الرجوع للزفت ده عمره ماكان طريقة علشان تاخد حقك بالعكس انت كده بتضيع نفسك ولاخر مره بقولك يا باسل ارجع عن ال في دماغك وصدقني حق بابا هيرجع وحق نادين وهدمرهم كلهم بس ابعد انت انا خايف عليك
باسل بغضب:هيقتلوك يا أخي افهم بقاا هتتقتل
صهيب:وانت فاهم بقاا اني ممكن ارجع كده عادي عايزاني ارجع للقرف ده بعد ماصدقت اني خرجت منه عايزاني ارجع اتعامل مع ال قتلوا ابويا بالسهولة دي لمجرد تهديد انهم هيقتلوني... انسى يا باسل مش الفهد ال يتهدد أو يعمل حاجة غصب عنه
باسل بخبث:بس لو دخلنا عشق الفهد في اللعبة دي بيتهيقلي هتوافق
صهيب بعدم فهم:انت تقصد اي
باسل:البنت المنتقبه ال الفهد غرقان في حبها
سرعان ما فهم صهيب ما ينم إليه هذا الباسل خطر بباله من اسرت قلبه وعقله حتى بدون رؤيتها حديث أخاه جعل قلبه يتاكل خوفا عليها خوفا من دخولها لعبة ليس لها أي ذنب بها برزت عروقه دليل على شده غضبه الذي يخفيه وراء قناع البرود الذي يرتديه دائما ولكن عندها هي تحطمت كل المقاييس لم يعلم لما شعر بالغيرة تاكل قلبه لمجرد ذكر باسل لها لم يشعر بنفسه الا وأنه تخطي المسافه بينه وبين باسل في لمح البصر وهو يقبض عل تلابيب ملابسه وسرعان ما تحولت عيناه للأخضر الداكن مش شدة غضبه
صهيب بغضب وهو يقبض على ملابس باسل:خرج ايلن من اللعبة ديه يا باسل ملهاش ذنب ف كل ال بيحصل ده متحاولش تلعب معايا صدقني هتندم لو بس فكرت تلمس شعراية منها
باسل بهدوء:يبقاا ترجع يا صهيب خلينا نرجع حق ال ضاعوا
صهيب بغضب:قولتلك ده طريق نهايته الموت دول أسهل حاجه عندهم هي القتل يعني لو بس فكرنا اننا ندخل وسطهم تاني علشان ننتقم هيكون مصيرنا واحد وانت عارفه عارف كويس انهم مخلصوش علينا زي بابا لأنهم محتاجنا افهم بقاااا
باسل:طول مانت معايا وسطهم مش هيقدروا يشكوا فيك لأن البوص بيثق فيك وفي كلمتك وكلهم هنالك بيعملولك الف حساب وكدا نقدر نرجع حق بابا ونخلص على البوص
صهيب بياس وغضب منه: لآخر مره بقولك مش هرجع الزفت ده وايلن تشيلها من حسابك خالص انت سامع
وتركه وذهب وهو في قمة غضبه وخوفه عليها
عدي بزهول:انت عرفت منين أن صهيب بيحب البنت دي
باسل بخبث فهو قد نجح في التأكد من حب صهيب لايلن وبالتالي سوف يستخدمها وسيله للانتقام من أجل والده دون مبالاة بها
باسل:لا ده مش بيحبها بس ده بيعشقها انا شوفت نظرة الحب في عنيه ليها لما كنا في المستشفى
عدي:انت ايه ال انت فيه ده ياخي يعني يوم ما صهيب يحب عايز تستخدمها وسيله للضغط عليه انت اكيد مجنون ده اخوك يابني آدم اخوك لا انت مبقتش طبيعي انت الانتقام عمي عينك
وتركه عدي أيضا وهو غاضب منه بينما بعدما ذهب عدي امسك باسل هاتفه وطلب رقم ماا
________&&_________&&________
بينما في منزل ايلن بعدما ارتدت ملابسها للخروج ولكنها ذهبت إلى غرفة أخيها ودقت عليها ولكن دون رد فعلمت أن نائم ففتحت باب الغرفة ودخلت وبالفعل وجدت مستغرق في النوم
ايلن:محمود يا محمود
ولكن دون رد
ايلن بصوت عالي:محمووووووووووووود
محمود بفزع:ايه في أي مين مات
ايلن بضحك عليه:لا مفيش ده انا كنت بصحيك بس
محمود بغيظ منها وهو يرميها بمخدته:يا شيخة حرام عليك كل مره تصحيني كده هتقطعيلي الخلف.... عايزه ايه يعني انا حتى يوم اجازتي مش عارف انام يرضى مين ده يا رب
ايلن بضحك عليه:اسمعني بس.... انت هتفضل ساكت كدا وسايب موضوع نادين
محمود بحزن:وانت عايزاني اعمل ايه يا ايلن اتجوزها غصب عن بابا
ايلن:انا مقولتش كدا يا محمود بس بردو لازم نعرف اي سر التغير المفاجئ لبابا مع انه كان موافق في الأول ومكنش معترض بس انا متأكده ان فيه حاجه بس انت مش لازم تسكت كدا اي الاستسلام ال انت فيه ده دافع عن حبك ياخي
محمود:انا مقولتش اني هسكت بس انا مستني رد اخوها وكمان قولت اسيب بابا شويه يهدي وبعدين هكلمه وافهم منه كمان انا مش عارف هيبقاا ايه ردها
ايلن:لا من الناحيه دي متقلقش انا هقابل نادين انهرده لأننا خارجين مع بعض انا وهي والبنات وهحاول افتح معاها الموضوع
محمود:تمام..... هقوم اوصلك
ايلن بابتسامة:لا يا حبيبي خليك انت اروي هتجيلي بالعربية تاخدي وبعدها نروح نجيب إيمان يلا سلام
محمود:سلام
وخرجت ايلن من غرفتها ومن المنزل بأكمله ولكن بعدما استاذنت من والدها بالطبع... قام محمود توضأ وادي فرضه وخرج من غرفته وجد والده يجلس بغرفة الصالون وهو يقرأ في المصحف
محمود:عامل اي يا بابا
أحمد فهو يعلم أنه قسى عليه وأنه ليس ذنبه أن يترك حبيبته
أحمد:الحمدلله يا حبيبي بخير طول مانتم بخير... محمود انا عارف انك زعلان بس صدقني انا بعمل كدا لمصلحتكم
محمود:يا بابا واي مصلحتنا في انك تبعدني عن نادين
احمد:مش لازم تفهم تعرف بس علشان خاطري يابني بلاش البنت دي الدنيا مش هتوقف عليها يعني
محمود:بس انا بحبها يا بابا وفعلا بالنسبالي الدنيا هتوقف عليها
أحمد بتساؤل:طيب قولي يابني هو والدها متوفي زي ما قولتي مش كدا
محمود:ايوه يا بابا متوفي
احمد:طيب يابني انا موافق وربنا يقدم ال فيه الخير ويحفظكم ليا انا مقدرش ابعدك عن الانسانه الوحيده ال حبتها على خير الله حدد ميعاد مع اخوها ونروح نخطبها
محمود بسعادة وهو غير مصدق:بجد ربنا يديمك ليا يا بابا وميحرمنيش منك ابدا.... وقبل يد والده ولكنه تأكد انه يوجد سر ورك تغير والده وحسم أمره على محاولة معرفة هذا السر
_______&&________&&__________
في قصر المالكي وفي غرفة صهيب وهو يعمل على اللاب الخاص به وفجأة جاءه تليفون من إحدى رجااله
صهيب:ايوه
الرجل:صهيب باشا في عربية بتراقب الهانم ال حضرتك كلفتنا نراقبها
صهيب بفزع:انت بتقول اي
الرجل:ده ال حصل يا باشا وانا قولت اقول لحضرتك لاني لاحظت كدا اول ماخرجت من البيت وركبت عربية كانت مستنياها اظاهر كدا صاحبتها
صهيب بصوت مخيف وغاضب:اسمع ال بقولك عليه وتنفذ بالحرف الواحد تخليك وراها زي ضلها منين ماتروح ولو حصل حاجة تنفذ ال قولتلك عليه.... واكمل بصوت مخيف... لو حصلها حاجة اترحموا على نفسكم انت سامع
الرجل:متقلقش يا باشا احنا رجالتك من زمان وال تؤمر بيه يتنفذ يا فهد باشا
صهيب ببردو:طيب اقفل دلوقتي وفتح عينك كويس وبلغني اي حاجة تحصل اول باول
وقطع صهيب الاتصال وشرد وهو يتذكر خروجه من شركة باسل
Flash Back
خرج صهيب واستقال سيارته وانطلق بسرعة شديدة وهو في قمة غضبه وخوفه على أخاه ولكن خوفه أكبر على من اسرت قلبه يعلم بأن باسل إذا اعطي المافيا خبر عن ايلن سوف تكون بخطر فهي ستكون نقطة ضعفه امامهم فهو مطمئن على نادين طالما باسل معهم فهو لن يسمح لهم باذيتها بعد ذلك ولكن خوفه الأكبر على ايلن إلى الآن لم يعلم أكان يحبها ام لا يشعر بأنها مسئولة منه يشعر بأن قلبه يكاد يقفز من صدره عند رؤيتها ولكن غرور صهيب المالكي لم يسمح له بالاعتراف بحبه حتى ولو أمام نفسه اقنع نفسه بأنه فقط يريد حمايتها لمجرد عدم وقوعها في لعبة لم تكن لها بها أي ذنب حسم أمره على ذلك وأخرج هاتفه وطلب إحدى رجاله الذي يثق بهم وأعطى لهم كل المعلومات التي يعرفها عن ايلن
صهيب:اسمع ال هقولهولك تحطها تحت عنيك مش عايزه تغيب لحظة عن عينك وف نفس الوقت مش عايزها تحس اني في حد مراقبها كل شغلتك هي مراقبتها والتدخل لحمايتها لو حسم الأمر ولو حصل اي حاجة أبلغني انت فاهم اي غلط انت المسئول ادامي
الرجل:متقلقش يا باشا كل ال قلت عليه هيتنفذ بالحرف الواحد
صهيب تمام
وأغلق الهاتف ورجع االي القصر
Back
صهيب لنفسه:كده انت بدأت تلعب مع الفهد يا باسل لاني متأكد انك انت ال باعت الناس دي ورا ايلن بس وربي وما أعبد لو حصلها حاجة بسببك ليكون آخر يوم بعمرك وهنسي انك اخويا..... وأكمل بالم وعتاب..؛ ليه بس يا بابا لي الطريق ده ده انت كنت مثلي الأعلى لي تجرنا لسكة احنا كنا في غنا عنها وللأسف الضحية كانت انت ودلوقتي بعد ما باسل رجع ليهم يا عالم ايه ال هيحصل باسل متهور زي ماحضرتك كنت دايما بتقول وفعلا ال حضرتك قولته بيحصل اهوو
Flash Back
كان يعود محمد المالكي والد صهيب هو وزوجته من عشاء عمل وفجأة تظهر إحدى السيارات أمامهم تحاول أن تعوق طريقهم أيقن محمد المالكي بأنهم يريدون التخلص منه لانه ابلغهم برجوعه عن هعن هذا الطريق وأنه سوف يبعد عن هذا العمل مع المافيا هو وابنيه صهيب وباسل بعدما تيقن بأن كلام صهيب صحيح وبعد وبعد وقت انقلبت سيارتهم ليتم نقلهم إلى المستشفى ولكن والدة صهيب توفت في الحال بينما والد صهيب كان على قيد الحياه ولكن تم نقله بالمشفي وهو في حالة سيئة للغاية
في المشفي
والد صهيب بضعف شديد:كلامك كان صح يابني سامحني انا السبب اني دخلتكم الشغل ده
صهيب وعيناه تفيض من الدموع على رأفة والدته وعلى حالة والده السيئة:اهدي يا بابا ومتتكلمش علشان خاطري علشان متتعبش زيادة
محمد وهو يعلم أن أجله اقترب:مفيش وقت يابني ابعد عن الطريق ده انت واخوك باسل مش هيسكت لما يعرف انهم ال مدبرين الحادثة انا عارف بس انت لازم توقفله وبعده عن الناس دي خد بالك من نادين يا صهيب انا عارف ان الحمل هيبقاا تقيل عليك بس كمان واثق انك قدها سيب الشغل ده يابني وابدا من جديد على نضافة وانا عارف انك هتنجح ودور على عمتك ميسة يابني انا غلطت في حقها كتير اووي دور عليها واخليها تسامحني هي وجوزها ورجعها لجدتك وجدتك
صهيب وتحولت عينه للاحمر الشديد:اي يا بابا ال انت بتقوله ده حضرتك هتبقاا كويس وبخير وهنبدا مع بعض وهتوجهنا انا وباسل زي ما دايما بتعمل
محمد وتكاد روحه تصعد ال خالقها:اخواتك يا صهيب...... لا ااا شش هد أن لا إله إلا الله وأن محمد رسول الله
وصعدت روحه إلى خالقها انهار صهيب في البكاء لأول مرة كأنه لم يبكي من قبل توفي والده وترك له حمل ثقيل مسح صهيب دموعه بقوة حسم أمره على الانتقام لوالده وتنفيذ وصية ابيه والبعد عن هذا الطريق وإبعاد أخاه ايضاا والبحث عن عمته ميسة كما أمره والده بدأ مع عدي من السفر بعد رفض باسل العمل معه واتهامه بالتقصير في أخذ حق والده وأنه السبب فيما حدث لواده ووالدته لأنه من حث أباه علي البعد عن هذا الطريق ولكن كان للأسف النتيجة هي حياة والديه دخل باسل في حالة من الصدمة الشديدة كأنه حطم نفسيا ترك مصر وعاش وحيد في فرنسا بدأ أيضا عمله من جديد ليكون شركاته الخاصة بينما بدأ عدى وصهيب عملهم من الصفر ليصبح صهيب المالكي التي تهتز له الأبدان وترتعب لمجرد ذكر اسمه
Back
صهيب بتنهيدة:ربنا يرحمك ووعد هلاقي عمتي زي ماوصتني
________&&_________&&________
لـقراءة المزيد من الروايات الكاملة 😄😄 يمكنكم زيارت قسم روايات كاملة
بينما في غرفة شمس تجلس وحيدة على فراشها تنظر أمامها بشرود تسيل دموعها دون شعور منها تلعن قلبها الف مرة لأنه مازال ينبض له ودت لو أن ترتمي بين أحضانه وتبكي لعلها تفرغ ما بداخلها من ألم ووجع اخفته لسنوات ولكن كبريائها منعها كأنها تذكر نفسها بأنه السبب في وجعها والمها كان تنام كل ليلة ودموعها لم تجف لم يفارقها حتى في أحلامها اغمضت عينيها بألم شديد وعتاب كأنها تامرها بالكف عن البكاء ألم يكف وجع. والم ال الان؟؟ فاقت من هذه الدوامة على نادين التي فتحت باب غرفتها وسرعان ما حاولت إخفاء دموعها ولكن لاحظتها نادين
نادين بقلق عليها:شمس انتي بتعيطي في ايه مالك
شمس.وهي تحاول كبت دموعها:لا يا حبيبتي مفيش انا بخير اهوو
نادين وهي تجلس بجوارها:هتخبي عليا بردو احكيلي مالك يا قلبي
إلى هذا ولم تحتمل شمس تركت لدموعها العنان على وجنتها لترتمي بحضن نادين واجهشت في بكاء مرير كانت تنتحب بشدة صدمت نادين من فعلتها ومن حالتها هذه كانت تسأل نفسها ما الذي أوصلها لهذه الحالة ظلت شمس ما سقارب نصف ساعة تبكي في حضن نادين وهي تمسح على شعرها وظهرها وتحاول تهدئتها لتستجمع بعدها شمس شتاتها وتمسح دموعها وكأنها افرغت طاقتها
نادين بابتسامة هادئة:ممكن بقاا يا قلبي تقوليلي مالك احكيلي يمكن ترتاحي
شعرت شمس بالفعل انها تريد إفراغ ما بداخلها لعلها تهدأ نار ووجع قلبها قصت لها قصة عشقهم هي وباسل منذ طفولتهم ال انت تركها وذهب
نادين بزهول:ايه ده يعني انتي وباسل اخويا بتحبوا بعض
شمس بالم:للأسف اه وبعد ده كله البشمهندس بأسا راجع بكل سهولة يقولي سامحيني
نادين:بصي يا شمس باسل اخويا. وانا عارفاه كويس بس باسل مسافرش منه لنفسه كده ايوه انا معرفش ايه ال حصل خلي علاقته هو وصهيب توصل للمرحلة دي بعد كانوا اكنهم شخص واحد بس ال انا متأكدة منه انها حاجة كبيرة اووي حصلت كمان موت بابا وماما أثر علينا كلنا واكتر واحد حزن بجد هو باسل لأنك عارفة كويس هو ازاي كان متعلق بيهم.. مش بقولك سامحيه بسهولة لا عاقبيه زي مانتي عايزه بس بلاش تطولي البعد لأن كتر البعد بيولد الجفا بلاش تعذبي نفسك وتعذيبه بدل رجع علشانك يبقاا بيحبك بجد يا شمس وانت بدل بتحبيه يبقاا لازم تسامحيه لأن ال بيحب بيسامح ويغفر صدقيني الحب الحقيقي احنا مش بنلاقي غير مرة واحدة بس.. بلاش تفرطي في حبك اتمسكي بيه لآخر لحظه
شمس وكأنها ارتاحت لكلام:متعرفيش كلامك ريحني قد ايه يا نادين بجد حاسه انك انتي الكبيرة مش انا
(كلامك يا نادين بيحسسني انك مش لسا واخده خازوق من رامي)
نادين بمرح لتهون عليها:عاجبك كدا نستيني انا جايه ليه وصدعتيني بحكايتك انتي وسي باسل
شمس بابتسامة:كنتي جاية لي يا ستي
نادين:بصي انا خارجة مع أصحابي وكنت عايزاكي انتي وسلمي كمان تيجوا معايا علشان اعرفكم عليهم وانا قولت لسامي وزمانها خلصت لبس دلوقتي هاا اي رايك تخرجي معانا
شمس:تمام هخرج لاني فعلا محتاجه اغير جو عشرة دقايق وتلاقيني جاهزة
وبالفعل انطلق سلمي وشمس ونادين حيث المطعم التي اتفقت مع ايلن باهما يتقابلان به
وفي المطعم
شمس:سعيدة اوي اني اتعرفت على بنات زيكم والله
سلمي:بحد والله من اول ما قعدت معاكم وانتم دخلت ا قلبي ونادين عندها حق في الكلام ااجميل ال بتحكي عنكم
ايلن بابتسامة من تحت نقابها:٠انا ال سعيدة بيكوا والله
اروي:والله انتو ال بنات زي السكر وانا حبيتكم بجد
نادين:احم احم حيث كدا بقاا بدل بقينا اخوات مش أصحاب انا عايزة اخد اقولكم موضوع
شمس:موضوع اي
ايلن:سامعينك يا ندووش اتكلمي
نادين:طبعا اكيد ايلن عارفه.... احم دكتور محمود اهو ايلن متقدملي وأبيه صهيب موافق وبصراحة انا صليت اكتر من صلاة استخارة وحاسة اني مرتاحة جدا وشكلي كدا هوافق
ايلن بفرحة كبيرة لاخيها ولنادين:بجد انتي ومحمود تستاهلوا بعض يا نادين ربنا يجمعكو على خير
وتلقت نادين التهاني من صديقاتها وبالفعل عادت نادين إلى القصر واخبرت صهيب بموافقتها وكانت قد أبلغت باسل الذي فرح لها بشدة وواتي يوم الخطبة الذي كان يمثل سعادة وفرحة كبيرة للبعض بينما البعض الآخر يمثل لهم خوف وقلق من الماضي وتمت الخطوبة وسط فرحة محمود العارمة
______&&____________&&_______
في منزل ايلن بعد أن أدت صلاة الضحى وأردت ملابسها
ايات:رايحة فين يا حبيبة ماما على الصبح كدا
ايلن وهي تقبل وجنتها:ايه ده انتي نسيتي أن انهرده ميعاد الكورس الجديد بتاعي والا اي
ايات بتذكر:اه صح والله نسيت من كتر ما خطوبة محمود شغلاني وانا مبقتش مركزة
ايلن باستغراب:طيب وهي خطوبة محمود شغلاكي ليه
ايات بادراك:لا لا يا حبيبتي مش شغلاني قصدي يعني من فرحتي بيه هو ونادين متتخيليش انا حبيتها اد اي يا ايلن ومعزتها بقت زيك بالظبط وهي ومحمود يستاهلوا بعض
ايلن:نادين أطيب انسانة ممكن تشوفيها.. المهم بقاا انا هنزل احسن اتأخر كمان رايحة لوحدي العيال الفاشلة اروي وإيمان مش هينزلوا انهرده وهنزل لوحدي وكمان محمود في المستشفى يعني مش هينفع يوصلني اخد تاكسي وامري لله
آيات:طيب يا حبيبتي خدي بالك من نفسك ربنا معاكي
ايلن:يلا السلام عليكم
ايات:وعليكم السلام يا عيوني
وانطلقت ايلن إلى مكان الكورس وبعد انتهاء الكورس خرجت لكي تستقل تاكسي ايضا للعودة للمنزل ووقفت تنتظر تاكسي ولكنها لم تشعر بنفسها الا ويد شخص ما تتكمم فمها وتسحبها دخل سيارة بعد محاولات مقاومة من ايلن بائت بالفشل لتنطلق السيارة بعد ذلك بسرعة الريح
ومن هنا تبدأ رواية غرامي منتقبة يعني ال فات حمادة وال جاي حمادة تاني خالص يعني دخلنا في التقيل يا باشا
عايزة تفاعل جامد اووي يشجني على كتابة البارت الجديد
الاكثر قراءة :
موعد البارت الجديد الساعة 12 م يوميا ان شاء الله .
الى هنا تنتهى احداث رواية غرامى منتقبة البارت الثالث عشر ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية غرامى منتقبة البارت الرابع عشر من خلال الضغط على اللينك واكمال الرواية .
نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية غرامى منتقبة ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .