نقدم اليوم احداث رواية غرامى منتقبة البارت الثانى من روايات نورهان احمد . والتى تندرج تحت تصنيف روايات رومانسية ، والتى نالت اعجاباً شديداً بين القراء سواء واتباد أو فيس بوك . نرحب بكم فى موقع مجنونة عشاق روايات موقعنا ، هنا سوف تجد كل رواياتك : روايات رومانسية ، روايات رومانسية مصرية ، قصص عشق ، قصص قصيرة ، قصص حب ، روايات pdf ، روايات واتباد ، قصص رعب ، روايات رومانسية كوميدية .
غرامى منتقبة البارت الثانى
تعد رواية غرامى منتقبة واحدة من اجمل روايات رومانسية والتى نالت شهرة كبيرة على صفحتنا على الفيس بوك وعلى الموقع وهى من روايات نورهان احمد ، نتمنى لكم قراءة ممتعة ، كما يمكنكم تنزيل رواية غرامى منتقبة pdf كاملة من خلال موقعنا .
يمكنكم قراءة احداث رواية غرامى منتقبة بقلم نورهان احمد كاملة من خلال موقعكم مجنونة رواية من خلال اللينك السابق ....
يمكنكم ايضا قراءة :
روايه غرامى منتقبة الفصل الثانى
الباااااااارت الثاني
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ازيكم عاملين اي يااا رب تكونوا بخير جميعا
........................................................................
وقفنا ف اخر البارت ان اروي خبطت حد بالعربية
اروي برعب..ياا نهار ابيض مين دي
ايلن..ربنا يستر
ايمان...ياا ربي دي طلعتلنا ازاي دي
ونزلوا البنات من العربية علشان يطمنو علي البنت
ايلن وهي بتساعدها تقوم...انتي كويسة ياا آنسة
اروي بخوف...والله العظيم ما اخدت بالي بس انتي طلعتيلي ع غفلة والله
ايمان...انتي كويسة ياا أستاذة
البنت بابتسامة متعبة..ااه انا كويسة انا اسفة انا ال ما اخدتش بالي وانا مااشية
ايلن...انتي باين عليكي تعبانة ياا.....
البنت...نادين اسمي نادين
ايلن...وانا ايلن ...انتي باين عليكي التعب اووي ياا نادين
نادين وهي تشعر بالدوار...ااه انا تعبانة شوية معلش واسفة مرة تانية مع السلامة
نادين وهي كادتت لن تمشي ولكن كانت هتقع لولا ايد ايلن ال ساندتها
ايلن بلهفة وهي تسندها ...حاسبي ..لا انتي تعبانة خالص تعالي نوصلك مش هينفع نسيك كده لوحدك
ايمان...اله فعلا انتي هيغمي عليكي من التعب
نادين بشكر...متشكرة ليكو جدااا انا بس مستنية السواق بتاعي مش عارفة اتاخر لي كداا
ايلن...يمكن حصل معه ظرف ومقدرش يجيلك تعالي نوصلك احنا اخوات عاادي
نادين وهي فعلا تشعر بالتعب جدا لانها ضعيفة زي ماا قولنا وهي عملت مجهود كبير. اليوم ده ف الجامعة ومكانتش فطرت كويس فعلشان كده كانت تعبانة
نااادين...انا ممكن اخد تااكسي متشكرة ليكو انتو حقيقي بنات كويسة
ايلن بابتسامة تحت نقابها...ياا بنتي مفيش شكرا تعالي نوصلك قولتلك احنا اخوات وبعدين خليني اخد ثواب فيكي والا انتي مش عايزاني اخد ثواب
نااادين..والله انا مش عايزة اتعبكو
اروي بمرح...يااا ستي والا تعب والا حاجة مجتش عليكي منا شغالة تاكسي للبلوتين ال قدامك دول
ايلن وإيمان باستفزاز لان اروي قصيرة بتكره كلمة اوزعة وهما عارفين كده ...احنا بلوتين ياا اوزعة
اروي بغضب مصتنع.................... انا اوزعة طيب شوفو مين هيوصلكو
ايلن بحزم مصتنع....اروي
اروي بخوف مصتنع...يا باشا انا بهزر معاكو الله وانا اقدر موصلكوش يلا بينا
وف وسط الكلام ده نادين كانت هتموت من الضحك عليهم
اروي...الله وست نادين كمان مبسوطة وانا بتهزأ ده بدل ما تدافعي عني ده احنا عشرة خمس دقائق
نااادين... هههههههههههه حقيقي انتو بنات عسل
ايلن ..بابتسامة....خلاص بقااا بدل احنا عسل يبقاا لازم نوصلك ياا جميل وانتي عسولة كده واخاف عليكي تتخطفي
نادين.ا.........
اروي بمرح...والله ما انتي قائلة حاجة هنوصلك يعني هنوصلك
نادين بابتسامة بعد أن شعرت بالارتياح من ناحية هولاء البنات حيث كانت اروي وإيمان يرتدون الخمار وايلن تردي النقاب
نادين بابتسامة ودودة...خلاص تمام
وذهبو البنات لتوصيل نادين لقصرها. وطبعا تفاجئو من المنطقة ال ساكنة فيها قد اي فخمة وراقية وفي العربية البنات اتعرفو علي بعض ااكتر واخدو تليفونات بعض
......................................................................
عند المز ف الشركة
صهيب ف الفون وهو بيكلم السكرتيرة...خلي السواق يجهز العربية لاني نازل دلوقتي
السكرتيرة...تحت امرك ياا صهيب باشا
صهيب وهو يستعدي للخروج وجد باب مكتبه يفتح بدون استئذان ومين غيره ال يقدر يفتح الباب ع الفهد من غير ما يستأذن وهو طبعا عدي بأشا
عدي.....اي ياا برنس مااشي والا اي
صهيب...نفسي مرة تبطل العادة ال فيك وتخبط قبل ما تدخل وبعدين اي برنس دي في واحد من أكبر رجال الأعمال ف العالم يقولي برنس
عدي بضحك...مش قلتلك قنبلة تواضع ياا صهيبوبعدين انت مالك مش انا بيئة بتصاحبني لي
صهيب بقرف مصتنع..قدري ياا خوي هو في حد يقدر يهرب من قدره وانت قدري ياا عدي الزفت
عدي بضحك....اخلي قدر انا عارف
صهيب بجدية ..هاا خلصت هتنزل والا قاعد
عدي...يبني اضحك لله عموما انا لسا قاعد شوية قدامي كلام تليفون بخصوص المناقصة الجديدة هخلصهم واطير علشان هتغدي عند يمني انهرده عزماني هي وادهم
صهيب بحزن علي صديقه...تمام ..انا مش عارف هتفضل عايش لوحدك كده لحد أمتي ياا عدي
عدي...قدري يااا صاحبي ومحدش بيهرب من قدره زي ما انت لسا قايل
صهيب...اجوز ياا عدي اجوز وعيش حياتك افضل شي ليك الجواز انا عارف وحاسس بيكي ده انت اخويا مش صحبي وعلي الرغم من أنك بتضحك طول الوقت لكن عارفك بتكون من جواك
عدي بلا مبالاة....انا خلاص جربت حظي ومش عايز اتوجع تاني
صهيب...انساها ياا عدي وعيش حياتك انساها الدنيا مش هتوقف عليها وبعدين والله هي ما كانت تستاهلك ابداا ومتستهلش ربع الوجه ال انت اتوجعته علشانها والله والا تسوي
عدي باندفاع ووعيد...مش قبل أما اخد حقي منها وحق حبي ليها ووجع قلبي عليها
صهيب ببرود...غبي وهتفضل طول عمرك غبي اصلا متستاهلش انك تفكر فيها والا تتحداها هي ااقل من كده
عدي بتغيير الموضوع...قفل علي الموضوع ده وقوم مش كنت بتقول انك هتمشي
صهيب وهو يهم بالوقوف...هتندم عالوقت ال بتضيعه ف انتقام ملهوش اي اساس والوحدة ال انت عايش فيها فكر ف كلامي سلام ياا صاحبي
عدي بسرحان...سلام
........................................................................
في بيت ايلن..
محمود وهو يفتح الباب ويلقي السلام علي والداته
محمود...السلام عليكم ياا ست الكل
الام..وعليكم السلام ياا حبيبي يعني ايلن مش معاك
محمود بقلق علي أخته...انا يوم العمليات هي مش بتستناني لاني بآخر وهي عارفة كده واروي صحبتها بتوصلها والمفروض تكون وصلت من بدري كمان
الام وكادت أن تقلق علي ابنتها...طيب كلمها كده ياا محمود شوفها اخرت لي
محمود بأيماء وهو يخرج موبيله... الو
ايلن..السلام عليكم
محمود...وعليكم السلام انتي فين ياا ايلن اتاخرتي لي
ايلن..وقصت عليه ماا حدث منذ لقائهم بنادين وحتي وصولهم لمنزلها لتوصيلها
ايلن..ودلوقتي احنا وصلناها ومروحين ياا حودة
محمود...مااشي ياا حبيبتي يلا متتاخريش بقاا
ايلن..مااشي يلا السلام عليكم
محمود.قص ما حدث لوالدته
الام...طيب ياا ابني قوم ارتاحلك شوية علي بال ما هي توصل وابوك يجي من الشغل وأخواتك من المدرسة ونتغدي مع بعض
محمود وهو يتجه لغرفته...مااشي ياا حبيبتي
........................................................................
امام قصر المالكي
نادين بابتسامة شكرا...انا والله مش عارفة اشكركم ازاي ياا بنات والله حقيقي متشكرة جداا وسعيدة جداا اني اتعرفت علي بنات زيكم وهبقاا سعيدة اكتر لو بقيت واحدة منكم وبقيت صحبتكم
ايلن بابتسامة تحت نقابها...اولا متشكريناش ع حاجة احنا خلاص بقينا اخوات وانا حبيتك ف الله وبعدين انتي خلاص بقيتي اختنا مش صحبتنا
اروي وإيمان...اأكيد طبعا ياا نادين والله احنا حبيناكي جدا وااكيد لازم نتقابل تاني
نادين بسعادة...اأكيد يلا بقاا اتغضلو معايا نتغدي مع بعض
ايلن..معلش ياا حبيبتي مرة تاني اديكي شوفتي اخويا كلمني علشان قلقانين عليا ف البيت لاني تاخرت فنعوضها مرة تانية ياا ندوش
نااادين وكادت أن تتحدث ولكن قاطعها صوت أخيها بعد أن وصل بعربيته الفارهة وهياته التي تخطف الأنفاس وححرسه
صهيب بقلق ع أخته...نااادين انتي كويسة
نادين بابتسامة ..متقلقش ياا أبيه أنا كويسة
صهيب ارتياح واستغراب..امال انتي جاية من غير السواق لي ومين دول
نااادين ...انا تعبت شوية وانا ف الجامعة والسواق اخر عليا ودول أصحابي هما ساعدوني لما لقوني تعبانة ولوحدي اتعرفت عليهم ف الجامعة
صهيب بعصبية..والسواق الزفت ده اخر عليكي لي وازاي تركبي مع حد متعرفهوش
نااادين باحراج من طريقة أخيها
نادين..ابيه دول أصحابي زي ما وضحت لحضرتك وبنات محترمة جداا
ووف الوقت ده وصل السواق بتاع نادين وكان راجل كبير ف السن نسبيا
السواق بخوف من غضب الفهد
السواق..صهيب باشا والله يا باشا حصل...
صهيب بعصبية ونظرات نارية..حصل اي وزفت اي انت تخرس خالص ومش عايزة اشوفك وشك تاني
السواق بخوف امن ان يخسر مصدر رزقه..والله ياا باشا عملت حادثة وانا رايح للهانم ف الطريق والراجل أصر أننا نعمل محضر والله وده ال اخرني ع الهانم ورحتلها كليتها ملقتهاش فقولت انها روحت بتاكسي انا اسف والله ياا باشا متقطعش عيشي
صهيب ببرود...مليش دعوة بكل الهري ال انت قلته ده وسلم العربية للحرس وخد باقي مرتبك ومع السلامة ومش عايز كلام كتير
ايلن باندفاع...لا بقاا ده اسمه جبروت وظلم هو كان عنده عذره ال اتاخر علشانه واعتذر ليكي وبعدين ده حتي قد ولد حضرتك ومينفعش تعلي صوتك علي او تكلمه بالطريقة دي دي اسمها قلة ذوق
صهيب بعصبية وجنون الاول مرة حد يتجرأ ويرد عليه وكمان يغلط فيه
صهيب..انتي غبية ياا بت انتي انتي ازاي تكلمني كده اصلا انتي تعرفي انا مين واقدر اعمل فيكي اي
ايلن..انت مين ده ميهمنيش أما بقاا تعمل فياا فأنا معملتش حاجة غلط علشان تعملي حاجة وبعدين انت اصلا متقدرش تعمل فيا حاجة لي هي الدنيا سايبة
وبعدها لفت لنادين..حمدالله ع سلامتك ياا نادين هبقاا اكلمك اطمئن عليكي يلا ياا اروي
ومشو البنات وصهيب ما زال ف زهوله من من كانت أمامه الاول مرة أحد أن يقف أمامه ويرد عليه كما ان ايلن كانت تكلمه بهدوء وتركته دون أن تسمع رده مما جعله يشتعل نارا
نادين بخوف وتردد..ااابي خلاص محصلش حاجة وانا كويسة وعمي عبده مفيش داعي انك تترده ده بيشتغل هنا من ايام بابا الله يرحمه علشان خاطري خلاص
صهيب باقتناع ..خلاص ياا عم عبده اتفضل كمل شغلك بس ماتتكرررش تاني
السواق...ربنا يخليك ياا بني ويزيدك عن اذنك
نادين باستغراب من أن أخيها اقتنع بالكلام الاول مرة أن صهيب ترد له كلمة أو أن يسمع لأحد
نادين..متشكرة ياا أبيه يلا بقاا هتفضل واقفين كده علي البوابة
صهيب...يلا يااا حبيبتي
.......................................................................
عند يمني اخت عدي وجوزها ادهم وهي أخته الوحيدة
يمني بابتسامة...متتخيلش ياا عدي انت واحشاني اد لي كده برضه متسالش عليا كله ده
عدي...معلش ياا حبيبتي انتي عارفة انا مشغول دائما وبعدين هو انا ليا غير ياا يويو
يمني بابتسامة...ايوه كل بعقلي حلاوة بقاا
عدي..وانا اقدر ده انتي ال ف القلب ياا يويو وانتي ال ليا ف الدنيا دي
وبعدين فين حبيبت خالها دي وحشاني اوووي
يمني...ياا سيدي همس ف الحضانة ادهم هيجبها وزمانهم علي وصول
عدي...اوكي ياا حبيبتي...طمنيني بقاا انتي عاملة اي وادهم أخباره اي
يمني...انا كويسة اوي يا حبيبي وادهم كويس بخير دائما بيسال عليك
عدي...ادهم ده ابن حلال وبيحبك ولولا أنه بيحبك عمري مكنت جوزتك ابداا كنت خليتك معايا وف حضني دائما
يمني بضحك...ههههه فكرتني ايام الخطوبة ايام ما كنت بتغير من ادهم هههههههه
عدي..هههههههه وهو ما كان بيصدق وكان بيسوق فيها
ادهم من وراهم
ادهم بابتسامة...جيبين ف سرتي لي
عدي...اهلا ياا بشمهندس وحشني والله وبعدين دايما جي ف الخير
ادهم...حبيبي ياا ديدو وحشني ياا ابني فين اراضيك
عدي..موجود اهو.واديني جتلكو اول ما يمني كلمتني
ادهم ...يعني لولا يمني كلمتك مكنتش هتيجي
عدي..والله ياا ادهم مشغول جدا انت عارف
ادهم ربنا يعينك ياا حبيبي
همس وهي بتحري علي عدي بعد ما نزلت شنطتها وقلعت الشوز بتاعها وهي بنت جميلة بعيون بني وشعر اصغر وبشرة بيضة صافيه خالص عندها خمس سنين بس اي لمضة ف الكلام
همس...عدي عدي وحشتني وراحت حضنته
عدي..قلب عدي وانتي كمان وحشتيني ياا همستي
همس..لا انا زحلانة منك ياا عدي علشان مش بشوفك وكمان مش كلمتني من اسبوع
عدي..ياا قلبي والله كنت مشغول وكمان كان عندي سفر وانتي والله وحشتني اوي وعلشان كده جتلك وجبتلك الشوكليت ال انتي بتحبيها
همس وهي بتبوسه ف خده..خلاص مش زحلانة ياا عدي انت اصلا حبيبي وانا مش بعرف ازعل منك خالص مالص
عدي...يا روحي هههههههههه
ادهم ..ههههههههههه
يمني..هههههههههه هموسة مش احنا قولنا نقول خالو مش عدي بس
همس...لا ياا مامي انا هقوله ياا عدي علشان انا بحب أقوله كده لأنه صحبي وحبيبي مش كده ياا عدي
عدي..هههههههه كده ياا همسة عدي
يمني...الله كده يعني اطلع انا منها
همس...اه اطلعي منها ياا يمني
يمني بزهول...يمني انا يمني ياا لمضة
ادهم....هههههههههههه حبيبة بابا
يمني.بغيرة من بنتها...مين دي ال حبيبتك
ادهم ...انتي ياا روحي ال حبيبتي ،
عدي...ياا عيني علي الرجالة
ادهم...ما اختك عنيفة بردو
يمني...ههههههههه ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منكم ابداا انتو ال ماليين عليا حياتي ومعوضني عني حاجات كتير اووي
عدي وادهم ....ويديمك لينا ياا قمري
ادهم ....يلا بقاا قولي للشغالة تحضرلنا الغداء
يمني...ثواني ويكون جاهز
........................................................................
ف قصر المالكي وف جناح صهيب بالتحديد بعد ما اتغدي مع نادين وطلع جناحه
صهيب وهو مريح ظهره ع السرير وبيفكر ف ايلن
صهيب لنفسه..ياا تري انا لي سكتلك لما اتعصبتي عليا ومعرفتش ارد عليكي واي الاحساس الغريب ال حسيته اول أما شوفتك كأن حاجة شدتني ليكي مع اني اول مرة اشوفك وانتي كمان مبصتليش حتي وانتي بتكلميني(لان ايلن كانت بتحاول تغض بصرها وهي بتكلمه) حقيقي إنسانة غريب هو في بنات بالالتزام ده لحد دلوقتي ف الزمن ده
وفاق صهيب من تفكيره ع صوت رنين تليفونه
صهيب.. الو
ايوه ياا صهيب ياا ولدي
صهيب وهو يعتدل ف جلسته
صهيب..ايوه ياا جدي عامل اي ياا حبيبي
الجد...الحمدلله ياا ولدي انت كيفك وكيف اختك نادين وحشتني قوي ياا ولدي انت واختك مش ناوي تيجي بقا شوية ده انا داخل علي سنة مشوفتكش انت واختك ومش بكلمك غير كل فين وفين ع ما اسمع صوتك
صهيب بحنين..وانت كمان وحشتني اوي ياا جدي انت وجدتي والله بس انت عارف ان انا مشغولياتي كتير والله ربنا يعلم مش بفضي نهائي
الجد بطيبة...عارف ياا ولدي ربنا يعينك بس بردو لازم اشوفك انت واختك هاتها وتعالي شوية دي جدتك هتموت عليكو
صهيب..حاااضر ياا جدي من عيوني هحاولي افضي نفسي ع نهاية الأسبوع واجي انا ونادين نففضي معاكو يومين
الجد...مااشي ياا ولدي ف انتظارك مع السلامة
صهيب..مع السلامة ياا جدي
........................................................................
ف غرفة نادين وهي بتتكلم ف الفون بتلكلم ايلن علشان تعتذرلها علي طريقة صهيب معاها
نادين...معلش ياا حبيبتي انا اسفة والله حقك عليا
ايلن...ياا حبيبتي والله مش زعلانة خلاص أنا سعيدة والله إن اتعرفت علي حد ف طيبتك ياا نادين
المهم طمنيني انتي كويسة دلوقتي
نادين..ااه ياا حبيبتي انا كويسة متقلقيش ده بس من قلة الاكل المهم اعتذري لاروي وإيمان وسلميلي عليهم لحد اما اشوفكو حقيقي أنا فرحانة انكو بقيتو اصحابي
ايلن...حااضر ياا قلبي طيب اي رايك نتقابل بكره.
نادين بفرحة...والله ياا ريت نتقابل فين
ايلن.بمغزي من كلامها... نتقابل بكرا بعد منخلص المحاضرات اي رايك
نادين.بسعادة.....خلاص اتفقنا هخلص واكلمكو
ايلن..تمام ياا حبيبتي يلا في رعاية الله ..السلام عليكم
نادين بود...وعليكم السلام ياا لولي
...................................................... .................
وفي مكان من قري الصعيد ااقل ما يقال عنه انه قصر ولما لا وهو من منزل كبار رجال الصعيد وهو عبد الخالق المالكي
عبدالخالق...خلاص ياا حجة انا كلمته وهو وعدني أنه جاي
سميحة زوجته وجدت صهيب ونادين...كيف بس ياا حاج ده انا ليا مدة كبيرة مشوفتهمش وهو علطول شغل وسفر اتوحشته قووي مش كفاية ابوه سابني ومات
الجد بحزن....ربنا يرحمه ويخليلنا عياله
الجدة...يااا رب ياا حج انا ولدي مكتوب عليا اني يبعدو عني كده دايما واحد اخده مني الموت والنامية معرفلهاش طريق الله يجازي ال كان السبب
الجد...خلاص ياا حجة قفلي ع السيرة دي وصهيب قال إنه جي وجايب أخته معاه نهاية الأسبوع
الجدة بحزن ....طيب ياا حج ربنا يجيبهم بالسلامة ويريح قلبي ع ال غايب
الجد...ربنا يعطرنا فيهاا ياا حجة انا قلبي حاسس اني هنلاقيها وهترجع لحضننا تاني ووالله انا سمحتها بس اشوفها قبل ما اموت
الجدة...بعيد الشر عليك ياا حج ربنا يطولنا ف عمرك ويخليك لينا..وبعدين نبرتها اتغيرت للحزن..ويرجعك لينا ياا بنتي ياا رب ويريح قلبي ال اتوجع ليكي السنين دي كلها
الجد... ياا رب
ياا تري اي حكاية بنتهم واي السر ال بيتكلمو عنه ده ال هنعرفه ف البارت الجديد ....هستنني رايكم وتعليقاتكم ياااااااااا ريت تشاركوني وتقولولي تواقعتكم لأنها بتفرق معايا والله ورايكم بيفرق اكتر.. وكنت حابة اشكر كل ال تفاعلوا مع البارت الأول وشجعوني حقيقي فرحتوني وبجد ميرسي على الريفيوهات الجميلة زيكو دي وكلامك المبهج ال فرحني وربنا يسعدكوا دايما وبجد الجروب ده وشه حلو عليا لأن امبارح اول ما نشرت البارت نتيجتي ظهرت والحمدلله طلعت ب جيد جدا حقيقي وشكو حلو عليا
انتظروني ف البارت الجديد
السلام عليكم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ازيكم عاملين اي يااا رب تكونوا بخير جميعا
........................................................................
وقفنا ف اخر البارت ان اروي خبطت حد بالعربية
اروي برعب..ياا نهار ابيض مين دي
ايلن..ربنا يستر
ايمان...ياا ربي دي طلعتلنا ازاي دي
ونزلوا البنات من العربية علشان يطمنو علي البنت
ايلن وهي بتساعدها تقوم...انتي كويسة ياا آنسة
اروي بخوف...والله العظيم ما اخدت بالي بس انتي طلعتيلي ع غفلة والله
ايمان...انتي كويسة ياا أستاذة
البنت بابتسامة متعبة..ااه انا كويسة انا اسفة انا ال ما اخدتش بالي وانا مااشية
ايلن...انتي باين عليكي تعبانة ياا.....
البنت...نادين اسمي نادين
ايلن...وانا ايلن ...انتي باين عليكي التعب اووي ياا نادين
نادين وهي تشعر بالدوار...ااه انا تعبانة شوية معلش واسفة مرة تانية مع السلامة
نادين وهي كادتت لن تمشي ولكن كانت هتقع لولا ايد ايلن ال ساندتها
ايلن بلهفة وهي تسندها ...حاسبي ..لا انتي تعبانة خالص تعالي نوصلك مش هينفع نسيك كده لوحدك
ايمان...اله فعلا انتي هيغمي عليكي من التعب
نادين بشكر...متشكرة ليكو جدااا انا بس مستنية السواق بتاعي مش عارفة اتاخر لي كداا
ايلن...يمكن حصل معه ظرف ومقدرش يجيلك تعالي نوصلك احنا اخوات عاادي
نادين وهي فعلا تشعر بالتعب جدا لانها ضعيفة زي ماا قولنا وهي عملت مجهود كبير. اليوم ده ف الجامعة ومكانتش فطرت كويس فعلشان كده كانت تعبانة
نااادين...انا ممكن اخد تااكسي متشكرة ليكو انتو حقيقي بنات كويسة
ايلن بابتسامة تحت نقابها...ياا بنتي مفيش شكرا تعالي نوصلك قولتلك احنا اخوات وبعدين خليني اخد ثواب فيكي والا انتي مش عايزاني اخد ثواب
نااادين..والله انا مش عايزة اتعبكو
اروي بمرح...يااا ستي والا تعب والا حاجة مجتش عليكي منا شغالة تاكسي للبلوتين ال قدامك دول
ايلن وإيمان باستفزاز لان اروي قصيرة بتكره كلمة اوزعة وهما عارفين كده ...احنا بلوتين ياا اوزعة
اروي بغضب مصتنع.................... انا اوزعة طيب شوفو مين هيوصلكو
ايلن بحزم مصتنع....اروي
اروي بخوف مصتنع...يا باشا انا بهزر معاكو الله وانا اقدر موصلكوش يلا بينا
وف وسط الكلام ده نادين كانت هتموت من الضحك عليهم
اروي...الله وست نادين كمان مبسوطة وانا بتهزأ ده بدل ما تدافعي عني ده احنا عشرة خمس دقائق
نااادين... هههههههههههه حقيقي انتو بنات عسل
ايلن ..بابتسامة....خلاص بقااا بدل احنا عسل يبقاا لازم نوصلك ياا جميل وانتي عسولة كده واخاف عليكي تتخطفي
نادين.ا.........
اروي بمرح...والله ما انتي قائلة حاجة هنوصلك يعني هنوصلك
نادين بابتسامة بعد أن شعرت بالارتياح من ناحية هولاء البنات حيث كانت اروي وإيمان يرتدون الخمار وايلن تردي النقاب
نادين بابتسامة ودودة...خلاص تمام
وذهبو البنات لتوصيل نادين لقصرها. وطبعا تفاجئو من المنطقة ال ساكنة فيها قد اي فخمة وراقية وفي العربية البنات اتعرفو علي بعض ااكتر واخدو تليفونات بعض
......................................................................
عند المز ف الشركة
صهيب ف الفون وهو بيكلم السكرتيرة...خلي السواق يجهز العربية لاني نازل دلوقتي
السكرتيرة...تحت امرك ياا صهيب باشا
صهيب وهو يستعدي للخروج وجد باب مكتبه يفتح بدون استئذان ومين غيره ال يقدر يفتح الباب ع الفهد من غير ما يستأذن وهو طبعا عدي بأشا
عدي.....اي ياا برنس مااشي والا اي
صهيب...نفسي مرة تبطل العادة ال فيك وتخبط قبل ما تدخل وبعدين اي برنس دي في واحد من أكبر رجال الأعمال ف العالم يقولي برنس
عدي بضحك...مش قلتلك قنبلة تواضع ياا صهيبوبعدين انت مالك مش انا بيئة بتصاحبني لي
صهيب بقرف مصتنع..قدري ياا خوي هو في حد يقدر يهرب من قدره وانت قدري ياا عدي الزفت
عدي بضحك....اخلي قدر انا عارف
صهيب بجدية ..هاا خلصت هتنزل والا قاعد
عدي...يبني اضحك لله عموما انا لسا قاعد شوية قدامي كلام تليفون بخصوص المناقصة الجديدة هخلصهم واطير علشان هتغدي عند يمني انهرده عزماني هي وادهم
صهيب بحزن علي صديقه...تمام ..انا مش عارف هتفضل عايش لوحدك كده لحد أمتي ياا عدي
عدي...قدري يااا صاحبي ومحدش بيهرب من قدره زي ما انت لسا قايل
صهيب...اجوز ياا عدي اجوز وعيش حياتك افضل شي ليك الجواز انا عارف وحاسس بيكي ده انت اخويا مش صحبي وعلي الرغم من أنك بتضحك طول الوقت لكن عارفك بتكون من جواك
عدي بلا مبالاة....انا خلاص جربت حظي ومش عايز اتوجع تاني
صهيب...انساها ياا عدي وعيش حياتك انساها الدنيا مش هتوقف عليها وبعدين والله هي ما كانت تستاهلك ابداا ومتستهلش ربع الوجه ال انت اتوجعته علشانها والله والا تسوي
عدي باندفاع ووعيد...مش قبل أما اخد حقي منها وحق حبي ليها ووجع قلبي عليها
صهيب ببرود...غبي وهتفضل طول عمرك غبي اصلا متستاهلش انك تفكر فيها والا تتحداها هي ااقل من كده
عدي بتغيير الموضوع...قفل علي الموضوع ده وقوم مش كنت بتقول انك هتمشي
صهيب وهو يهم بالوقوف...هتندم عالوقت ال بتضيعه ف انتقام ملهوش اي اساس والوحدة ال انت عايش فيها فكر ف كلامي سلام ياا صاحبي
عدي بسرحان...سلام
........................................................................
في بيت ايلن..
محمود وهو يفتح الباب ويلقي السلام علي والداته
محمود...السلام عليكم ياا ست الكل
الام..وعليكم السلام ياا حبيبي يعني ايلن مش معاك
محمود بقلق علي أخته...انا يوم العمليات هي مش بتستناني لاني بآخر وهي عارفة كده واروي صحبتها بتوصلها والمفروض تكون وصلت من بدري كمان
الام وكادت أن تقلق علي ابنتها...طيب كلمها كده ياا محمود شوفها اخرت لي
محمود بأيماء وهو يخرج موبيله... الو
ايلن..السلام عليكم
محمود...وعليكم السلام انتي فين ياا ايلن اتاخرتي لي
ايلن..وقصت عليه ماا حدث منذ لقائهم بنادين وحتي وصولهم لمنزلها لتوصيلها
ايلن..ودلوقتي احنا وصلناها ومروحين ياا حودة
محمود...مااشي ياا حبيبتي يلا متتاخريش بقاا
ايلن..مااشي يلا السلام عليكم
محمود.قص ما حدث لوالدته
الام...طيب ياا ابني قوم ارتاحلك شوية علي بال ما هي توصل وابوك يجي من الشغل وأخواتك من المدرسة ونتغدي مع بعض
محمود وهو يتجه لغرفته...مااشي ياا حبيبتي
........................................................................
امام قصر المالكي
نادين بابتسامة شكرا...انا والله مش عارفة اشكركم ازاي ياا بنات والله حقيقي متشكرة جداا وسعيدة جداا اني اتعرفت علي بنات زيكم وهبقاا سعيدة اكتر لو بقيت واحدة منكم وبقيت صحبتكم
ايلن بابتسامة تحت نقابها...اولا متشكريناش ع حاجة احنا خلاص بقينا اخوات وانا حبيتك ف الله وبعدين انتي خلاص بقيتي اختنا مش صحبتنا
اروي وإيمان...اأكيد طبعا ياا نادين والله احنا حبيناكي جدا وااكيد لازم نتقابل تاني
نادين بسعادة...اأكيد يلا بقاا اتغضلو معايا نتغدي مع بعض
ايلن..معلش ياا حبيبتي مرة تاني اديكي شوفتي اخويا كلمني علشان قلقانين عليا ف البيت لاني تاخرت فنعوضها مرة تانية ياا ندوش
نااادين وكادت أن تتحدث ولكن قاطعها صوت أخيها بعد أن وصل بعربيته الفارهة وهياته التي تخطف الأنفاس وححرسه
صهيب بقلق ع أخته...نااادين انتي كويسة
نادين بابتسامة ..متقلقش ياا أبيه أنا كويسة
صهيب ارتياح واستغراب..امال انتي جاية من غير السواق لي ومين دول
نااادين ...انا تعبت شوية وانا ف الجامعة والسواق اخر عليا ودول أصحابي هما ساعدوني لما لقوني تعبانة ولوحدي اتعرفت عليهم ف الجامعة
صهيب بعصبية..والسواق الزفت ده اخر عليكي لي وازاي تركبي مع حد متعرفهوش
نااادين باحراج من طريقة أخيها
نادين..ابيه دول أصحابي زي ما وضحت لحضرتك وبنات محترمة جداا
ووف الوقت ده وصل السواق بتاع نادين وكان راجل كبير ف السن نسبيا
السواق بخوف من غضب الفهد
السواق..صهيب باشا والله يا باشا حصل...
صهيب بعصبية ونظرات نارية..حصل اي وزفت اي انت تخرس خالص ومش عايزة اشوفك وشك تاني
السواق بخوف امن ان يخسر مصدر رزقه..والله ياا باشا عملت حادثة وانا رايح للهانم ف الطريق والراجل أصر أننا نعمل محضر والله وده ال اخرني ع الهانم ورحتلها كليتها ملقتهاش فقولت انها روحت بتاكسي انا اسف والله ياا باشا متقطعش عيشي
صهيب ببرود...مليش دعوة بكل الهري ال انت قلته ده وسلم العربية للحرس وخد باقي مرتبك ومع السلامة ومش عايز كلام كتير
ايلن باندفاع...لا بقاا ده اسمه جبروت وظلم هو كان عنده عذره ال اتاخر علشانه واعتذر ليكي وبعدين ده حتي قد ولد حضرتك ومينفعش تعلي صوتك علي او تكلمه بالطريقة دي دي اسمها قلة ذوق
صهيب بعصبية وجنون الاول مرة حد يتجرأ ويرد عليه وكمان يغلط فيه
صهيب..انتي غبية ياا بت انتي انتي ازاي تكلمني كده اصلا انتي تعرفي انا مين واقدر اعمل فيكي اي
ايلن..انت مين ده ميهمنيش أما بقاا تعمل فياا فأنا معملتش حاجة غلط علشان تعملي حاجة وبعدين انت اصلا متقدرش تعمل فيا حاجة لي هي الدنيا سايبة
وبعدها لفت لنادين..حمدالله ع سلامتك ياا نادين هبقاا اكلمك اطمئن عليكي يلا ياا اروي
ومشو البنات وصهيب ما زال ف زهوله من من كانت أمامه الاول مرة أحد أن يقف أمامه ويرد عليه كما ان ايلن كانت تكلمه بهدوء وتركته دون أن تسمع رده مما جعله يشتعل نارا
نادين بخوف وتردد..ااابي خلاص محصلش حاجة وانا كويسة وعمي عبده مفيش داعي انك تترده ده بيشتغل هنا من ايام بابا الله يرحمه علشان خاطري خلاص
صهيب باقتناع ..خلاص ياا عم عبده اتفضل كمل شغلك بس ماتتكرررش تاني
السواق...ربنا يخليك ياا بني ويزيدك عن اذنك
نادين باستغراب من أن أخيها اقتنع بالكلام الاول مرة أن صهيب ترد له كلمة أو أن يسمع لأحد
نادين..متشكرة ياا أبيه يلا بقاا هتفضل واقفين كده علي البوابة
صهيب...يلا يااا حبيبتي
.......................................................................
عند يمني اخت عدي وجوزها ادهم وهي أخته الوحيدة
يمني بابتسامة...متتخيلش ياا عدي انت واحشاني اد لي كده برضه متسالش عليا كله ده
عدي...معلش ياا حبيبتي انتي عارفة انا مشغول دائما وبعدين هو انا ليا غير ياا يويو
يمني بابتسامة...ايوه كل بعقلي حلاوة بقاا
عدي..وانا اقدر ده انتي ال ف القلب ياا يويو وانتي ال ليا ف الدنيا دي
وبعدين فين حبيبت خالها دي وحشاني اوووي
يمني...ياا سيدي همس ف الحضانة ادهم هيجبها وزمانهم علي وصول
عدي...اوكي ياا حبيبتي...طمنيني بقاا انتي عاملة اي وادهم أخباره اي
يمني...انا كويسة اوي يا حبيبي وادهم كويس بخير دائما بيسال عليك
عدي...ادهم ده ابن حلال وبيحبك ولولا أنه بيحبك عمري مكنت جوزتك ابداا كنت خليتك معايا وف حضني دائما
يمني بضحك...ههههه فكرتني ايام الخطوبة ايام ما كنت بتغير من ادهم هههههههه
عدي..هههههههه وهو ما كان بيصدق وكان بيسوق فيها
ادهم من وراهم
ادهم بابتسامة...جيبين ف سرتي لي
عدي...اهلا ياا بشمهندس وحشني والله وبعدين دايما جي ف الخير
ادهم...حبيبي ياا ديدو وحشني ياا ابني فين اراضيك
عدي..موجود اهو.واديني جتلكو اول ما يمني كلمتني
ادهم ...يعني لولا يمني كلمتك مكنتش هتيجي
عدي..والله ياا ادهم مشغول جدا انت عارف
ادهم ربنا يعينك ياا حبيبي
همس وهي بتحري علي عدي بعد ما نزلت شنطتها وقلعت الشوز بتاعها وهي بنت جميلة بعيون بني وشعر اصغر وبشرة بيضة صافيه خالص عندها خمس سنين بس اي لمضة ف الكلام
همس...عدي عدي وحشتني وراحت حضنته
عدي..قلب عدي وانتي كمان وحشتيني ياا همستي
همس..لا انا زحلانة منك ياا عدي علشان مش بشوفك وكمان مش كلمتني من اسبوع
عدي..ياا قلبي والله كنت مشغول وكمان كان عندي سفر وانتي والله وحشتني اوي وعلشان كده جتلك وجبتلك الشوكليت ال انتي بتحبيها
همس وهي بتبوسه ف خده..خلاص مش زحلانة ياا عدي انت اصلا حبيبي وانا مش بعرف ازعل منك خالص مالص
عدي...يا روحي هههههههههه
ادهم ..ههههههههههه
يمني..هههههههههه هموسة مش احنا قولنا نقول خالو مش عدي بس
همس...لا ياا مامي انا هقوله ياا عدي علشان انا بحب أقوله كده لأنه صحبي وحبيبي مش كده ياا عدي
عدي..هههههههه كده ياا همسة عدي
يمني...الله كده يعني اطلع انا منها
همس...اه اطلعي منها ياا يمني
يمني بزهول...يمني انا يمني ياا لمضة
ادهم....هههههههههههه حبيبة بابا
يمني.بغيرة من بنتها...مين دي ال حبيبتك
ادهم ...انتي ياا روحي ال حبيبتي ،
عدي...ياا عيني علي الرجالة
ادهم...ما اختك عنيفة بردو
يمني...ههههههههه ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منكم ابداا انتو ال ماليين عليا حياتي ومعوضني عني حاجات كتير اووي
عدي وادهم ....ويديمك لينا ياا قمري
ادهم ....يلا بقاا قولي للشغالة تحضرلنا الغداء
يمني...ثواني ويكون جاهز
........................................................................
ف قصر المالكي وف جناح صهيب بالتحديد بعد ما اتغدي مع نادين وطلع جناحه
صهيب وهو مريح ظهره ع السرير وبيفكر ف ايلن
صهيب لنفسه..ياا تري انا لي سكتلك لما اتعصبتي عليا ومعرفتش ارد عليكي واي الاحساس الغريب ال حسيته اول أما شوفتك كأن حاجة شدتني ليكي مع اني اول مرة اشوفك وانتي كمان مبصتليش حتي وانتي بتكلميني(لان ايلن كانت بتحاول تغض بصرها وهي بتكلمه) حقيقي إنسانة غريب هو في بنات بالالتزام ده لحد دلوقتي ف الزمن ده
وفاق صهيب من تفكيره ع صوت رنين تليفونه
صهيب.. الو
ايوه ياا صهيب ياا ولدي
صهيب وهو يعتدل ف جلسته
صهيب..ايوه ياا جدي عامل اي ياا حبيبي
الجد...الحمدلله ياا ولدي انت كيفك وكيف اختك نادين وحشتني قوي ياا ولدي انت واختك مش ناوي تيجي بقا شوية ده انا داخل علي سنة مشوفتكش انت واختك ومش بكلمك غير كل فين وفين ع ما اسمع صوتك
صهيب بحنين..وانت كمان وحشتني اوي ياا جدي انت وجدتي والله بس انت عارف ان انا مشغولياتي كتير والله ربنا يعلم مش بفضي نهائي
الجد بطيبة...عارف ياا ولدي ربنا يعينك بس بردو لازم اشوفك انت واختك هاتها وتعالي شوية دي جدتك هتموت عليكو
صهيب..حاااضر ياا جدي من عيوني هحاولي افضي نفسي ع نهاية الأسبوع واجي انا ونادين نففضي معاكو يومين
الجد...مااشي ياا ولدي ف انتظارك مع السلامة
صهيب..مع السلامة ياا جدي
........................................................................
ف غرفة نادين وهي بتتكلم ف الفون بتلكلم ايلن علشان تعتذرلها علي طريقة صهيب معاها
نادين...معلش ياا حبيبتي انا اسفة والله حقك عليا
ايلن...ياا حبيبتي والله مش زعلانة خلاص أنا سعيدة والله إن اتعرفت علي حد ف طيبتك ياا نادين
المهم طمنيني انتي كويسة دلوقتي
نادين..ااه ياا حبيبتي انا كويسة متقلقيش ده بس من قلة الاكل المهم اعتذري لاروي وإيمان وسلميلي عليهم لحد اما اشوفكو حقيقي أنا فرحانة انكو بقيتو اصحابي
ايلن...حااضر ياا قلبي طيب اي رايك نتقابل بكره.
نادين بفرحة...والله ياا ريت نتقابل فين
ايلن.بمغزي من كلامها... نتقابل بكرا بعد منخلص المحاضرات اي رايك
نادين.بسعادة.....خلاص اتفقنا هخلص واكلمكو
ايلن..تمام ياا حبيبتي يلا في رعاية الله ..السلام عليكم
نادين بود...وعليكم السلام ياا لولي
...................................................... .................
وفي مكان من قري الصعيد ااقل ما يقال عنه انه قصر ولما لا وهو من منزل كبار رجال الصعيد وهو عبد الخالق المالكي
عبدالخالق...خلاص ياا حجة انا كلمته وهو وعدني أنه جاي
سميحة زوجته وجدت صهيب ونادين...كيف بس ياا حاج ده انا ليا مدة كبيرة مشوفتهمش وهو علطول شغل وسفر اتوحشته قووي مش كفاية ابوه سابني ومات
الجد بحزن....ربنا يرحمه ويخليلنا عياله
الجدة...يااا رب ياا حج انا ولدي مكتوب عليا اني يبعدو عني كده دايما واحد اخده مني الموت والنامية معرفلهاش طريق الله يجازي ال كان السبب
الجد...خلاص ياا حجة قفلي ع السيرة دي وصهيب قال إنه جي وجايب أخته معاه نهاية الأسبوع
الجدة بحزن ....طيب ياا حج ربنا يجيبهم بالسلامة ويريح قلبي ع ال غايب
الجد...ربنا يعطرنا فيهاا ياا حجة انا قلبي حاسس اني هنلاقيها وهترجع لحضننا تاني ووالله انا سمحتها بس اشوفها قبل ما اموت
الجدة...بعيد الشر عليك ياا حج ربنا يطولنا ف عمرك ويخليك لينا..وبعدين نبرتها اتغيرت للحزن..ويرجعك لينا ياا بنتي ياا رب ويريح قلبي ال اتوجع ليكي السنين دي كلها
الجد... ياا رب
ياا تري اي حكاية بنتهم واي السر ال بيتكلمو عنه ده ال هنعرفه ف البارت الجديد ....هستنني رايكم وتعليقاتكم ياااااااااا ريت تشاركوني وتقولولي تواقعتكم لأنها بتفرق معايا والله ورايكم بيفرق اكتر.. وكنت حابة اشكر كل ال تفاعلوا مع البارت الأول وشجعوني حقيقي فرحتوني وبجد ميرسي على الريفيوهات الجميلة زيكو دي وكلامك المبهج ال فرحني وربنا يسعدكوا دايما وبجد الجروب ده وشه حلو عليا لأن امبارح اول ما نشرت البارت نتيجتي ظهرت والحمدلله طلعت ب جيد جدا حقيقي وشكو حلو عليا
انتظروني ف البارت الجديد
السلام عليكم
الى هنا تنتهى احداث رواية غرامى منتقبة البارت الثانى ، يمكنكم اكمال باقى احداث رواية غرامى منتقبة البارت الثالث من خلال الضغط على اللينك واكمال الرواية .
نأمل أن تكونوا قد استمتعتم بـ رواية غرامى منتقبة ، والى اللقاء فى حلقة قادمة بإذن الله ، لمزيد من الروايات يمكنكم متابعتنا على الموقع أو فيس بوك ، كما يمكنكم طلب رواياتكم المفضلة وسنقوم بوضعها كاملة على الموقع .