نقدم اليوم احداث رواية غرامى منتقبة البارت الحادى عشر من روايات نورهان احمد . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، والتى نالت اعجاباً شديداً بين القراء سواء واتباد أو فيس بوك . نرحب بكم فى موقع مجنونة عشاق روايات موقعنا ، هنا سوف تجد كل رواياتك : روايات رومانسية ، روايات رومانسية مصرية ، قصص عشق ، قصص قصيرة ، قصص حب ، روايات pdf ، روايات واتباد ، قصص رعب ، روايات رومانسية كوميدية .
غرامى منتقبة البارت 11
تعد رواية غرامى منتقبه واحدة من اجمل روايات رومانسية والتى نالت شهرة كبيرة على صفحتنا على الفيس بوك وعلى الموقع وهى من روايات نورهان احمد ، نتمنى لكم قراءة ممتعة ، كما يمكنكم تنزيل رواية غرامى منتقبة pdf كاملة من خلال موقعنا .
يمكنكم قراءة احداث رواية غرامى منتقبة كاملة بقلم نورهان احمد من خلال موقعكم مجنونة رواية من خلال اللينك السابق ....
روايه غرامى منتقبه الفصل الحادى عشر
الحااااااادي عشر
**********************************************
في المستشفى وفي غرفة نادين وبعد ما عين صهيب وقعت على ايلن وهو حس انه فرح جداا لما شافها بس بيسأل نفسه هو لي فرح كده هو أول مره بنت تشده اوي كده وسأل نفسه معقول يكون حبها بس ازاي ده ماشفهاش غير مرتين ويعرفش حاجة عنها كمان ميعرفش شكلها عامل ازاي هو مكنش بيصدق أن في حاجة اسمها حب من اول نظرة ودارت في دماغه اسأله كتيره اوي بس اقنع نفسه انه ده مش حب وأنه ممكن يكون أعجب بيها لأنها مختلفة شوية عن البنات ال بيشوفها بسبب لبسها وتدينها وان ده مش حب ابدا وباسل لاحظ نظرة صهيب لايلن وعرف أن صهيب بيحبها لأن باسل اكتر واحد عارف صهيب وبيفهموا وباسل فرح اوي لأن ده ممكن يساعده في انتقام بس هو عايز يتأكد انه بيحبها فعلا
وبعد ما صهيب خرج هو وباسل
نادين:اي المفاجأة الحلوة دي والله انتو وحشتوني اووي
البنات:وانتي كمان والله
ايلن:قوليلي اي ال حصلك انتي كنتي معانا كويسة من يومين
نادين بحزن:الحمدلله انا كويسة بس قولولي انتو عرفتوا منين اني في المستشفي
ايلن:محمود هو ال قالي وانا جبت إيمان وجينا ليكي و احنا داخلين المستشفى كان انكل اكمل والد اروي خارج لأنه كان تعبان بردو واحنا كنا هنطمئنا عليه بس ولقينا اروي ولما عرفت انك تعبانة رفضت تروح مع عائلتها قالت لما تطمن عليكي الاول
نادين:حبيبتي يا اروي ربنا يديمكم ليا دائما
اروي:ويديمك لينا يا ندووش انتي خلاص بقيتي اختنا
وايلن فعلا لاحظت أن نادين فيها حاجة زي ما محمود قال بس لما نادين متكلمتش ايلن محبتش تضغط عليها
وفي الخارج في الاستراحة
صهيب:رجعت لي يا باسل
باسل:رجعت علشان حقي والا فاكرني نسيت زيك ياا فهد(وقال آخر كلمة بسخرية)
صهيب اكتفي بأنه ابتسم بتهكم
وجه عليهم عدي
عدي بدهشة:اي ده باسل وصهيب مع بعض!!! لا كده يبقاا في كارثة
باسل قام وسلَم على عدي وحضنه بعض
باسل:عامل اي يا عدي وحشني
عدي:لو فعلا وحشتك مكنتش مشيت ونستنا كلنا يا باسل
باسل:عدي بلاش نقلب في ال فات وبعدين المفروض انت اكتر واحد تبقاا عاذرني لأنك عارف ال حصل
عدي:وانت مستنتش تفهم والا تسمع ومين قالك ان صهيب سكت صهيب......
صهيب بحزم:عدي
عدي:باسل لازم يفهم يا صهيب وكفاية بعد لحد كده بقاا انتو متعبتوش موحشتكوش لمتنا مع بعض يا شيخ اتنازل ولو مرة عن غرورك ده وفهم اخوك ده اخوك يا أخي وانت عارف كان متعلق بيهم ازاي
صهيب بحزن:لو كان اخويا فعلا كان يثق فيا وميسمحش لحاجة تفرقنا بنا لو كان اخويا فعلا كان حط ايده ف ايدي وجبنا حق ال ماتوا لو كان اخويا فعلا مكنش اتهمني بأني السبب في موت ابويا وامي انا مليش اخوات يا عدي
وبعدين صهيب سابهم ومشي وقد تجمعت الدموع في عينه وهو يأبى نزولها لتذكره الماضي وما حدث به لا فهو لم ينسى بالفعل ماحدث ولكنه تذكره حياته مع أخيه وارتباطهم الشديد ببعض فكم كان يفتقد أخيه فكم كان يود احتضانه وخرج بره المستشفى وانطلق بسيارته وهن يراجع ذكريات طفولته مع اخيه
وفي الداخل بعد ما صهيب مشي
عدي:تصدق لما عرفت انك رجعت قولت انك عقلت بس..
باسل:عدي قلت مش عايز اتكلم
عدي:براحتك بس صدقني هتندم..... قولي ناديت عاملة اي والمفروض انها هتخرج انهارده ازاي صهيب مشي وسابها
باسل:لأنها هتروح معايا بس مستني الدكتور اما يطمئن علبها
وبالفعل محمود فحص نادين والبنات روحوا وباسل اخد نادين وروح على فلته
...........................
وفي إحدى المناطق المتوسطة وفي شقة ما
كانت تجلس شيري على فراشها
شيري لنفسها بقلق ورعب:رامي بقاله من امبارح مبيردش على الفون ومطمنيش هو عمل اي... مصيبة ليكون هرب وسابني ده انا كده يبقاا روحت في ستين داهيه
وبعدين فاقت لمجرد تفكيرها أن رامي ممكن يكون سابها
شيري:لا لا طبعا مستحيل يكون سابني رامي بيحبني ايوه صح هو بيحبني بس هو تلاقي حصل حاجة ومش عارف يكلمني
*****************************
وعدي حوالي شهر واروي وعلى اتخطبو وهي وافقت لأنها حست انه فعلا بيحبها والبنات خلصوا امتحاناتهم واخدوا الاجازة بس طول فترة الامتحانات ايلن كانت ملاحظة أن نادين دايما حزينة وسرحانة بس هي محبتش تضغط عليها
****************************
في فيلا باسل الشافعي
باسل بمرح:الناس ال خلصت امتحانات دي وبقت فاضية
نادين بحزن:صهيب وحشني اووي يا باسل هو ازاي مسالش عليا كل الفترة دي هو انا هونت عليه اووي كده
باسل:حبيبتي صهيب اكيد زعلان لأنك سبتي وجيتي تعيشي معايا وبعدين يا نادين هو عنده حق ف كل ال عمله انتي غلطتي ومش اي غلطة دي غلطة كبيرة اووي انا نفسي متخيلتش انك تعملي كدا وكويس اووي أن صهيب عرف يمسك أعصابه واحد مكانه كان عمل فيكي اكتر من كده وال عمله ده علشان مصلحتك بعدين مين ال يسأل على التاني انتي ال المفروض تروحي وتتاسفي لي متنسيش انه اخوكي الكبير
نادين بدموع:والله العظيم انا عارفة اني غلطت وغلط كبير اووي كمان بس والل غصب عني انتو كلكو سبتوني ماما وبابا وبعدهم انت سبتني وسافرت وبعد مانت سافرت صهيب اتغير اووي يا باسل وبعد بردو بقاا مش هو صهيب اخويا ال اعرفه كلامه بقاا قليل جدا بقيت بخاف من عصبيته بخاف اتكلم معاه ودايما مشغول يا مسافر لشغله وانا كنت لوحدي والله ورامي ظهرلي في وقت انا كنت ضعيفه في وكنت محتاجة حد جنبي بجد ساعتها مفكرتش ال انا بعمله ده صح والا غلط كل ال كان في دماغي انه لقيت حد بيحبني زي ماكان مفهمني ومستحيل يسبني ابدا زي مانتو ما عملتم بس للاسف الظاهر اننا محدش بيحبني خالص واني هفضل لوحدي دايما
باسل بتأثر من كلام اخته:اهدي يا حبيبتي وبعدين منا رجعت اهو واوعدك كمان ان صهيب هيرجع زي الاول بس انتي لازم تروحي وتتاسفي لي
نادين:حااضر والله هروح بس انا نفسي نرجع نتجمع زي الاول يا باسل زي ايام بابا وماما الله يرحمهم لي بعدت يا باسل واي ال وصل علاقتك انت وصهيب للدرجة دي والا انت والا هو عايزين تجوبوني
باسل:حبيبتي مفيش حاجة انا وصهيب كويسين بس قوليلي هو صهيب في حد ف حياته يعني معجب بحد كدا يعني
نادين:لا خالص صهيب مش ف دماغه الجواز اصلا جدو وجدتو دايما بيزنوا عليه وهو والا هنا اصلا ا...... وقاطع كلام نادين فونها وهو بييرن
نادين:ايوه يا شمس عاملة اي يا حبيبتي
شمس: الحمدلله يا قلبي انا كنت بكلمك علشان اقولك اننا جايين انا وسلمى بكرا
نادين:بجد!!! وانا في انتظاركم يا شموس
شمس:تمام يا قلبي مع السلامة اشوفك بكرا
نادين بفرحة: مع السلاَمة
وأول باسل ما سمع اسم شمس قلبه بقا بيدق جامد جداا فهي شمسه كما يناديها فهي الشمس التي تنير حياته فهو يعلم أنه جرح قلبها وتخلي عنها ويعلم مدى حبها له وهو أيضا لا بل هو يعشقها منذ وهي طفله ولكن هل ستسامحه
Fash Back
عندما كانت في الثامنة عشر من عمرها ومنذ ثلاث سنوات ومنذ آخر مرة نزل بها الصعيد وهي آخر مره رأي بها شمسه
شمس بفرحة:باسل وحشتني اووي
باسل:انتي كمان وحشتيني يا شمسي
شمس:مالك يا باسل
باسل:انا هسافر يا شمس ومش راجع تاني
شمس بزهول:تسافر فين ولي وطب وانا
باسل:تنسيني يا شمس انسيني وعيشي حياتك
شمس بدموع:انت بتقول اي اي ال بتقوله ده انت بتهزر صح
باسل:مش هينفع اقعد يا شمس كل حاجة راحت هقعد علشان مين
شمس بدموع وانهيار:انا عارفة انك كنت متعلق بخالو ومراته جدا وان موتهم إثر فيك بس اقعد علشاني انا يا باسل انا شمسك زي ما بتقول علشان حبنا يا باسل
باسل:صدقيني مش قادر والله ماقادر اقعد في مكان هما مش موجودين في انسى يا شمس اي حاجة بنا وعيشي حياتك. وحبي واتجوزي
شمس بدموع اكثر:باسل اي ال انت بتقوله ده ارجوك متسبنيش انا مقدرش اعيش من غيرك وانت عارف كده كويس علشان خاطري لو بتحبني زي ما بتقول خليك معايا انا ممكن اموت من غيرك
باسل وهو يحاول الثبات ويحارب دموعه حتى لا تهبط ويكاد قلبه يتقطع أشلاء فهي عشقه الاول والاخير
باسل:انا لازم امشي يا شمس لازم
شمس وهي تمسح دموعها بقوة:تبقاا مبتحبنيش قول علطول انك عايزه تهرب وانك كنت بتلعب وتتسلي بيا
باسل بصدمة:انا يا شمس مبحبكيش ده انتي الحاجة الحلوة ف حياتي ال مصبراني على ال حصل بس.والله العظيم غصب عني
شمس:امشي يا باسل انا ال بقولهالك امشي انا بكرهك يا باسل وبكره حبي ليك اخرج من حياتي واوعدك اني انساك زي ما بتقول بس صدقني هتندم
وسابته وجريت حتى لا يرى دموعها وده كان أخرى لقاء بين باسل وشمس
ولم يفوق باسل من شروده الا علص صوت نادين
نادين بصوت عالي:باسل يا باااسل
باسل:ايوه ايوه يا نادين معاكي اهو
نادين:معايا اي ده انا بقالي من بدري بناديك
باسل:معلش سرحت شوية دي شمس ال كانت بتكلمك مش كده
نادين:ايوه وجايه بكرا هي وسلمى هيقضوا معايا الاجازة
وباسل فرح جداا انه كدا هشوف شمس
باسل:معنى كده انك هترجعي القصر علشانهم
نادين:ايوه هرجع وكمان علشان صهيب لازم يسامحني انا مقدرش اقعد وهو زعلان مني انا عارفة اني غلطت
باسل:طيب يا حبيبتي خلي بالك من نفسك وكلمني علطول وانا بكرا هخلص شغل وارجع اوديكي القصر
***************************
**********************************************
في المستشفى وفي غرفة نادين وبعد ما عين صهيب وقعت على ايلن وهو حس انه فرح جداا لما شافها بس بيسأل نفسه هو لي فرح كده هو أول مره بنت تشده اوي كده وسأل نفسه معقول يكون حبها بس ازاي ده ماشفهاش غير مرتين ويعرفش حاجة عنها كمان ميعرفش شكلها عامل ازاي هو مكنش بيصدق أن في حاجة اسمها حب من اول نظرة ودارت في دماغه اسأله كتيره اوي بس اقنع نفسه انه ده مش حب وأنه ممكن يكون أعجب بيها لأنها مختلفة شوية عن البنات ال بيشوفها بسبب لبسها وتدينها وان ده مش حب ابدا وباسل لاحظ نظرة صهيب لايلن وعرف أن صهيب بيحبها لأن باسل اكتر واحد عارف صهيب وبيفهموا وباسل فرح اوي لأن ده ممكن يساعده في انتقام بس هو عايز يتأكد انه بيحبها فعلا
وبعد ما صهيب خرج هو وباسل
نادين:اي المفاجأة الحلوة دي والله انتو وحشتوني اووي
البنات:وانتي كمان والله
ايلن:قوليلي اي ال حصلك انتي كنتي معانا كويسة من يومين
نادين بحزن:الحمدلله انا كويسة بس قولولي انتو عرفتوا منين اني في المستشفي
ايلن:محمود هو ال قالي وانا جبت إيمان وجينا ليكي و احنا داخلين المستشفى كان انكل اكمل والد اروي خارج لأنه كان تعبان بردو واحنا كنا هنطمئنا عليه بس ولقينا اروي ولما عرفت انك تعبانة رفضت تروح مع عائلتها قالت لما تطمن عليكي الاول
نادين:حبيبتي يا اروي ربنا يديمكم ليا دائما
اروي:ويديمك لينا يا ندووش انتي خلاص بقيتي اختنا
وايلن فعلا لاحظت أن نادين فيها حاجة زي ما محمود قال بس لما نادين متكلمتش ايلن محبتش تضغط عليها
وفي الخارج في الاستراحة
صهيب:رجعت لي يا باسل
باسل:رجعت علشان حقي والا فاكرني نسيت زيك ياا فهد(وقال آخر كلمة بسخرية)
صهيب اكتفي بأنه ابتسم بتهكم
وجه عليهم عدي
عدي بدهشة:اي ده باسل وصهيب مع بعض!!! لا كده يبقاا في كارثة
باسل قام وسلَم على عدي وحضنه بعض
باسل:عامل اي يا عدي وحشني
عدي:لو فعلا وحشتك مكنتش مشيت ونستنا كلنا يا باسل
باسل:عدي بلاش نقلب في ال فات وبعدين المفروض انت اكتر واحد تبقاا عاذرني لأنك عارف ال حصل
عدي:وانت مستنتش تفهم والا تسمع ومين قالك ان صهيب سكت صهيب......
صهيب بحزم:عدي
عدي:باسل لازم يفهم يا صهيب وكفاية بعد لحد كده بقاا انتو متعبتوش موحشتكوش لمتنا مع بعض يا شيخ اتنازل ولو مرة عن غرورك ده وفهم اخوك ده اخوك يا أخي وانت عارف كان متعلق بيهم ازاي
صهيب بحزن:لو كان اخويا فعلا كان يثق فيا وميسمحش لحاجة تفرقنا بنا لو كان اخويا فعلا كان حط ايده ف ايدي وجبنا حق ال ماتوا لو كان اخويا فعلا مكنش اتهمني بأني السبب في موت ابويا وامي انا مليش اخوات يا عدي
وبعدين صهيب سابهم ومشي وقد تجمعت الدموع في عينه وهو يأبى نزولها لتذكره الماضي وما حدث به لا فهو لم ينسى بالفعل ماحدث ولكنه تذكره حياته مع أخيه وارتباطهم الشديد ببعض فكم كان يفتقد أخيه فكم كان يود احتضانه وخرج بره المستشفى وانطلق بسيارته وهن يراجع ذكريات طفولته مع اخيه
وفي الداخل بعد ما صهيب مشي
عدي:تصدق لما عرفت انك رجعت قولت انك عقلت بس..
باسل:عدي قلت مش عايز اتكلم
عدي:براحتك بس صدقني هتندم..... قولي ناديت عاملة اي والمفروض انها هتخرج انهارده ازاي صهيب مشي وسابها
باسل:لأنها هتروح معايا بس مستني الدكتور اما يطمئن علبها
وبالفعل محمود فحص نادين والبنات روحوا وباسل اخد نادين وروح على فلته
...........................
وفي إحدى المناطق المتوسطة وفي شقة ما
كانت تجلس شيري على فراشها
شيري لنفسها بقلق ورعب:رامي بقاله من امبارح مبيردش على الفون ومطمنيش هو عمل اي... مصيبة ليكون هرب وسابني ده انا كده يبقاا روحت في ستين داهيه
وبعدين فاقت لمجرد تفكيرها أن رامي ممكن يكون سابها
شيري:لا لا طبعا مستحيل يكون سابني رامي بيحبني ايوه صح هو بيحبني بس هو تلاقي حصل حاجة ومش عارف يكلمني
*****************************
وعدي حوالي شهر واروي وعلى اتخطبو وهي وافقت لأنها حست انه فعلا بيحبها والبنات خلصوا امتحاناتهم واخدوا الاجازة بس طول فترة الامتحانات ايلن كانت ملاحظة أن نادين دايما حزينة وسرحانة بس هي محبتش تضغط عليها
****************************
في فيلا باسل الشافعي
باسل بمرح:الناس ال خلصت امتحانات دي وبقت فاضية
نادين بحزن:صهيب وحشني اووي يا باسل هو ازاي مسالش عليا كل الفترة دي هو انا هونت عليه اووي كده
باسل:حبيبتي صهيب اكيد زعلان لأنك سبتي وجيتي تعيشي معايا وبعدين يا نادين هو عنده حق ف كل ال عمله انتي غلطتي ومش اي غلطة دي غلطة كبيرة اووي انا نفسي متخيلتش انك تعملي كدا وكويس اووي أن صهيب عرف يمسك أعصابه واحد مكانه كان عمل فيكي اكتر من كده وال عمله ده علشان مصلحتك بعدين مين ال يسأل على التاني انتي ال المفروض تروحي وتتاسفي لي متنسيش انه اخوكي الكبير
نادين بدموع:والله العظيم انا عارفة اني غلطت وغلط كبير اووي كمان بس والل غصب عني انتو كلكو سبتوني ماما وبابا وبعدهم انت سبتني وسافرت وبعد مانت سافرت صهيب اتغير اووي يا باسل وبعد بردو بقاا مش هو صهيب اخويا ال اعرفه كلامه بقاا قليل جدا بقيت بخاف من عصبيته بخاف اتكلم معاه ودايما مشغول يا مسافر لشغله وانا كنت لوحدي والله ورامي ظهرلي في وقت انا كنت ضعيفه في وكنت محتاجة حد جنبي بجد ساعتها مفكرتش ال انا بعمله ده صح والا غلط كل ال كان في دماغي انه لقيت حد بيحبني زي ماكان مفهمني ومستحيل يسبني ابدا زي مانتو ما عملتم بس للاسف الظاهر اننا محدش بيحبني خالص واني هفضل لوحدي دايما
باسل بتأثر من كلام اخته:اهدي يا حبيبتي وبعدين منا رجعت اهو واوعدك كمان ان صهيب هيرجع زي الاول بس انتي لازم تروحي وتتاسفي لي
نادين:حااضر والله هروح بس انا نفسي نرجع نتجمع زي الاول يا باسل زي ايام بابا وماما الله يرحمهم لي بعدت يا باسل واي ال وصل علاقتك انت وصهيب للدرجة دي والا انت والا هو عايزين تجوبوني
باسل:حبيبتي مفيش حاجة انا وصهيب كويسين بس قوليلي هو صهيب في حد ف حياته يعني معجب بحد كدا يعني
نادين:لا خالص صهيب مش ف دماغه الجواز اصلا جدو وجدتو دايما بيزنوا عليه وهو والا هنا اصلا ا...... وقاطع كلام نادين فونها وهو بييرن
نادين:ايوه يا شمس عاملة اي يا حبيبتي
شمس: الحمدلله يا قلبي انا كنت بكلمك علشان اقولك اننا جايين انا وسلمى بكرا
نادين:بجد!!! وانا في انتظاركم يا شموس
شمس:تمام يا قلبي مع السلامة اشوفك بكرا
نادين بفرحة: مع السلاَمة
وأول باسل ما سمع اسم شمس قلبه بقا بيدق جامد جداا فهي شمسه كما يناديها فهي الشمس التي تنير حياته فهو يعلم أنه جرح قلبها وتخلي عنها ويعلم مدى حبها له وهو أيضا لا بل هو يعشقها منذ وهي طفله ولكن هل ستسامحه
Fash Back
عندما كانت في الثامنة عشر من عمرها ومنذ ثلاث سنوات ومنذ آخر مرة نزل بها الصعيد وهي آخر مره رأي بها شمسه
شمس بفرحة:باسل وحشتني اووي
باسل:انتي كمان وحشتيني يا شمسي
شمس:مالك يا باسل
باسل:انا هسافر يا شمس ومش راجع تاني
شمس بزهول:تسافر فين ولي وطب وانا
باسل:تنسيني يا شمس انسيني وعيشي حياتك
شمس بدموع:انت بتقول اي اي ال بتقوله ده انت بتهزر صح
باسل:مش هينفع اقعد يا شمس كل حاجة راحت هقعد علشان مين
شمس بدموع وانهيار:انا عارفة انك كنت متعلق بخالو ومراته جدا وان موتهم إثر فيك بس اقعد علشاني انا يا باسل انا شمسك زي ما بتقول علشان حبنا يا باسل
باسل:صدقيني مش قادر والله ماقادر اقعد في مكان هما مش موجودين في انسى يا شمس اي حاجة بنا وعيشي حياتك. وحبي واتجوزي
شمس بدموع اكثر:باسل اي ال انت بتقوله ده ارجوك متسبنيش انا مقدرش اعيش من غيرك وانت عارف كده كويس علشان خاطري لو بتحبني زي ما بتقول خليك معايا انا ممكن اموت من غيرك
باسل وهو يحاول الثبات ويحارب دموعه حتى لا تهبط ويكاد قلبه يتقطع أشلاء فهي عشقه الاول والاخير
باسل:انا لازم امشي يا شمس لازم
شمس وهي تمسح دموعها بقوة:تبقاا مبتحبنيش قول علطول انك عايزه تهرب وانك كنت بتلعب وتتسلي بيا
باسل بصدمة:انا يا شمس مبحبكيش ده انتي الحاجة الحلوة ف حياتي ال مصبراني على ال حصل بس.والله العظيم غصب عني
شمس:امشي يا باسل انا ال بقولهالك امشي انا بكرهك يا باسل وبكره حبي ليك اخرج من حياتي واوعدك اني انساك زي ما بتقول بس صدقني هتندم
وسابته وجريت حتى لا يرى دموعها وده كان أخرى لقاء بين باسل وشمس
ولم يفوق باسل من شروده الا علص صوت نادين
نادين بصوت عالي:باسل يا باااسل
باسل:ايوه ايوه يا نادين معاكي اهو
نادين:معايا اي ده انا بقالي من بدري بناديك
باسل:معلش سرحت شوية دي شمس ال كانت بتكلمك مش كده
نادين:ايوه وجايه بكرا هي وسلمى هيقضوا معايا الاجازة
وباسل فرح جداا انه كدا هشوف شمس
باسل:معنى كده انك هترجعي القصر علشانهم
نادين:ايوه هرجع وكمان علشان صهيب لازم يسامحني انا مقدرش اقعد وهو زعلان مني انا عارفة اني غلطت
باسل:طيب يا حبيبتي خلي بالك من نفسك وكلمني علطول وانا بكرا هخلص شغل وارجع اوديكي القصر
***************************
وفي فيلا اكمل التهامي
اكمل:اي ياا حبيبتي خارجة فين كدا انتي مش خلصتي امتحان انهرده
اروي:ايوه يا بابا خلصت بس هنخرج انا وعلى شوية
اكمل:ماشي يا اروي بس متتاخريش..
اروي:لا والله مش هتاخر هو مستني بره بالعربية
اكمل:طيب يا بنتي خلي يدخل اقعدو معانا شوية وبعدين اخرحوا
ارري:معلش يا يا حبيبي علشان منتاخرش يلا سلام
اكمل :سلام
**************************
وفي إحدى المطاعم الشهيرة
على بحب:اخيرا خلصتي امتحانات
اروي:انا مش عارفه اي ال بينك وبين الامتحانات
علي:كانت واخداكي مني طبعا ومكنتش عارف اشوفك والا اكلمك وحشتيني جداا
اروي بخجل:وانت كمان وحشتني
علي بفرحة:انتي قولتي اي
اروي بخجل:بطل رخامه بقاا الله
على:يلهوووي على الفراولة ال بتزرعيها في خدودك دي..... بحبك يا اروي بحبك من اول مرة شوفتك فيها وانتي خطفتي قلبي معاكي مش عارف عملت فيا اي انتي اول بنت تشدني اووي كده
اروي بتزمر:ليه أن شاء الله وهو كان في بنات تأتي والا اي يا دكتور
علي:يخربيت فصلانك يا شيخة يعني انتي سبتي كل الكلام ومسكتي ف اخر كلمه
اروي:انطق يا على انت كنت تعرف حد قبلي اتكلم
علي:يا مجنونة اهدي الناس بتتفرج علينا والله انت الاول واخر بنت ف حياتي يا اروتي
اروي بضحك:ايوه كده اتعدل
على بغمزة ومشاكسة:بس قوليلي احنا بنغير والا اي
اروي:لا يا بابا وهغير على اي ياك من حلوتك والا وسامتك والا عضلاتك دي مفيش حاجة تخليني اغير(لا واضح يا اروي انك مش بتغيري)
علي بمزاح:الله ده انتي بتعاكسي كمان لا بقولك اي انا بتكسف وخدودي بتقلب فراولة
اروي:هههههههههههههه
على بهيام:يخربيت جمال ضحكتك يا شيخة
اروي:يا بني انت مصمم تكسفني الله بقاا قولي طنط هالة عاملة اي دي وحشتني اوي والله
علي:وانتي وحشني طنط هالة وابن طنط هالة وقلب ابن طنط هاله وحرام عليكي ال انتي عملتي في ابن طنط هالة
اروي:على والله أسيبك وامشي
علي:خلاص خلاص يا ست فراولة مش هتكلم تاني قوليلي تطلبي اي والا اطلبلك انا
وقضوا وقت في سعادة والتي لم تخلوا من مشاكسات على لاروي
********، *******************'
وفي صباح يو جديد في شركة المالكي وفي مكتب صهيب حيث يوجد عدي وصهيب وحازم
صهيب:هاا يا حازم اي الأخبار ال عندك
حازم:جاسم قلقان من ناحية حضرتك اوي يا باشا ومرعوب بس مش عارف اي السبب وطلب مني اجيب اي اخبار تعرفوا حضرتك ناوي على اي كمان الايام دي هو داخل في صفقة كبيرة اوي صفقة سلاح جايبها من بره مصر وهتدخل البلد الايام دي بس معرفش امتى بالظبط كمان عرف ان باسل باشا اخو حضرتك رجع وفرح اوي بس مش عارف لي
صهيب بثقة:تمام اووي بص بقاا انت تفهموا اني مشغول اوي الايام دي في الشغل وتعرفلي امتى بالظبط ميعاد الصفقة دي
حازم:تحت امرك يا باشا
صهيب:تمام اتفضل انت بقاا
وبعد ما حازم طلع
عدي: ناوي على اي مع جاسم بقاا
صهيب بخبث:على كل خير
عدي:مش مستريح ليكي يا صهيب هدى اللعب مع جاسم متنساش اننا هنحتاجه
صهيب:متقلقش هي اللعبة شكلها قربت تخلص
عدي:طيب عايز اقولك ان في نااس بتراقبنا الايام ال فاتت وشكلهم كدا هما
صهيب:عارف بس ال قلقني باسل حاسس انه مش رجع وخلاص حاسس ان في حاجة وهو مخبيها بس اي هي معرفش لأنه رجوع باسل فجأة كده مش بالساهل خصوصا انه كان رافض فكرة انه يعيش في مصر دي خالص وكمان انه يصر انه ياخد نادين
عدي:منا قلتلك يا صهيب فهمه ال بيحصل وانت كمان لازم تعذره ال حصله في حياته مش قليل
صهيب:والله انا قلقان عليه باسل متهور ويتصرف من غير تفكير
عدي:ربنا يستر بقاا الايام ال جايه انا هقوم اكمل شغلي سلام
وخرج عدي وصهيب سرح في ااماضي
Fash Back
والد صهيب:يعني اي مش هتشتغل هو كان لعب عيال
صهيب:يا بابا صدقني مش هينفع اشتغل مع الناس دي دول الموت أسهل حاجة عندهم وال بيدخل معاهم ميعرفش يخرج إلا بالموت انا خايف على حضرتك وعلى باسل
الاب:وانت هتخاف عليك وعلى اخوك اكتر مني انا ابوكم وعارف انا بعمل اي كويس والشغل ده هو ال هيكبركوا ويامن ليكم مستقبلكم
صهيب بغضب:يامن اي ومستقبل اي حضرتك لو بتخاف علينا فعلا كنت هتمنعنا من الطريق ده وحضرتك عارف ان الطريق ده نهايته الموت انا اخويا كان هيموت قدام عيني لولا ستر ربنا انا مش هكمل يعني مش هكمل والا باسل كمان هيكمل ارجوك يا بابا خلينا نبعد عن الطريق ده ده كله خطر سلاح ومخدرات وقرف
وباسل طلع على صوت صهيب وسمع كلامه بس باسل كان مصاب برصاصة ف كتفه
باسل من وراهم:بس انا هكمل يا صهيب
صهيب بصدمة:تكمل اي انت غبي انت كنت هتموت كنت هتموت يا باسل
باسل:انا قلت كلامي يا صهيب انا مع بابا في أي حاجة
صهيب:والحاجة دي غلط واخرتها الموت واديك شوفت بنفسك مش هنكمل يا باسل انا مستحيل أسيبك تكمل
الاب:والناس مصممين أنهم عايزينك يا صهيب وانت مكانك كبر بينهم وبقاا كلمتك مسموعه
صهيب:وانا مش عايز المكانة دي تغور في داهية انا هنزل مصر وكلنا لازم ننزل ونسيب الطريق ده يا بابا هتتحمل تشوفني انا والا باسل بنموت قدامك
الاب:لا طبعا يا بني ده انتم سندي واغلى حاجة في حياتي
صهيب:يبقاا علشان خاطري نبعد يا بابا
الأب بتأثر من كلام ابنه فهو يعلم أنه محق فهي مافيا نعم أكبر مافيا سلاح ومخدرات في فرنسا وهو بيشتغل معاهم من زمان اووي وكبر نفسه من خلال المافيا دي ولما باسل وصهيب كبروا وكانوا بيسافروا فرنسا كتير معاه كانوا لسا في الجامعة بس كانوا أذكياء جداا حب يدخلهم في الطريق ده وبالفعل اشتغلوا مع المافيا دي وكانت أكبر غلطة عملوها في حياتهم وصهيب اعترف بكدا لما باسل اتصاب برصاصة أثناء إحدى عملياتهم فهو رأي اخوه يموت أمام عينه فشعر انه هو من أصيب بهذه الرصاصة من شدة وجعه على اخيه ولا ستر الله استطاع إنقاذه وكانت هذه الرصاصة مثابة إنذار لصهيب ليفوق مما هو فيه ويرجع عن هذا الطريق وطلب من أبيه الرجوع ولكن كان قد فات الوقت
رجوع...
صهيب وتجمعت الدموع في عينه وتنهد:ربنا يرحمك ويهديك يا باسل وميكنش ال في دماغي صح
****************************
في بيت ايلن وكانت نتيجة محمد ظهرت
ايلن:الف مبرووك يا حمادة على كلية هندسة وعقبال ما اشوفك أجمل مهندس في مصر
محمد:حبيبتي يا لولي ربنا ميحرمنيش منك ابدا
َمحمود:هاا ناووي على قسم اي بقاا
محمد:مدني بإذن الله
الاب:ربنا معاك يا حبيبي
الام:مبروووك يا حمادة وعقبال لما اشوفك معاك عروستك يا قلبي
ايلن بمشاكسة:طيب بمناسبة العروسه يا ماما منجوز محمود وهو الواد واقع اصلا
محمود:الله يخربيتك يا ايلن الكلب أنا غلطان اني احكيلك على حاجة
الام بفرحة:بجد يا محمود بقاا تخبي عليا ومتفرحش قلبي قولي مين هي انا اعرفها
محمود:لا يا ماما متعرفيهاش دي تبقاا صحبة ايلن في الجامعة بس انتي مشوفتهاش قبل كدا
الاب:طيب مقولتش ليه يا ابني نخطبهالك ونفرح
َمحمود:مهو حصل ظروف كدا منعتني بس فعلا انا كنت ناوي الايام دي افاتح حضرتك واتقدملها بس ام لسانين قامت بالواجب
ايلن:الله منا لو سكت انت هتفضل ساكت وبعدين ده انا عملت معاك واجب ده بدل ما تشكرني
محمود:اسكتي يا مصيبة انتي
الاب:طيب يا ابني الأصول بتقول تفاتح أهلها الأول وتعرف رأيهم ولو موافقين نتوكل على الله
محمود:بإذن الله انا هفاتح اخوها بكرا وربنا يقدم ال فيه الخير
*****************************
وبالفعل وصلت شمس وسلمى قصر المالكي وباسل اخد نادين علشان يوصلها بس طبعا هو كان قاصد كدا علشان يشوف شمسه
وفي قصر المالكي وشمس وسلمى قاعدين بس نادين وباسل كانت لسا موصلوش
سلمي:بس انتي عرفتي منين أن باسل رجع يا سلمي
شمس بضحكة تهكميه:بعتلي مسج من رقم غريب(وحشتيني يا شمسي) عرفت انه هو وأنه رجع ولما مردتش عليه رن عليا من نفس الرقم بس فتحت الخط ومتكلمش والا انا اتكلمت بس انا كنت عارفه انه هو وأنه مش عارف يقول اي
سلمي:لسا بتحبيه
شمس بدموع:للأسف ايوه ونفسي اووي انساه وال واجعلني انه رجع مش عارفه رجع لي مش عافه راجع علشان يوجعني اكتر انا حبيبته بجد يا سلمى بس هو محبنيش بشمهتدس باسل كان بيتسلي
سلمي:والله العظيم ما يستاهل حبك ده ال يهون عليه دموعك انسيه
(بتهدي النفوس يا سلمى)
وبعد شوية نادين دخلت وعي بتجري علشان تشوف البنات بس باسل كان بره بيركن العربية
نادين:اناا جيييييت وحشتوني اووي ونورتوا القاهرة كلها يا احلى بناويت
سلمي:حبيبتي يا ندوش وانتي كمان وحشتينا
شمس:كده يا بارده تيجي منلاقكيش هنا كنتي فين هااا
ولسا نادين هترد باسل كان ددخل وطبعا اول حد عينه وقعت عليها هي شمس وهي كمان بصت ليه واتفاجات من وجوده وأول اما شافته........
السلام عليكم
الاكثر قراءة :
موعد البارت الجديد الساعة 8 ص يوميا ان شاء الله .
الى هنا تنتهى احداث رواية غرامى منتقبة البارت الحادى عشر ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية غرامى منتقبة البارت الثانى عشر من خلال الضغط على اللينك واكمال الرواية .
نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية غرامى منتقبة ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .